Mini Elitkampen
Vad ska du söka dispens för???
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
I sånna fall måste du skaffa poäng (säjer det absolut inte för att vara elak eller någe!) och då är det Bergsåkers heldag den 21a april, eller Umeås heldag i maj som du måste vara med i : ) Eller så går ju Dvärgbjörken på Umeå den 29e april : )
Jag har funderat på att anmäla Juppe också (2.42,6, 9.775:-), och jag tror han skulle ha chans att komma med, meeeeeen han lär inte ha någon chans, och åka 100 mil enkel väg för att oschyst lopp? Nee, morsan betalar inte^^.

#3 Vad har ni dispans för? Jag förstår fortfarande inte vad du menar att du måste söka dispans.
Vi ska ev anmäla våran , det räckte stod det ju i proppen att de hade fullföljt minst ett lopp 2007. Med det menas väl att det räcker att gå i mål, sen om du får ett R eller vad ska ju inte spela någon roll.

jo men jag tror det menar att hästen har för lite poäng om den bara gör en start eller?
jag fatter inte heller, varför har norrlandshästar dispans?
Vilken dispans????
Vi norrlänningar har ingen dispans, och Advocat har väll inte så höga poäng? (inte illa menat!!!). Han har väll rad 0-r0-d-d-k?

jag menade att jag var tvungen att söka dispans eftersom att en kompis till mig fixade så att båda vi blev avstängda lång historia men det handlar om att hon skrev på internet jag var inte änns inblandad :S

#8 är de möjligt att bli avstängd på det viset? :S

Varför åker inte Amanda och Frida tsm om ni skulle vilja starta, det blir ju hälften av bensinpengarna för båda! ^^
#10, jag får åka om jag nu verkligen vill åka, och sen känns det inte schyst mot ponnyn att åka 200 mil för typ ett hopplöst lopp? Sen i det laget har jag ett annat lopp jag ska ladda för ^^

Jaja..

Om jag åker så åker jag nog med Jesper elr mickes hästtransporter ; ))

Dispens kan man väl bara söka för mästerskapslopp, eller ?
#14 är det inte bara om kusken har kommit med till kusk-SM men är avstängd när det körs, då kan man väl söka dispens? lr?
Kanske är det även mästerskapsloppen, men det kan då inte vara till vanliga lopp, som faktiskt (tro det eller ej
) Lilla elitkampen är.

# 16 men får du dispensen då?
#16 Söka kan man alltid, men jag har då aldrig hört att någon fått det för ett vanlig lopp. Det ska nog till en hel del speciella skäl för att få det. Men är det värt besväret när din häst inte har några poäng? enl. Amandah_
Han lär ju inte komma med.

Fast jag tror nog också att det bara är till mästerskaps lopp man kan få dispans står tom i reglerna.'
Nu börja det bli lite otrevlig ton igen ;-)
Håller med nummer #20, otrevlig ton!
Hoppet är det sista som överger en människa - Frida, sök dispens och anmäl, och se vad som händer : ) Man ska ALDRIG ge sig.
Det var inte min mening att det skulle låta otrevligt. Mer ett faktum. Jag ber om ursäkt.
Jag skrev också att söka kan man alltid. 
Man får inte dispens för elitloppet, bara till mästerskapslopp. Fast du kanske har turen på din sida, vem vet :)

Pippi, he är lugnt : ) men jag har bestämt att Advocat han får stå över pga att raden är inte den bästa åsso kan man träna honom till juni ; )))
Men frida, du kan ju alltid anmäla hästan. Där vet man ju aldrig villka som kommer med ju.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#24, smart drag Frida : ) Du satsar samma som jag ;)
Först har vi ju Vitsands heldag 3 juni, sen kanske Lilla Storsjöpokalen (östersund) är ett lämpligt lopp två helgar efter?
Sen blir det ju Mini Fördel Boden under V75-helgen, och kanske Skellefteå har något under midsommarhelgen. Och sen är det ju Bodens dubbeltrav : )

Jo precis ; )

jag (tror) jag vet ett år en kusk fick dispens i elitloppet, inte 100% säker dock. Men jag har för mig det.
Men annars är det enbart mästerskapslopp som gäller.