Propositioner maj-07
Är det någon som har koll på propparna i maj. Jag vet att dom inte har lagts ut på SPTF ännu, men kan någon läcka något?
Jag kan avslöja att det kommer att bli tolv lopp på Solvalla den 12 maj och det finns lopp för BÅDE Tuffing och Piggybank, men jag betvivlar att Tuffing kommer ut, eftersom han inte syntes till på Solvalla-ovalen på hela förra året.

Jasså vad är det för lopp;P
#2 Mer får icke läckas på denna sida, men tävlingsdagen är ju 15 dagar innan Elitloppet, så du kanske kan räkna ut själv vilken propp som gäller?

Jag kan läcka att från Åbys sida kommer vi tyvärr inte ha något snabblopp för russen.kanske ett för shettisarna, komemr ej ihåg. Bra montélöp och 12 lopp kommer att köras även denna dag. Bra proppar för hemmahästarna..

HUr jävla svårt kan det va och lägga ut maj?
Aaaaaaaaaaargh, jag vill (läs: MÅSTE) ha maj-propparna nu!!! Jag blir gäääälen!!!

#5&6 ja jag håller fulständigt med!!!!!!
Jag vill börja planera tävlingar osv.. Det är faktiskt nödvändigt inför sommaren!
lägg ut majpropparna vaf*n =/
Ni som har varmblod - har propositionerna kommit för maj?

Kan inte hitta något propphäfte för maj i alla fall:P Finns inte ute på travsport.se heller.
**NU HAR EN MAJPROPP KOMMIT UT! :)
**På www.npts.se , bodens hemsida ;)
Dock ingenting för mig, men det betyder att det lär komma ut fler proppar inom kort =)

Skellefteå kör "insprängt" kat.A och kat.B den 9 maj och kat.A den 29 maj.
Ylva har massor att göra, hon lägger in maj-propparna så snart hon hinner.
Ni som har kallblod - har propositionerna kommit för maj?

#14 Propparna för kallblod har inte kommit ännu för Maj
1 maj kommer Örebro köra ett insprängt lopp. Lilla mellansvenska. Proppen ser ut som förra året, dvs inbjudnings lopp för russ 2140a. Det kommmer inte vara 16 års gräns på något av våra lopp i år!
Sen kommer vi köra Kajsa varg loppet den 31 maj.Lägst 20.000 2140a
Sen har vi en heldag 9 juni på örebro och vi kommer även ha 5 insprängda lopp på Lindesberg i år
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
"16
vilken klass på ponnyerna kommer att bjudas in till årets Lilla Mellansvenska?
#17 det vet jag faktiskt inte, det är Staffan som bjuder in. Han ska försöka bjuda in så att det blir så många som möjligt till ett jämt lopp… Allts varken på tid eller pengar utan att alla ska vara jämna för dagen…. eller hur man ska säga det så det inte miss tolkas
~ Anneli ~
Alltså, det likaväl bli ett lopp för ponnyer med ett rekord på ca 2.15 som det kan bli ett lopp för snabbisarna, har jag då fattat det rätt?
Ja precis, det beror helt på vart han hittar hästar som kan bli ett jämt lopp.
~ Anneli ~

varm o kallblods propparna kommer första veckan i månaden innan d.v.s. majproppen kommer att komma första veckan i april.. anledningen till att ponnypropparna inte kommit ut på internet är väl för att Ylva är/har varit sjuk?! o det är BARA hon som jobbar på kanskliet nu!
Har fått lite info.
Propositioner stortrav kommer på nätet kring den 28-29 inför maj osv. I tryck kommer dom till travbana första veckan i varje månad. Ponnypropparna ligger i propostionshäftet. Det beror på hur det ser ut med tiden för kansliet när dom läggs ut på nätet, knappast före helgen kommer nog inte maj-propparna ut med tanke på förbundsstämman.
Skulle allafall vilja att man kunde lägga ut dubbeltravsproppar så fort det går med tanke planering av semester osv.

vart är det dubbeltrav i maj?? orkar inte kolla själv..

#23 Romme och Gävle kör dubbeltrav tillsammans 4 -6 maj.
Ylva

Tråkigt med så tidigt på säsongen, men kul att dem har det:P

varför tråkigt med att ha tidigt på säsongen?

Det är roligare när det är varmt (på nättterna) och så, lite senare på sommarn helt enkelt!
Skola och arbete gör det kanske svårt för många att deltaga på fredagen?
#14 Käre Stark, får man inte båda i samma?
Håller med om att dubbeltrav är roligare på somrarna. Man är ju ute sent och då är det alltid en fördel om man slipper frysa.

Majpropparna för stor häst har då kommit nu 
"31
Precis, majpropparna för stortravet har kommit ut på nätet. Vi får hoppas att SPTFs kansli kan lägga ut ponnypropparna för maj snarast
Tycker faktiskt att majpropparna gått ganska söligt att få ut. Menar inte bara på SPTFs hemsida, vissa (de flesta????) klubbarna har väll hemsidor där man kan publicera proppar, särskilt då Ylva har mycket att göra på kanslit?

#27 Jo, det är väl klart att det är roligare på sommaren, men man kan ju inte åka på så många dubbeltrav heller, för hästarnas skull. Den största anledningen till att vi skriver ut ett "dubbeltrav" mellan våra banor är att vi inte vill skälpa varandra, utan hjälpa, så att man har möjligheten att vara med på båda tävlingsdagarna fast att man har halvrad från den ena. Något riktigt dubbeltrav blir det väl inte direkt eftersom det ju trots allt är några mil mellan banorna..
Jag Vill att Maj Propparna ska komma nu
Orkar snart inte vänta längre….kollar spänt varje dag att de ska vara där. MEn varje dag hittills har varit en besvikelse. Jaja de e bara att hoppas att de kommer inom kort.=)

Underbart att de har dubbeltrav på våren!