russ efter ysak
är det någon som har ett russ efter ysak?
isf hur är den i temperamentet och har den startat / rek.
Hej!
Jag har en hemma nu Pant 595 och har haft hans halvbror som oxå är efter Ysak. Nefton heter han. Varken Nefton eller Pant är pålitliga i vagnen. Kanske är det glädjeryck? Nefton var mkt känslig och försiktig samt väldigt blyg. Pant är iof känslig men inte blyg han gillar att arbeta och är jättemysig att rida och pyssla med. Jag håller själv på att rida in honom då ingen annan vågar…(skämt åsido)….jag tycker att jag själv är bäst på det. Det finns bara en avkomma till Ysak som startat han heter Närv har ingen tid på honom men han har gjort två starter. Har gjort en liten ysak samling:P
Har du en unge efter honom så ska du visa den. Duktig tex har inte fått mindre än 44p, Wiska 42p, Pant 41p Qula 40p, Quila 40p, Järv 39p så vad har du att förlora? Många ysakungar ärver hans vackra trav och skritt.

jag har Qula som är efter ysak, hon är tre år i år, det är tänkt att jag skall starta henne om ett tag. hon är också utsälld med 40p. När vi körde in henne så var hon ganska bakrädd och sparkade lite, men vi tog det lungt med henne och nu så är hon jätte snäll i vagnen. hon är väldigt framåt och glad. jag tror att många ysak hästar som körs in behöver ha lite tid på sig och ta det lungt.

2# Vilka tjusiga avkommor han lämnar