Raider 448 avkommor
Jag undrar om någon känner till lite om honom och de ponnys han lämnat. Jag har hittat Ronson och är intresserad att få ut honom på tävlingsbanan igen.
Vi har haft 3st egna Raideravkommor och de är supertrevliga allihop.
Raider har lämnat bra ponnytravare så det är klart att du ska prova och få ut din ponny på travbanorna.
Jag har en Raider-avkomma och kan inte säga annat än att det är världens finaste ponny…
Razmus Raid (u. Nisans Nadia, ue. Niklas II) heter han. Innan jag köpte "Musse" fick jag höra av många att Raider-avkommor var både sena och omogna. Men man ska bilda sig en egen uppfattning och satsa på det man själv tror på, och jag ångrar inte en sekund att jag köpte en Raider-avkomma! Musse är idag dubbel svenskrekordhållare (3-åriga hingstar och valacker i volt (2.02,4) OCH auto (1.58,5). Han är den första 3-åriga hingst/valacken som travade under 2.00 och han vann även Kriteriet.
Han har gjort sju starter, vunnit fem, kommit 2:a i en och dg i en. har haft lite otur i starterna nu de två starterna han gjort i år som 4-åring (som han kommit 1:a och blivit dg i), men han travade 1.50,7 på en klubbtävling i maj så det finns maaaaaassor att ta av…
Helt fantastisk individ! Han är hur snäll som helst att hantera, och tänder till för vagn och ger järnet! Lite "valpig" är han, han kan få små bebishyss men han springer ju ändå.
TACK!!! 
#2, måste ju lägga till…
Han är verkligen en fantastisk tävlingshäst. Trots att han "tänder till" för vagn då och blir riktigt pigg (har dock lugnat sig lite nu när han fått lite mer "kött på benen") så är han otroligt lugn på sidan av banan. Reser hur lätt som helst ensam och övernattar kanonbra! En perfekt häst!
Mysig är han också ;) Blir allas bästa kompis! Är alla Raider-avkommor så här, så borde alla ha en Raider-avkomma. För oavsett hur de funkar eller inte på banan så blir de ens bästa kompis på sidan om :)

Jag hade en Raider-avkomma förut och han var riktigt snäll och gossig hemma på gården man kunde spela fotboll med han och träna intervall i hagen. Han rörde sig inte en gång när man reste med honom och var snäll att lasta, var helt orädd av sig och dom som har honom nu säger att han blire bättre för varje dag på banan. Det finns nog riktigt bra farter i dom flesta Raider-avkommorna. Och som Amandah säger så blir han en bästa vän. :)

Gratulerar till att ha hittat Ronson. Han borde ha en hel del kvar att ge på tävlingsbanan.
Jag har fött upp honom och vi tävlade honom som unghäst bla 5a i Kriteriet. Han såldes sedan till Danmark men tyvärr var hans tävlingskarriär där tämligen misslyckad.
Var i landet finns du?
Lycka till.
Du kan se på www.russtravare.se vad Raider har lämnat för avkommor på tävlingsbanan.
Jag har en raider avkomma världens mysigaste….;)
Åkres Reidar rek, 1,58,5:) 38 starter 10 första platser 3 andra och 7 tredje.
Han är världens snällaste att pyssla med och även köra, är alltid glad och positiv till allt.
och om man läser vad #2 har skrivit om Razmus Raid, så låter det som att dom är precis lika i sättet:D
#7, har sett Åkres Reidar flera gånger, han och Musse är ganska lika i kroppen med tycker jag. Samma rekord har de också! De möts ju i Östersund, blir spännande! :)
#8 jaha:) ja det har dom!:D
jag såg det, ja det blir det:)

Vi har äran att få ha honom på station 2 år på raken nu.
Raider själv är en riktigt trevlig individ och jättemysig att ha att göra med. Vi fick själva 5 avkommor efter honom iår och det som är genomgående på alla är att dom är kavata, framåt, kloka (så små dom är) och långbenta. Nu går han och tar hand om sina barn och är hur mysig som helst med bebisarna.
lite kort info om honom finns på våran hemsida, www.123minsida.se/russtrav samt bilder på hans årsföl.
Resten av året går han som travskoleponny på Färjestad från handikappkörning till licens, monte', uppvisningar/defileringar m.m. En riktig klippa

Har du købt Ronson Af Marianne och Lars?
Er jag som købte Ronson til Danmark och fick inte starte ham mere end ca 5 gange, da han fick en skade i hagen, derfor overtog Marianne Ronson och behandlede ham kiropraktisk over to år, hvor han inte gjorde nogenting. Dernæst fik Christian startet Ronson i hopp nogle år, som dom var shit bra til. Fick hilse på Ronson sidste sommer, da var han kompis for et annet russ her i Helsinge, Danmark.
Ronson har helt klart mycket kvar att ge på tävlingsbanan, er en rigtig snyg russ, lycke til

Jag har en Raideravkomma, Troll Twix. Hon var lite sen som treåring och av lite andra anledningar kom hon inte till start som fyraåring. Men sedan har hon gått som en raket. Hon var värmlands vinstrikaste B-Ponny både 2008 och 2009. Hon har ett rekord på 1.58,8 på 58 starter har hon 10 vinster, 5 andraplatser och 10 tredjeplatser.
I år är hon mammaledig och har fått ett stoföl efter Tejas Monljus 540. Fölet heter Isilon Almarhea och är nu två månader gammalt. Förhoppningsvis kommer Twixan ut på banorna igen nästa säsong.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Kanske lite sent svar, men Ronson finns på Slätteröds trav och galopp hos Petra Friberg och Jan Henriksson

#14 Vad lurvig hon var på bilden ;)
# 15 Vinter ju…..tycker hon ser fin ut!

#16 Det begriper jag väl :P

vi har skärmnäs pigall e. raider :) 1,47 auto och 1,49,1 i volt :)
#15 haha jaa.. hon får världens vinterpäls som spretar åt alla möjliga dehåll ;)