Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 3478 ggr
Russtoka
0

Kostnad inkörning?

Jag har ett antal gånger fått förfrågan på att ta emot russ för inkörning.

Nu har jag lovat att ta emot en unghingst som mot betalning ska få gå i vår flock och bli inkörd i skog och för vagn. Jag räknar med ca tre månader för ett bra resultat.

Men hur mycket ska man ta betalt??

Låt höra era erfarenheter och vad ni tycker, både hästägare och ni som kör in.

Jeho
0

För in och tillridning tas väl ca 4000 kr i månaden så kanske hälften av den summan låter rimligt?

Det du måste tänka på att räkna med i priset är ju alla uppehälle kostnader under tiden såsom boxplats, mockning, foder och sen själva arbetet och tiden du lägger ner.

ryttarn
0

Vi har bara tagit emot för inkörning under sommaren då hästen ifråga kan gå på bete. Då har vi tagit 2000:- för grundinkörning. Dvs att hästen skall kunna gå i vagn lugnt och sansat i skritt och trav, både ensam och tillsammans med andra. Sedan är tanken att ägaren fortsätter inkörningen från det.

Skulle jag köra in under tid då hästen även behöver fodras gäller 25:-/dag förutom de 2000:-.

Men sedan handlar det ju oxå om vilken nivå på inkörning som kunden vill ha. Skall det vara en komplett bruksinkörning så att hästen beter sig som dina gör, då skulle jag nog räkna på en hel del.

Samtliga priser är + 25% moms

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

palomia
0

#1 Undrar varför du tycker att inkörning skulle kosta mindre?Obestämd

hermitage
0

på annonser  kostar ju inkörning mellen 5 till 8000 kr

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

giffan
0

Menar ni priser för hela jobbet eller per månad?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

hermitage
0

den jag kollade oss i karlskrona ville ha 8000 kr i månadenFörvånad

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Scillajsa
0

# 1

Inkörning kosta mindre? Jag skulle nog säga att det är dyrare och köra in in en häst du måste ha minst en person som hjälper dig i början och när du sätter på vagnen i början..

för en ponny så 100:-/dagDet är lika mycket jobb med en ponny som en stor häst men den äter lite mindre…

zchristinaz
0

#1 det är mycket mer jobb att köra inn en häst enn att rida inn den.

olesen
0

Lämnar du en häst till inkörning hos en proffstränare (storhäst) så han jag vet tar 16.000:- för inkörning