Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1234 ggr
NovaRoll
0

Smått.......

Hur små shettisar har ni kvalat in och i såfall vad har ni haft för sulky?

NovaRoll
0

Ska kanske korrigera mej lite. jag menar förstås hur höga era shettisar har varit ……..har lite problem med sulky storleken..

Trav_
0

haha jadu våran var 94 cm hon.. Använde oss av chevi sulk

StuteriSolo
0

Vår minsta är lilla Duff, 87 cm, han har haft en liten specialbyggd sulky tills barnen vuxit ur sulkyn, sedan har han haft samma som de större shettisarna. Det går bra det med :)

amandahandersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en "märkeslös" sulky, som jag haft sen -03. Dels har den hållt alldeles utmärkt, och det enda vi behövt göra är att bygga om sulkystöden, jag växte helt enkelt ur vagen (och då är jag inte sådär superlång, bara 1.67).
Den passar ser PERFEKT ut på min egna shettisgrabb på 99 centimeter, och satt lika bra på min lite mindre shettisgrabb på 97 centimeter (han är väldigt kort också).

Bifogar en bild på Lukii (97 centimeter) med sulkyn : ) Första gången på travet.

Kratern
0

Vår minsta var 89 cm. Vi använde samma sulky som till de andra shettisarna.

Inte den ponnyn på bilden, men sulkyn är samma.

VeronicaP
0

Vi har ju haft Slättens Lina 95 cm och även hon har haft en vanlig sulky ,senj köpte vi en  champion sulkyn som vi har   nu och den tycker jag är rätt liten faktiskt.

Lina går i avel just nu men ska ev ut till start igen nästa år om vi inte betäcker om henne.

Emmma
0

Lille Jazz jag körde förr var bara 86cm hög. Vi hade samma Championsulky som vi har till shettis/russ annars.
De funkade jätte bra, om en lite stor men de gick bra :)

Den bruna ponnyn är Jazz, men han har en annan sulky, som den också använts på både shettis o russ.
Den på den inklistrade bilden är sulkyn ja vanligen anväde.

Johansson
0

94 cm & en kumla vagn…

Odena
0

När jag hade min shettis Cocks (88cm) på banan hade han en märkeslös russ sulky som faktiskt Odena har haft..:)

KickanLilja
0

Vår minst shettis har varit 95 cm. Och vi körde honom med en hemmagjord vagn, samma som vår största shettis på 104 cm gick med, det går jättebra!

Svartkrut
0

Mitt Shettissto Cindy II är bara 93 cm. Vi hade samma sulky på henne som till dom andra. =)

olivialundgren
0

Daim är 94,5 jag had en som heter : Kumla vagnen. Jättew liten men passade perfekt till honom!

divansson
0

intä än, men jag ska kvala och tävla ett sto på 87cm om allt går bra.. sulkyn jag kört henne i är en "märkeslös".. sen är det en annan shettis som jag också ska tävla förhoppningsvis. Han är 106cm och jag har prövat köra honnom i en royal och en chevi.. vet inte vilken jag ska tävla han med..

FridaSimonsson
0

Jag har Kålkulla Advocat 105 ^^ royalsulky ^^

Liiiiiiinn
0

Kvalade och tävlade hingsten Skogsgårdens Goyko från han var 3-5 år. han är 86 cm i mankhöjd!!! (minishettis) han hade/har en champion och en hemmabyggd vagn som funkar jättebra!

han har sprungit 3,11 tror ja :)

Nitro
0

#15 han kommer jag ihåg! Så jäkla söt! :D

NovaRoll
0

Tack för alla fina svar och bilder……..Får väll trycka på sulkyn som vi har till vår maxade shettis 107 cm och russen 120+…..Går det så går det. Själv är hon 94 cm med långa ben……annars får vi raggaSkrattande