Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 460 ggr
[piraten90]
0

Tävla kat A?

Jag är 16 år och för gammal för att tävla i ponny trav kat a. Men jag undrar om det finns några lopp jag får vara med på? Bara för skojs skull eller för att visa upp min ponny?

JennyBrunzell
0

Det finns gum och gupplopp som Romme brukar ha i slutet av året om jag inte minns fel. Även andra banor kan ha det i slutet av säsongen, där kan du visa upp din häst :)

[piraten90]
0

Okej! Tack så jätte mycket för svaret! Glad

KickanLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min syster brukar köra våra shettisar på träningstävlingar på Eskilstuna travbana, det är jätteroligt!

Beeea
0

I Finland brukar de ha proppar för Kat. A med kuskar högst 17 år.

jessssica
0

Sen finns det juh Bygdetrav/propagandatrav också, det propparna brukar stå med i stora propositionshäftet (och på internet) Där får man va äldre än 15!!

[piraten90]
0

#3 Är det ingen åldersgräns på träningstävlingarna? Behöver man licens?

KickanLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Eskilstuna har vi speciella Blåbärslopp där både förgamla kuskar och hästar får starta. Jag vet int eom man behöver ha licens..

[piraten90]
0

Okej! Tack för svaren! Glad

kuskochryttare
0

jag brukar vara med med min pensionär på eskilstuna, själv är jag 14 men Umil är 18 ;) och vi är inte bara med i så kallade "blåbärslopp" eller "nybörjarlopp"

kuskochryttare
0

jag brukar vara med med min pensionär på eskilstuna, själv är jag 14 men Umil är 18 ;) och vi är inte bara med i så kallade "blåbärslopp" eller "nybörjarlopp"

kuskochryttare
0

Colt
0

På Eskilstuna får du köra på våra träningstävlingar utan licens  och även fast du är äldre eller hästen är för gammal.

[piraten90]
0

#12 Hur ofta har dom träningstävlingar?

KickanLilja
0

#13 hittils har det varit en i år och det blir ytterligare en på lördag

Colt
0

#13 ja vi brukar ha i början och i slutet av tävlingssesongen och  i bland någon mitt i.