Tävla kat A?
Jag är 16 år och för gammal för att tävla i ponny trav kat a. Men jag undrar om det finns några lopp jag får vara med på? Bara för skojs skull eller för att visa upp min ponny?
Det finns gum och gupplopp som Romme brukar ha i slutet av året om jag inte minns fel. Även andra banor kan ha det i slutet av säsongen, där kan du visa upp din häst :)
Okej! Tack så jätte mycket för svaret! 

I Finland brukar de ha proppar för Kat. A med kuskar högst 17 år.

Sen finns det juh Bygdetrav/propagandatrav också, det propparna brukar stå med i stora propositionshäftet (och på internet) Där får man va äldre än 15!!
#3 Är det ingen åldersgräns på träningstävlingarna? Behöver man licens?

Okej! Tack för svaren! 
jag brukar vara med med min pensionär på eskilstuna, själv är jag 14 men Umil är 18 ;) och vi är inte bara med i så kallade "blåbärslopp" eller "nybörjarlopp"
jag brukar vara med med min pensionär på eskilstuna, själv är jag 14 men Umil är 18 ;) och vi är inte bara med i så kallade "blåbärslopp" eller "nybörjarlopp"

På Eskilstuna får du köra på våra träningstävlingar utan licens och även fast du är äldre eller hästen är för gammal.
#12 Hur ofta har dom träningstävlingar?

#13 hittils har det varit en i år och det blir ytterligare en på lördag

#13 ja vi brukar ha i början och i slutet av tävlingssesongen och i bland någon mitt i.