Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 4184 ggr
iiirma
0

Mätintyg och chip

Vart ska man skicka in mätintyget och intyget att han är chippad? Är det till samma ställe?

iiirma
0

Ingen som vet?

stallnysater
0

den blå delen av mätintyget ska till SPTF……

Vet inte riktigt vad du menar med vart du ska skicka intyget att han är chippad….. Är han inte chippad förrens nu?? Isåfall får du ta kontakt med russföreningen… Antar att det är dit det ska isåfall….

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

stallnysater
0

du kan ringa mig om du vill…. så kan jag försöka hjälpa dig med det hela =) Lättare än att sitta här via nätet…..

~Sandra~

iiirma
0

Nej, han vart chippad nu, har inte behövt de innan! Men skickar in de till olika ställen då :)

Teja-Bea
0

Den här informationen borde du ha fått från ID-kontrollanten! Skrikandes

Ett ex av mätintyget ska till SPTF. Ett ex till russavelsföreningen.

Sen ska konturdiagram, chipintyg och tagelprov tillsammans med 2st treckkoder till Russavelsföreninegn!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

entill
0

Stopp och belägg! Russavelsföreningen skall väl inte ha något ex av mätintyget. Är det ett russ? Hur gammal? Har hästen redan pass? Om den har pass och bara blivit chippad nu, så skall chipmärkningsrapporten, ett tagelprov och chipremsa skickas till avelsföreningen, då behövs inget konturdiagram, men chipmärkaren skall markera på konturdiagremmet i passet att hästen är chipmärkt och klistra in en chipremsa i passet. En chipremsa kan klistras på mätintyget.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

iiirma
0

Han är ett russ på 8 år och har haft pass länge, så vart slutmätt och chippad nu. Men vad är det här med tagelprov? Aldrig hört talas om..

entill
0

I samband med chipmärkningen skall chipmärkaren ta ett tagelprov, som kall läggas i ett kuvert och skickas tillsammans med chipmärkningsrapporten till registratorn. Vem har gjort chippningen? Är det en veterinär eller en av SH godkänd chipmärkare? Vissa veterinärer har nog inte helt klart för sig hur det skall gå till.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

stallnysater
0

irma: fick du inte ett igenklistrat kuvert vid chippningen?
det borde vara tagelprov i det isåfall……

~Sandra~

iiirma
0

Jag var ju inte med vid mätningen. Men tagelprov var taget, var bara jag som inte hade koll! Fick dock ingen blå del till sptf, men vi kopierar det vi fick och sparar en kopia av det hemma istället!

Tusen
0

#10 Fick du ingen blå del kan det hända att den som mätte är snäll och skickar in det åt dig. det händer att man ibland får den servicen. Kolla med mätmannen direkt.Glad