Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 615 ggr
Carrolainen
0

Träning

Hur tränar ni era ponnyer? Hur ofta, hur länge, och metod?

snabbe-abbe
0

3 ggr i veckan i en timme eller mer i regel…tränar lite olika. Allt från hårdträning till lite lattjo…Räcka ut tungan hehe   bra att ha lite variation för att inte bli så uttråkad

MonteMira
0

tränar varannan dag och  ibland var tredjedag beroende på. Brukar köra ca 1 gång i veckan ibland 2 ggr,  ridträna en gång och tömköra eller longera en gång i veckan. Varierar så mycket jag kan så inte mira ska bli uttråkad. Mycket klättring och intervall. Försöker löshoppa minst en gång i månaden också.

Michy
0

Lördagar och söndagar, hinner inte oftare.. Kör så att dom tycker det är kul bara..Glad

amandahandersson
0

Nog för att det finns många sånna här trådar, menmen…

Satsar på att köra varje häst 4-5 gånger veckan, sen beror det ju på väder och skolan en del också.
Kör varierat - intervaller, lunkpass, backe… Oftast lunk, och några snabba spurter (det tycker dom är skitkul!)

Lina-
0

Jag försöker köra 3-4 ggr i veckan. Kör ut i skogen och har kul :)

thilda-
0

2ggr måndag o torsdag :)

Mixie
0

Hon går 5-6 dagar i veckan varav 2-3 ridning. kör sedan olika intervaller, långa turer, och annat dvs. tömkörning, löshoppning, gå på släp osv

//Mickan

[jenny-]
0

Jag kör vanligtvis när jag har tid, ca 2-3-4 ggr per vecka. Väldig varierad träning både när jag kör och inte kör :) Skogen, stora banan, andra banor, paddocken mm

Varierat e bäst för min ponny ;)

Sarali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja…typ 4-5 ggr i veckan

DubbelE
0

varierande för olika hästar/ponnyer vad som passar dom.. men just nu tränas ingen av mina hästar :P kör/rider bara varmbloden just nu.

Colt
0

Det är olika, minst 3 gånger i veckan i alla fall. Oftast jogging långa sträckor. Sen rider jag honom i skogen i alla fall en gång i veckan.

Trav_
0

max 4 gånger per vecka. Varier mellan lunk, intervall och backe.. Olika långa sträckor kan det bli allt  ifrån 6 km till 10 km.

divansson
0

jusst nu nästan varje dag. varannan kör jag stenhärt tills hann blir Riktigt, Rinktigt svettig. dagarna mellan går lr joggar vi.. men deta gäller bara jusst nu för ha lä "krympa".. :P

Skottlight
0

varannan dag, galoppträning iaf 1 gång i veckan och sen vanlig kör och ridträning..Oftast går han ca 45 minuter..Förutom när han galopperar..då beror det på när han blir var, och slutar flåsa så mycket!:)  Det funkar jätte bra för honom..:)

Eufemia
0

tisdag,Torsdag,Fre och sen så söndag och ibland måndagar. Kör mest nu lätt o långt måste få upp flåset nu.

Ingela.C
0

Jag kör varje ponny 3-4 gånger i veckan. Mest i skogen.