Snabbhäst kat B
Har du en vallack eller ett sto med rek 2.00 eller snabbare? Vill du låna ut ditt russ till en seriös kusk för träning och tävling 2007?
Säsongen 2007 ska jag göra comeback på travbanan igen med flera hästar i träning. Jag har just nu 3 russ i träning, men jag saknar ett snabbt russ.
Mitt namn är Beatrice Jakobsson. Jag är 22 år gammal och bor strax utanför Eskilstuna. Jag har kört ponnytrav regelbundet sedan 1993 och kör därför 2007 min 15:e säsong på ponnytravet! Jag har kört över 500 lopp närmare 150 olika hästar! Bla stjärnor som Umil, Tejas Du-Bonette, Drömprinsen, Tejas Monita och Valter.
Just nu driver jag Stuteri Teja med 14 hästar hemma. Vi har en stor gård med många fina beteshagar och utmärkta träningsmöjligheter.
Din ponny kommer att få seriös träning och tävling. Stora hagar, många hästkompisar och mycket kärlek. Jag själv satsar på mångsidig och omväxlande träning i körning och jag har en mycket duktig ryttare för ridning hemma och ev. monté.
Har du russet som passar mig? Hör av dig!
Beatricejakobsson@hotmail.com 0736-41 70 00
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

*putta upp*
Har en elak russvalack som slår som attan. Har hört att du är duktig på problemponnyer. Han har gått 2.43 i ganska dåligt trav men verkar ha kapacitet ändå, intresserad?

Hej! Jo jag har jobbat mycket med problemhästar!
Just nu har jag två hästar i den tidsklassen. Så tyvärr. Dessutom har jag en dam som är bakrädd som sjutton så det är jättemycket jobb med att få henne till start.
Nej det är en snabbare häst jag är ute efter.
Läste här på ponnytrav.ifokus att du även har Micky och Crabaten i träning. Ska du ha ännu flera ponnyer i samma klass, eller?

#4 Dem är hos Sofia Frilén i träning. Här uppe i sundsvall.
Beatrice har ju skrivit att hon har dom i träning, va konstigt!

#6 Jo, jag vet men det blev ändrat efter att hon hade skrivit att hon skulle ha dem i träning.
OK, hon var för snabbt ute alltså.

#8 Jag har aldrig skrivit att jag HAR dem i träning. Jag har skrivit att jag ska ha. Tyvärr blev mina förutsättningar ändrade och det passade inte att pojkarna kom hit.
Jag skulle ha Micky, men har ingen möjlighet att ta en avelshingst i sommar. Min lillasyster skulle ha Crabaten. Men hon ska inte köra ponnytrav i år.

Är det verkligen ingen som har en snabbhäst som saknar kusk..?!

Dom "snabbare" hästarna är väll dom som oftast inte behöver någon kusktill, iomed att det är det man strävar efter att kunna vara med i lite större lopp och då vill man ju inte direkt låna ut den lilla stjärnan :)