Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 8587 ggr
jessssica
2011-02-11 17:31
0

Priser

Hej!

Hur gör ni med era prisrosetter och priser? Sätter nu upp allt på väggarna?

Nu har jag allt uppsatt, hänger upp prisrosetterna på tunna ståltrådar i rader så att de ska hänga rakt, och har en hylla för pokaler.
Men de tar upp så mycket plats, vilket är skoj, och det finns säkert vissa som har betydligt mer än mig, så hur gör ni för att få plats och för att det ändå ska se snyggt ut?

Vill ha dem uppsatta men vill samtidigt inte täcka upp hela mitt o sambons sovrum med mina hästsaker… "/

thilda-
2011-02-11 18:22
0

mina rosetter har hamnat i en kartong då jag tycker att de blir alldeles för mycket på väggarna.. och dom "finaste" pokalerna står i vårat vitrinskåp :)

[cancan]
2011-02-11 20:39
0

Jag har mina rosetter nerpackade.. Har legat där sen vi flyttade.. Vet inte riktigt vart jag ska ha dom.. Pokalerna står i bokhyllan..

OliviaL
2011-02-11 20:43
0

Jag hänger mina bästa rosetter över min säng och pokalerna på en hylla, resten av rosetterna hamnar på min dörr eller i en kartong:)

jessssica
2011-02-12 10:48
0

Det känns så tråkigt att ha dem i en kartong… Antar att det antingen får bli så ändå, eller så får de hänga kvar i mitt gamla rum hos mamma o pappa.

Jag skulle haft större "rena" väggar i stallet så de fått hänga där, känns iaf bättre att ha dem uppsatta nånstans tycker jag.
:)

ryttarn
2011-02-12 12:15
0

Jag har "ofrat" vår hall på andra våningen och trappan upp. Där hänger rosetter, vinnartavlor, diplom, pokaler mm mm från både trav, hoppning, dresyr och utställning. HAr hunnit bli en hel del genom åren

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

GranoStall
2011-02-12 12:52
0

Vi har rosetter, pokaler, diplom mm uppsatta på övervåningen (stalloftet) som är möblerat. Känns som det passar bäst där eftersom hästarna gjort mesta jobbet för att dra in dem samt att det tar mycket plats om man ska hänga upp dem hemma. Skriver alltid hästens namn, datum mm på baksidan av rosetten och om det hände något speciellt vilket är roligt att gå tillbaka och titta på flera år senare.

//Cecilia

ryttarn
2011-02-12 13:30
0

#6 Visst är det, vi skriver oxå alltid på baksidan. Men vi skriver även kusken då vi haft några stycken som kört våra hästar.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Rajmon
2011-02-12 15:31
0

Har ett glasskåp som är fyllt utav rosetter och pokaler. Det är för tillfälligt överfullt så har fått börja stapla lite pokaler här och där i rummet. Planen är den att alla kommande rosetter kommer få stanna ute i sadelkammaren på väggarna hädanefter. Har även börjat sortera ut dom "sämre" placeringarna för att ge plats åt dom bättre :P hehe

svardfeldtj
2011-02-12 17:45
0

jag har hängt upp några rosetter på väggen ovanför min säng, tavlorna hänger på väggarna oxå för det är dom jag gillar mest! ;) pokalerna har jag på en hylla men har inte plats med alla så jag har några i vårat vitrinskåp ;)

Miii4
2011-02-12 17:57
0

När jag nådde 100 rosetter gav jag upp och de hamnade i lådor, utom de "lite bättre" placeringarna. Pokalerna fick vara uppe tills vi flyttade, nu ligger dom nog på loftet i en låda. När jag började jobba med stora blev det tre V75 vinster direkt och de är det enda som syns nu hos mamma och pappa, och en DD rosett.

Teja-Bea
2011-02-12 20:08
0

Alla travsaker bor i stallet. Jag har alla mina rosetter uppsatta  där fick de en hel vägg =)

Även täcken från SM-lopp och lagerkransarna hänger i stallet.

De större och finare pokalerna står i vitrinskåp och i stallet.

Allt annats om hör till utställning och avel (rosetter, klassvinnarband, diplom m.m) hänger inne i huset i hallen och upp för trappan

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

jessssica
2011-02-12 20:16
0

#6 Nu fick jag en idé :). Jag har alltid tyckt också att jag vill ha dem i stallet men har inte hittat nån lämplig plats, men vi har en höskulle ovanför stallet där vi inte täcker hela skullen med hö. Där tror jag att jag kan göra en avdelning för dem.

aamaandaahh
2011-02-13 01:15
0

jag har har 6 hyllor med vinnartavlor där också pokalen står brevid och rosetten hänger på tavlan. 2-3 rosetterna hänger i den pokal den tillhör till och resten av rosetterna hänger längst uppe vid taket längst en vägg.

självklart kommer alla grejjerna följa med till USA och få pryda väggen där också!

ebba93
2011-02-13 10:21
0

#13 ska du flytta??:O

jag har mina rosetter på väggarna i hela mitt rum, och utstälnings priser och sont är i mitt glas skåp:)

mina pokaler är på hyllor i mitt rumm:) och vinst tavlorna är i mitt rum me:D

aamaandaahh
2011-02-13 20:02
0

#14 Ja det ska jag :/ Flyttar 1 Augusti till USA.

jessssica
2011-02-13 20:06
0

Fast vid närmare eftertanke så tror jag tyvärr att de lätt kan bli förstörda uppe på skullen… "/.
Tror jag gör som nån skrev att jag har dem i ett lite större vitrinskåp så kan jag ha pokalerna där inne med, och bara hänga upp 1,2, 3e rosetter ihop med tillhörande pokal så får resten av rosetterna ligga ner nere i skåpet :)

HagalyckansCornelius
2011-02-13 21:19
0

Jag har alla rosetter och vinnartavlor på väggen,, och Pokalerna står på en hylla :)

GranoStall
2011-02-14 00:24
0

#16 Vårat loft är inte för hö utan är inbyggt och används när vi fikar och för fölvakning. Har man priserna på höloftet blir de nog lätt förstörda.

bea28
2011-02-14 17:06
0

Den aktuella säsongens pokaler och topp3rosetterna står nere i "hedershyllan" i köket och får vara fina där. De äldre rosetterna får hänga på väggen i hallen bredvid mitt rum, och pokalerna står  ovanpå min bokhylla! :)

´Nu börjar det dock bli lite mycket, så jag funderar på om man ska lägga ner några rosetter i flyttkartonger. Jag tycker i alla fall att det borde funka som långvarig förvaring :)

NathalieForsman
2011-02-14 22:18
0

Har i mitt stall i fika rummet! just nu har vi två hyllor men då är det massa nerpackat, till sommaren ska jag göra om två väggar med hyllor bara, där alla priser ska stå och på 3e väggen ska det vara vinnartavlor 4e väggen är bara glas i princip så där ska det inte vara nått :)

amandahandersson
2011-02-15 04:09
0

Rosetterna for ner från väggen för läääänge sen. Har dock en hel del segerbilder och vinnartavlor + en himla massa pokaler. Har sparat några segerrosetter som betytt lite extra. Men när jag flyttar till hösten kommer jag inte ta med mig några priser alls tror jag, de får flytta in i stallet som blir tomt då!

Winner04
2011-02-15 11:52
0

Jag har mina pokaler på min TV och rosetterna hänger på pokalerna, börjar dock bli fullt så får se vad vi ska göra med allt. Så större delen av Eve's och mitt rum är fyllt med rosetter och pokaler men vi börjar få ont om plats, knappt så vi själva får plats i rummet :P haha!

EmmiieNilsson
2011-02-17 19:20
0

Jag har mina rosetter ovanför sängen på väggen :) Pokalerna är på en hylla, diplomen på garderobsdörr :D