Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1474 ggr
Kajhugo
0

Åby 20 mars

Grattis Anne och Kima till 2:a platsen med Ravenna.

[cancan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis Anne o Kima!!

Grattis även till Ripadals Cindys seger!!

Boode
0

Någon som vet tider?

Emystroll
0

Här är resultatet:

1 Ripadals Cindy, 2.08,6

2 Ravenna Ernst 1.58,8

3 Winner 2.20,0 g

4 Trollslända 2.13,7 g

5 Glorias Lucern 2.22,7 g

6 Mappe Ts 2.12,6

Oplacerade:

Valentino Rossi 2.18,2 g

Melvintrottis 2.19,1 g

Diskade:

Rosenhälls Mawerik & Batens C.H.

Kima
0

Tack så jätte mycket :) Hon var superduktig! Grattis Maria till segern! Någon som har bilder?

Winner04
0

Grattis igen, Kima och Anne till Ravenna's finfina insatts! Vilken kanon! :)

Grattis Maria till segern, såg fint ut! :)

Skulle med vilja se/få lite bilder på Winner eller Valentino Rossi :)

Winner04
0

Ingen som har bilder? :)

Kratern
0

Jag fundrar lite…

De tre ponnyer som belades med startförbud… varför tilläts de starta över huvud taget om de var halta alla tre?

Knappast att de blev det under/efter loppet.

Winner04
0

#7 Ja du.. Vi har funderat på det eftersom två av de tre var våra hästar.. Ingen av våra hästar är halta! Vi försökte prata med banveterinären där på Åby men det var den otrevligaste människan jag mött! Var våra hästar nu så halta som han sa, så borde han ha sett det i defileringsvolten eller under provstarten och strukit de då! Jag körde Winner och han kändes finfin, hela vägen och även innan o efter! Hade aldrig startat om jag känt att min häst var halt innan loppet, jag menar, man märker om hästen är halt och speciellt så halt som banveterinären sa att våra var. Tycker detta är tråkigt :( men nu är det bara snällt att lyda och gå till en veterinär för hältutredning, visar det något då så skulle jag bli vääääääldigt chockad! Tur att vi inte planerat att startar förräns den 17 april!

Kratern
0

#8 Ja, det låter lite konstigt tycker jag.

Har aldrig sett tre stycken i ett och samma lopp beläggas med startförbud för hälta på det sättet.

Något nytt man missat tro…?

Hannna
0

Nej inget nytt. Bara åbys banveterinär som gör sitt jobb, han är "känd" för att dela ut många och långa startförbud. De har haglat nu under vintern och en del hästar har nästan fått månadslånga startförbud. Bra eller dåligt? Tja, det är väl bra ur hästarnas synvinkel, tveksamma insatser resulterar i inget tävlande i den närmsta framtiden i alla fall.

Sedan är ju inte våra ponnyer lika ren- och vältravande som varmbloden så det kanske blir lite väl bra om man tillämpar samma principer på våra russ och shettisar.

Kratern
0

#10 Kan så vara, men man undrar ju hur hältorna kunde undå veterinären under värmning/provstart?

Om de nu var så "himla" halta borde de inte fått starta….

Winner04
0

#10 Du skrev tveksamma insatser.. Tycker inte att min häst gjorde en tveksam insats när han kom 3a och sprang på en bra tid för att det var volt (han har rekord 19,5 i volt och sprang 20,0). Då fanns det hästar i loppet som gjorde mer tveksamma insatser isåfall.. Jag tycker oavsett vad att veterinären var hemskt otrevligt och jag fick uppfattningen att "han bara ville sätta ut lite straff".. Vi försökte prata med honom och fråga honom lite ang. våra hästar. Vill ju ha en förklaring. Men han var hemskt otrevlig så tyvärr blir det nog inga mer insprängda lopp där för våran del… Han sa att de var jätte halta och då borde han sätt i värmning/defileringsvolt samt under provstart, punkt slut. Det är vad jag tycker iallafall och kanske tycker jag helt fel.. Om nu veterinären är "känd" för det, varför gör man inget åt det? Visar det sig nu att våra hästar är helt friska så ska jag ta kontakt med veterinären!! Ska ut och jogga min stjärna idag och travar han orent så lovar jag att jag heter något annat än Caroline.. Jag är iallafall hur nöjd som helst med min pålle i söndags och jag tyckte han var finfin :)

Hannna
0

#12 Det var inget som var menat personligt. Jag har inte sett loppet och har verkligen ingen som helst åsikt om de startförbud som delades ut! Jag menade bara rent allmänt.

Det kan jag också tycka är konstigt om man blir ålagd startförbud för hälta efter loppet, och man då som banveterinär ansett att hästen varit väldigt halt. Sedan kan ju en del hältor komma fram när hästen blir trött och h*n orkar inte längre kompensera för detta.