Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 1593 ggr
shakira-monami
0

Jag fattar inte????

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är en sak som jag inte förstår. I dem flesta proppar jag har läst, så är det väldigt många penga-proppar, FÖR SHETTISAR! Jag fattar inte hur dem tänker när det är många som inte ens får tjäna några pengar?!En sak till är att jag tycker att nästan inga proppar passar till mig och Shakira. Shakiras rekord är 2.40.1, och hon gillar inte att hästar springer om, utan hon vill attackera. Jag tycker inte att banorna måste rätta propparna efter mig och min häst, men det kanske är fler som har samma problem? Min hemmabana är Halmstad, och på dem banorna jag ens kan åka till är det iallafall så med propparna. Dessutom när man inte får tjäna några pengar så kan man inte åka särskilt långt heller, pga brist på bensinpengar… Vad tycker ni???

ryttarn
0

Om man läser på SPTFs hemsida ser man att man kommer omvandla pengarna till poäng. Så det blir poäng istället för pengar man distanseras på. Monopolpengar så att säga…..

Man kommer kunna ge presentkort upp till en viss nivå. Jag vet att en del klubbar funderar på att kunna ge presentkort på rikstäckande bensinmackar vilket skulle göra det vettigt ur resesynpungt…..

Känns som altihopa med poäng och presentkort är någon form av kompromiss då det har gått prestige i detta med prispengar för kuskar <12 år. MAn har tvingats till att hitta en lösning där ST inte tappar ansiktet utan kan säga att dom fått igenom sitt krav, samtidigt som SPTF kan acceptera lösningen med presentkort. För i slutändan blir ändå inte skillnaden så stor.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

D-Nimbus
0

Jag tycker att det är bra att 8:åringar inte får 600 kronor för då det är för mycket att hantera för vissa. Men där imot tycker jag att man kanske bara skulle sänka pegnarna i dessa lopp till 8-12 åringar för att ett pressentkort kan man bara använda på det stället som pressentkortet är från, men om man får mindre prispengar så kan ju dessa 8:åringar köpa sina saker då det inte är för mycket pegnar tycker jag. Och dom som är äldre (ca 10-12 år) kan ändå köpa saker till hästen och sig själv. Om då prispengar går till bensin finns ändå ett bidrag men inte lika stort. Istället för att ta väck prispengarna helt kan man ju istället bara sänka dessa prispengar.

Håller fullständigt med Dig Linnéa iallafall.

VeronicaP
0

#0 Fast nu i Halmstad så var där ju ett bra lopp då ju , ett 2.48 och då får din häst jaga ju ?  Det är inte lätt att få lopp att passa alla och har man en häst som inte klarar att bli omkörd utan vill jaga så får man ju anmäla där de får lite tillägg :D Det är ju även 1640 så då har de bakom chans att hinna ifatt :D

ryttarn
0

#2 Finns möjlighet att fixa presentkort som är rikstäckande, bensinstationer tex. I vår familj har alla vinstpengar gått tillbaka till hästverksamheten. Aldrig att en kusk har fått ta vinstpengarna utom om kusken i fråga även har stått för alla kostnader runt hästen. Sedan må dom ha varit 8 eller 23, samma lika….. Ponnytrav är ju inte direkt något som ekonomiskt går ihop ens om man vinner mycket……

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

# 2 Det finns rikspresentkort som gäller i massor av affärskedjor…..I övrigt instämmer jag med föregående!