Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Läst 3235 ggr
RebeckaSvensson
0

Uthyres - Dragon RS 569

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dragon RS 569 uthyres säsongen 2011. Dragon är svart, 105 cm i mankhöjd, e: Furunäs Bonzo RS 269 (B, Super-SUCH) u: Dajmie RS 2849 (Elit).

Dragon godkändes hösten 2009 och har i år gjort sin första betäckningssäsong. Han har gått tillsammans med sina ston på fribetäckning och det har fungerat utmärkt, alla fyra är konstaterat dräktiga.

På premieringen 2009 fick han 89788=40p och GII, visades på High Chaparral 2010 med 99788=41p och klassvinnare.

Dragon är inriden och inkörd, startad i trav och monté. Finns intresse går det, för vår del bra, att kombinera betäckningssäsongen med att starta honom i trav och/eller monté.

Vid intresse och för mer information, kontakta oss.
Rebecka Svensson
0709-84 00 03
rebecka@svenssonsmaskinstation.se
www.akaregarden.se
Vi finns i Trelleborg

RebeckaSvensson
0

Putt.

Kratern
0

#0 Har du kommentarerna på benen?

Tänkte om det har med hållbarhet att göra…?

RebeckaSvensson
0

#2 Han är något uttåad fram.

Lånar gärna ut honom till någon som är intresserad av att starta honom i trav och/eller monté.

RebeckaSvensson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Putt.

Denna kommentar har tagits bort.
nilsostanbo
0

Vad har han för Rekord

karinpoberget
0

Dragon har 3.17.1 i rekord och tjänat 725kr på 8 starter, har som bäst varit 2a. Vi hade förmånen att få låna honom under dotterns första tävlingssäsong. Han är en  stabil häst med STORT självförtroende. Han har kapacitet för mycket mer inom travet där han även är en riktigt trevlig montehäst. Har även gått ponnyridning på Jägersro på bla Gentlemannadagen då där är MÅNGA barn,hästar och TIVOLI men han var fullständigt obekymrad om allt stoj omkring honom.

Denna kommentar har tagits bort.
giffan
0

Han låter som en härlig hingst.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

rebeccajansson
0

Perfekt för penninghandikapp. Där har ni en häst som står på start. Bara att passa på säger jag!

RebeckaSvensson
0

Han är en härlig hingst, men jag är ju så klart aningen partisk :-)

Det är inget krav från min sida att han måste betäcka om det finns någon som endast är intresserad av att starta honom.

En bild på honom från utställningen i High Chaparrall där han stod lugnt och fint tillsammans med ett par ston.

RebeckaSvensson
0

Hans mor, Dajmie, är efter Kärlingehults Max.

En bild till från samma utställning, där min vän sitter och kliar honom.

RebeckaSvensson
0

En bild från sommarhagen.

giffan
0

Jag blev nästan sugen på att betäcka med honom… Men nu är det inte tänkt att vi ska ta föl på vårat sto i år… Men jag gillar honom skarpt, så fin.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

RebeckaSvensson
0

Putt.

RebeckaSvensson
0

Puttar upp igen. Dragon älskar att bli körd och det hade varit kul om någon ville starta honom under den kommande säsongen.

Utlånas väldigt förmånligt till någon som både vill starta honom och använda honom i aveln. Ett annat alt är att endast starta honom eller endast betäcka.

RebeckaSvensson
0

Dragon kommer ur samma möderne som Haodo. Dragons morfar (Kärlingehults Max - far till Dollman) är dessutom farfar till Haodo.

RebeckaSvensson
0

Putt