Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 563 ggr
xerxes
0

elitloppet

Tänkte eventuellt anmäla till Elitloppet för Shettisar det snabba men nu undrar jag: Min shettis skall eventuellt starta helgen innan så den får ju en halvrad blir man bort gallrad pga halvraden eller är det mest pengar som kommmer med??

giffan
0

Helrad har väll företräde före halvrad om det inte står något annat…

Vad har du för häst? och hur mkt har den tjänat??

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

PippiL
0

Helrad går före halvrad. Så vill du vara med i Elitloppet så ska du inte anmäla ut så du får halvrad. Men det beror ju också på om du tror att du har chans att komma med. Har du lite startpoäng så kommer du troligtvis inte med ändå. 

Sen står det i proppen att man måste ha fullföljt minst ett officiellt lopp under året och högsta startprissumma har företräde. Så har du mycket prispengar och mycket poäng, gjort en start redan så du inte behöver en, anmäl inte ut så du får halvrad. Skrattande

VeronicaP
0

Men frågan är vad de menar med fullföljt , jag tyder det som att det räcker att man har gått i mål , sen om man får en rapportering så räknas det ändå som ett fullföljt lopp eller vad tror ni?

Jag hade inte heller anmält ut om jag tror att jag har en chans att komma med.

fan_idole
0

#0 I proppen står det: "Häst som startar senast måndag 14 maj har företräde till start". Det betyder att alla med helrad kommer med i första hand, oavsett hur mycket pengar eller poäng en häst med halvrad har.

#2 I prop. 2 står det: "Högst startprissumma har företräde". Så pengar går före poäng i denna propp.

#3 Att fullfölja ett lopp är att komma i mål odiskvalificerad. Om hästen är rapporterad har inte med detta att göra. Däremot tycker jag det hade varit smartare att skriva "för hästar med minst 1 godkänd start (exkl. kval) under 2007".

Boode
0

#4 så om hästen blir rapporterad så är det ett godkännt som krävs för att anmäla till elitloppet?

giffan
0

#2 Som proppen är skriven så går det inte alls på poäng. Den som har högst premiesumma kommer med oavset poäng, men måste ha gjort en start under året.

men som sagt, helrad går före halvrad, så det skulle kunna bli att en häst med 6.000kr på kontot kommer med i det loppet, beroende hur många som anmäls och hur mkt de har på sig.

~ Anneli ~ 

fan_idole
0

#5 Det står ingenting om att du måste ha en godkänd start under 2007. Det står att du måste fullfölja 1 officiellt lopp under 2007. Det är två skilda saker. En rapporterad häst har inte en godkänd start, men däremot, om hästen kommer i mål odiskad, har den fullföljt 1 lopp.

PippiL
0

Ja tolkar det också så, att även om du får r i raden och går i mål, så har du fullföljt ett lopp. Det står inte att loppet måste vara godkänt.

Boode
0

#7 & 8 okej

Herkules
0

Det räcker med att lulla runt i ett lopp, behövs ingen placering eller annan prestation tid eller något annat tjafs

Hannna
0

#10 i för sig, men då kanske inte poängen räcker om man får in ett ägg i raden, och sedan MÅSTE man ALLTID köra för bästa möjliga placering i ALLA lopp. Men ja, det är väl lite si och så med den regeln. Lätt att "ta upp i smyg".

giffan
0

#11 till denna proppen gällde inga poäng… och bästa möjliga placering kan vara att bara ta sig imål oxå…

~ Anneli ~ 

Hannna
0

#12 Ja, det är väl klart. Men man kör inte för bästa möjliga placering om man "lullar runt i ett lopp".