Påskbomben 2007
**
Kategori B 6-åriga och äldre lägst 12.000 kr.
2140m. Tillägg 20 m vid vunna 19.000 kr,
**
40 m vid 23.000 kr, 60 m vid 28.000 kr,
100 m 35.000 kr, 120 m vid 42.000 kr,
140 m vid 49.000 kr, 160 m vid 60.000 kr,
180 m vid 70.000 kr.
Pris: 4.000-2.000-1.500-900-500-(300) kr.
Hederstäcke till segrande ponny, hpr 1-3 plac, rosetter 1-5 plac.
Jag tycker proppen verkar väldigt genomtänkt och bra! Jag o Chikita kommer och försvarar vår "titel" från 2006, någon mer som planerar att anmäla??
(Fotot är taget av Kihlmans Foto)

Jag planerar att anmäla i alla fall!
Hur mycket pengar har Chikkan på sig?

Jag tycker proppen ser jätte bra ut! om du säger väl genomtänkt!!
Jag tycker det var en smart och bra propp! Inte för att jag har någon häst som passar, men proppen är betydligt bättre än Elitloppsproppen i alla fall ser man utan att vara smart.

nope..min pålle e för fattig…:P

Tycker att VPTS har gjort det bästa möjliga med tanke på att det är pengalopp! bra jobbat!

Har redan ställt in siktet med Uron!
Kanonpropp ! Klart vi ska anmäla!

#1 Chikkan har 38700 på sig..

Skitpropp man måste va 16, så då kan dom juh skippa att se Uron…

Jättefin propp! Ska försöka komma med där!
e d inte bara 16 när dom har totospel på ponnyerna? eller gäller d alla insprängda lopp?

#11 det är bestämt att påskbomben ska gå som ordinare lopp iår!! det betyder alltså 16års åldersgräns…

hur är 16 års regeln egentligen? Måste man ha fyllt 16 eller är det bara det året man fyller 16 ?

det är väl kalenderår, det är det ju för alla andra sorters licenser.. det går väl efter stc's f-licens o den är det väl kalenderår på??!!
Millan, ja trodde du va 15? :O

svante, fyller du inte 16 iår då, eller blir du 15??

#19 Blir 15:/ tycker att dom kunde lägga de hästar som körs av yngre utanför toton.

Jag fattar inte varför dem ska köra med toto för!? Av vilken anledning? Tycker det är totalt onödigt! Ponnytravet behöver inte bli mer blodigt allvar än vad det redan är!
Det är STC som vill ha ponnytravet som stortravet… En av jävligt många anledningar till att jag är starkt emot penning. Och jag tycker att det är sjukt att köra 16-års åldersgräns.
Det är ju nästan lite mobbing juh 

# Gillar väl du

Pratade med Henke förut, och han siktar på atr kunna anmäla Kantarell iaf, hon har 36,400 på sitt konto.

Svante jag kan köra om det krisar;) HAHA

Inga 80 meters tillägg?

Bra då vet jag Jonna:P

haha klart:D
Jaha alla kuskar, vad tycker ni om 16-årsgränsen? Alla större lopp i det här landet kommer alltså att gå som ordinarie lopp med åldersgräns 16 år…….Alla som är under är hänvisade till B-laget, alltså ponnytravtävlingarna, snacka om elittänkande! På Gotland kommer alla lopp under sommaren på Visbytravet att vara stängda för ungdomar under 16, bra va? Eller……..

Alltså blir det lika med eilitlopp och sådana stora lopp? Stackars dom som är under 16 då och inte få köra sina hästar..
När dom körs på toto ja…….

skalll inte tyson starta i nå stor loppp i år eller ??????

#33 Just det! Marcus är väl bara 15? Oops…
#33, jaa.. Marcus är välla -92a?

japps mackan är för liten :O

Men vem har sagt att alla storlopp ska vara ordinarie??
"(Skämt) Tänk om shettis loppen skulle vara ordinarie! :D (Skämt)"
#37, haha X) om shettisloppen skulle vart ordinarie skulle he ju int bli nå shettislopp ;)

#38 precis men man vet ju aldrig med dom där människorna! :D
Det finns väl en anledning så god som någon att köra loppen med toto. Då kan ju inte domarna ta fikapaus under ponnyloppet.
#39, nej exakt. Men de skulle inte förvåna mig om nån stc-snubbe föreslog det X)

Annelie skall Iva Roll ut nå? :)

#42, se inlägg nr #10 :o)

Jaha oh har missat det:P hehe, kul:D

Någon mer som tänker anmäla
Vem vet, snart kanske shettisarna är borta från ponnytravet. Dom (och deras kuskar) är ju för små för att passa in i det elittänkande som SPTF/STC strävar mot.
Vänta bara och se vad nästa drag kan bli. 
Hade planerat att anmäla, men så hade nån lagt till 6 år och äldre, det var tråkigt tycker jag…

Alla som e födda 91 och tidigare får ju köra! Svante det e ju lurre! Jag funderar på att anmäla men får se….
Riktigt märklig propp!!??
Svante utestängd från alla håll kan man säga,dels får inte Piggybank starta(hon är en av de två med rätt pengar+TUFFING!) som inte kan deltaga p.g.a att de är 6årsgräns på hästarna.
Uron kan inte heller delta,p.g.a kuskens ålder.
Men man hoppas ju detta bara är en tillfällighet,ELLER?????
"47, Ja Tuffing verkar inte vara populär varken på Färjestad eller Solvalla. Du får förhoppningsvis chans att starta någon annanstans.
Som jag skrivit i ett tidigare inlägg, så tycker jag proppen till Påskbomben är riktigt bra! #49 Misströsta inte ! Piggan kan väl vara med i både Påsksmällen på Eskilstuna och Elitloppet ? Hemmabanan Solvalla kommer ju inte att köra några totolopp i år, så där är inga kuskar under 16 utestängda heller. #50 Vad gäller Tuffing, så har han ju sina årgångslopp som han förmodligen kan leka hem. Dessutom finns det massor av andra lopp för honom också!

Ja tyvärr kan inte alla proppar passa alla hästar! Jag tror inte att proppmakarna gör proppar för att utestänga några, snarare för att få dit hästar! Det kommer alltid att bli någon som inte får vara med.
Tittar man på propparna för april har nog bara snabblopparna det här loppet på Färjestad. Många andra förutom Tuffing kan satsa på Elitloppet istället. Tuffing kanske får ett lopp på Östersund i juni allafall samt att han har Femårsbaggen och Femårsmästerskapet att satsa på
Jag har en känsla av att Tuffing kommer upp i sina normala 6-8 lopp i år också. Även om han inte kan säsongsdebutera på Färjestad den 6 april.

Skärmnäs Pigall kommer inte komma till start i påskbomben…
#55, varför inte? ;s

Han har lite hosta och är satt på medicin. Även om han skulle hinna bli frisk är han inte tränad på länge och det blir inte rättvist för hästen. Skulle vart ett nog hårt lopp i toppform.

Alla glömmer väl inte att anmäla imon nu (om ni ska förståss) mellan 10 o 12.. :)
#57, okej, synd ;/ men sunt tänkande ändå, de kommer fler lopp! :)
Startlistan innehåller 14 hästar!

Lite förvånad över att ingen av 1.40 ponnyerna från valla ska ut.
Nu vill vi se en riktig match mellan Varette och Hults Chikita:)
Ganska ojämna tider mellan hästarna, men Varette stod ju klart bäst till :)..
HEJJA VARRE HEJJA VARRE :)

Kommer bli ett grymt bra lopp.
1:a , 2:a och 3:a blir helt klart tre fina ston.
Vi ses på upploppet!
Jag håller med #64 om trippel ston - fast jag kan inte säga "vi ses på upploppet"!

#66 Iva Roll skulle jag tro. Eller kanske Pärila.
Eller varför inte Alva Race?

Varette Plockar det där;P
Eller varför inte Primusa ?
Det finns en outsider…. BomBom
Gå in på ponnytravet.com och läs om Påskbomben. Det verkar bli direktsändning i TV!

Jag tycker loppet är öppet. Tycker vem som helst kan vinna!

Blir sugen på att spela faktiskt :)
Jonna, jag ska ha sista minuten tips av dig :) Jag ska tippa på dig så fan om du inte vinner, haha! nerå men LYCKA TILL ALIHOPA & speciellt varre!

Haha Jenny skall bli x) hehe.. :) Tack!
#74 Jag lägger nog in en 50-lapp på dotterns häst som vinnare.
"77
Vilken av dom?

HEJA Erika och chikkan :D

Håller en tumme för Pulvret från Ax samt till Sputteavkomman Chikkan.. Kör så det ryker…/Olssons

Haha ja man vet aldrig med Joker marie;) inte med tina heller efter 1,5 års vila kanske hon får fart! haha
#78 Dottern har bara en med i loppet så det är inte mycket att välja på!
Det är nu spikat och klart: värmningskommentarer om russen kommer att levereras från Färjestad på ATG Live och loppet kommer att gå i direktsändning. I morgon skrivs ponnytravhistoria på många sätt och vis.

Okej:D, då ska jag se till att ha gjort klart i stallet och sitta bänkad framför tv:n för att se värmningar och loppet.

tycker jag inte Hanna ;)

Joho, perfekt:D, kan jag ut och köra efter loppet, klar till att se lilla G Moll springa, han borde ju fått starta i ponnyloppet han med, istället för att möta en bunt miljonärer. :P
LYCKA TILL IMORGON JONNA! Vi håller tummarna här 
När går loppet på tv och vilken kanal???
När går loppet på TV?

ATG Live, loppet går väl 13.00.

Ingen aning om de kommer visa något inslag under kvällens sändning på tv4 + 21.30. Antagligen inte.

Lycka Till hörni.. Jag håller nog med, Varette står nog bäst till.. :P aja, LYCKA TILL!

Lycka till idag allihopa! (:
Lycka till! :)

SPÄNNANDE!!!

Åå, men gud vad kul att man har sånt där atg-live abonnemang då så man kan se loppen.
Eller inte :@

Tycker att det är konstigt att lopp ett inte finns med på atg live, för det är väl det som ponny loppet är? Och man ska väl kunna spela på det där igenom.eller?
Ni som har ATG-live, rapportera! Sitter bänkad vid datan ett tag hr nu x)

Dem gör provstarter nu och chikita hade värmt 47, så kommentatorn tycker att hon såg bäst ut.
Okeeeeej! Heja heja ;)

Tina tagit ledningen öppnade 59 första fem

chikita tagit över edningen vavet kvar. dem öppnade 58 första tusen

Ahh spännande, HEJJA HALMSTAD =)

chikita totalt överlägsen! varette blir tvåa.

WEJ GRATTIS ERIKA! :)
#105, du återkommer med tid osv va :)?
GRATTIS GRATTIS ERIKA OCH HULTS CHIKITA!! :)

Japps, om dem redovisar dem så :)

GRATTIS Erika och Chikkis!:D Det såg ut som en joggingtur:) Dagens "ponny" värmning och allt!

verkar inte bli nå tider å plac, lite dåligt, borde dem ju kunna visa.

GRATTIS ERIKA och CHIKKAN , vad bra ni är …

Vinnartiden på Hults Chikita, 1.46,3.
Grattis :)
1.46,3! Vilken tid!!!

1:a Hults Chikita 1.46.3
2:a Varette 1.49
3:a Alva Race 1.53
4:a H Calvero 1.55, 5:a Iva Roll 1.50, 6:a tina 1.59, 7:a Pulvret 1.57, Pärlia 2.01, Primusa 2.01, Joker 2.14. Ernst Rolf Dg.
Varmt grattis till Erika och Hults Chikita vilken uppvisning 

GRATTIS ERIKA. NI ÄR BÄST :D
Synd att Ernst Rolf blev diskad, jag tror han kan gå fort.
Menmen, Hults Chikita gick då en supertid! :)

Grattis Erika!!!

GRATTIS ERIKA :D

Grattis önskar fam Olsson.Kanon!!!

Grattis Erika och Chikkan! :D Det kommer gå undan i sommar!

GRATTIS! :D

Grattis Erika :) Din dag i dag :D

Juste Erika jag har lite bilder på oss:) vi kan ta det över msn! :D

Grattis..:)
Grattis Erika!!!!!!!!!! Där täppte du visst till……på….
Veritas odium paretFörvånad

#129 Ruskigt läcker bild :D

#129 häärlig bild, grattis!

GRATTIS Erika och Chikkan!!!

#129 läcker! ;) Blir kul att se hur det går för er i sommar ;)

GRATTIS Erika!! hon såg jätte fin ut
STORT GRATTIS!

Grattis. 

GRATTIS