Gävle 22/5
Såg en propp som jag inte riktigt förstod mig på;
Prop.1 Young Power region 3, försök 3
Kategori B, 4.001 kr - 9.000 kr
1640 m Lägst poäng för spår 1, näst lägst spår 2, osv. Max 5 startande/volt.
Hamnar häst 6-10 i poäng på 1660, och de som har bäst poäng på 1680? Eller?
Jag är lite trögtänkt ;)
Uppenbarligen är det så… Knepit värre ;s

Precis så Julees! :) Axevalla har likadana proppar.

# Vad treeevligt :D:D

Alla kommer starta ifrån 1640 men dom första 5 på 1640 voltar där och resterande på 1660 men när starten går ska dom ligga i rygg på 1640 hästarna.

Tycker det är en smart grej som axevalla kom på!
#4 Det stämmer inte om jag har fattat rätt. utan max 5st/volt blir:
1-5 på 1640
6-10 1660
11-15 1680
Så ju mer startpoäng du har desto längre bak får du stå.
Men det behöver ju inte vara någon som startar med mindre poäng än 500 och då står den på start.
Vem som står på start och vilka som får tillägg beror ju helt på vilka som anmäler. Spännande, ingen vet nåt i förväg…. 

#5, men stämmer det inte endå som #4 skriver? För det enda som står i proppen är 1640, annars hade det väl stått något om 20m tillägg, eller?
Blir riktigt intressant att se hur detta lopp kommer att se ut, jag kommer nog att anmäla :)

#7 Nej jag tror inte det för hur skulle det se ut?
Sen ser axevallas proppar likadana ut, och den är: häst med minst poäng får nr 1 osv och max 4hästar/volt. och där står dem på 1640, 1660 osv.

Om det står max 5 hästar/volt så är det max 5 hästar/volt! Annars skulle det ju stå max 12 hästar/volt då de startar i startögonblicket från samma volt.

#8 & #9, ah, då är jag med igen ;)
Det blir ju 12 hästar per volt om alla ska vara på 1640 samtidigt?

jag tror att jag ska anmäla ..är inte helt säker men det lutar åt de hållet iaf…:P
Som jag tolkar den, så är det bara fem hästar som står på start, dom med lägst poäng. Dom andra fem hästarna står på 20 m tillägg, och nästa fem på 40 m. Det kan med andra ord endast bli tre volter. För på tre volter med fem i varje så blir det 15 hästar. Alltså max startande. Man vet inte säkert vilken distans man anmäler till, för det beror på vilka fler som anmäler. Kul.

# 5
ja så kan det oxå vara. Men så länge proppen är utformad med 1640 och det står inte att ¨det är tillägg så ska alla gå ifrån 1640. Vet inte om dom stängt loppet för 10 hästar för isåfall blir det 5/1640 5/1660 men dom ska ändå upp i rygg på dom framför och 6&7 har springspår. Men istället för att det blir spekulationer så kan ni ju höra med den klubben som kör det loppet.
Proppen är utformad av regionens ungdomsansvariga. d.v.s anställda på sällskapen.
GPTK´s proppkommitte har ingen inblandning och kan tyvärr ej svara på frågan.
#0 Ja!