Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 1430 ggr
iiirma
0

MUSKLADE

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur tränar ni för att bygga upp era hästar? Så att de blir grövre? Plexus är lite tunn tycker jag :P

Helenas-Margit
0

klättring i backar, köra i sand, så han får jobba tungt. det funkar på min iaf! :)

equuleus
0

Dra tungt, backar, longering, galopp och "skolor".

amandahandersson
0

Sand, tung-lass och backe.

Svartkrut
0

#0, Mitt russ Svartkrut har exkat samma kroppsform som Plexus. Den smäckra typen. Jag kör mycket i backe och så. Det hjälper "Puckas" väldigt mycket. =)

olivialundgren
0

Kör min i sand,och i backar….

AnnaLundin
0

För att få upp muskelvolymen behöver man ge dem gott om proteinrik mat (balanserad foderstat), sen lägger man till styrka i dessa muskler genom bra träning….

iiirma
0

Ok, sand har jag tyvärr ingen möjlighet att köra i, inte heller mkt backar, just det som är lite knepigt. Får köra med en tyngre vagn ibland kanske då?

#2 Vad menar du med "skolor"? :)

AnnaLundin
0

#7 "Skolor" är samlingsnamnet på de sidvärtsrörelser i dressyr som heter "öppna" och "sluta"

Köra med en tyngre vagn kan väl vara en idé, men börja med foderstaten är mitt tips! Får han inte tillräckligt med byggstenar att bygga muskler av så kan du träna hur mycket du vill utan resultat - annat än att du tränar sönder musklerna…

Jennie-Estman
0

På vintern brukar jag köra med kälke för att bygga upp muskler. Men bara skritt på stigar i skogen och plumsa i snö. fast alla har ju inte tillgång till det. men det är bra, jag brukar köra i kanske en timme varje gång.

ozzkan
0

För att få det tyngre kan du köra med ett däck, bildäck, efter.

divansson
0

Köra i sand, Tryckvagn el dra nått efter, rida galoppintervaller.. Jag har byggt upp min ponny på Tryckvagn och galoppintervaller..

SofiaLindh
0

rider dressyr eller tömkör o backträning

_jonna
0

som #8 säger.

hästen måste få bra foder med ganska mkt protein så du kan bygga muskler, annars har den ju ingenting att bygga muskler av. ;)

jessssica
0

Rider och klättrar i backar, under vintern snöpulsar ja ganska mkt…

fredrikaa
0

klättra med dom i sand , eller så kan dom dra dig i tunga uppförsbackar…

# 14 om hon är förstor för sin häst kan man inte plumsa det blir mer belastning :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

jessssica
0

#15 hon behöve ju inte rida själv, man kan ju faktiskt ha en "medryttare" ;)  eller nån som hjälper till att ridträna, det är väldigt bra att göra det också, sen behöver man inte rida när man pulsar i snö ;P Tömköra, köra, longera…. Fast jaja nu gåre juh inte å pulsa i snö i vilket fall…

iiirma
0

Ja, jag är för stor för att ridTRÄNA honom, men vi ska få honom inriden iaf.. min lillasyster kanske kan rida honom sen hon väger inte mkt och  ca 160 cm.

fredrikaa
0

hah okej men alltså det går att plumsa än ;)  Irma kan ta hjälp av någon i sin familj det är bra dels så kanske den är mindre   : D

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

jessssica
0

#18 ja det blir säkert bra, jag skrev bara hur jag brukar träna min ;D här går det inte att pulsa i snö längre iaf hehehe ;P

fredrikaa
0

# 19 hah okej men det går häära i norrbotten ett lite tag till :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Teja-Bea
0

Börja med foderstaten. Protein och energi är viktigt. Jag ger lucern-pellets och soyamjöl till de hästar som behöver extra protein.

Jag kör med tung vagn som jag dessutom spänner långt ner. Då blir det tyngre att dra. Jag kör aldrig med qh hemma för då sitter vagnen oftast på tok för högt upp för träning.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Emelie89
0

Att dra tyngre vagnar eller ett däcl efter funkar väldigt bra, samt att skritta mycket i långa uppförsbackar och se till att hästen har huvudet sänkt så den jobbar med ryggen.

Dressyr och övrig ridträning gör hästen maffigare också :)

Har funkat väldigt bra på mitt lilla russ sto som bara var en liten räka förut ;D hehe.

Lycka till / Emelie

Emelie89
0
Eufemia
0

kör i den tunga vagnen. med bildäck

Annifrid
0

DRA TIMMER!!!! ;D

Roligare än man tror och hästarna älskar det ;)

För övrigt så bara skritta skritta skritta skritta skritta!

Fanny.H
0

Jag kör backe med Bejla och så rids hon mycket. Mycket galoppträning på volt och i backe.

Bifogar en bild men man ser inte så jättemycket. :P

linnrisedal
0

Jag skrittar backe upp och backe ner, ofta och länge.

pumbaj
0

Jag kör med rockard (har ingen nu) sen kör jag och syrran backar och på banan vi lånar här hemma.

Colt
0

Jag rider och klättrar i backar med Colt, det får han bra muskler av. Felicia tränar jag mycket dressyr så hon får jätte fina muskler av det.