startlistor Boden
då har startlistorna kommit ut, blev inte många lopp eller mycke hästar man tycker de är kul att klubben kör tävlingarna iaf, hoppas att solen kommer lysa som vanligt i Boden ;);) ) sen önskar jag alla lycka till :)
sen vore de kul om nån ville tippa loppen :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lopp 1: Jajamaen - Biela - Molltas Leaf
Lopp 2: Det blir nog Emil som kör sindy den här gången så jag tippar Jikas Sue Fia - Duracell - Sindy O
Lopp 3: Telis Prinziip - Mattino - Talang II
Lopp 4: Kör Extra och honom jagar jag ett nytt rekord med. Har väldigt mycket tillägg att ta igen men tror att han kan hinna i fatt om han sköter sig. Razmus Raid - Extra - Yre
Lopp 5: Emil kör nog Sindy O i det här loppet också men det blir svårare nu så jag tippar Duracell - Picazzo - Jikas Sue Fia

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
blir lite svårt att tippa då jag har 3 hästar till start så i 3 av 5 lopp starta jag i men jag gör ett försök.
Lopp 1 Molltas Leaf står bra inne bara han håller sig på benen ska de nog kunna gå vägen. Glorias Gloss har inte startat nått i år så svårt att veta vilken tid hon går för tillfället. Talang II är i fin form och kanske kan pressa rekordet ännu mera och blir då svår att hinna ikapp. Mattinata gick bra i Boden senast och har gått fina tider på klubbtävlingarna, är i fin form och har nog mycke kvar att ge.
Molltas Leaf / Talang II - Mattinata
outsiders- Glorias Gloss
Lopp 2 Duracell av friheten står mycket bra inne och kommer nog ta hem segern. sen blir de lite tuffare många hästar som itne har startat nått iår och vissa har nya kuskar så blir ett öppet lopp om de övriga placeringarna. men tippar på,
Duracell av friheten - Bäckdalens Picazzo - Sindy O
outsiders- Smevallens Eminent
Lopp 3 två st 3 åringar står på start och med tanke på kvaltiderna står dom helt okej inne. Telis Prinzip står även han mycke bra till då han gått kring 2.24-2.26 på klubbtävlingar. Men även Mattino har visat framfötterna på klubbtävlingen och gick en fin tid på sista klubbtävlinge. men svårt man vet aldrig vad en 3åring kan hitta på i sitt första lopp i karriären :)
Mattino - Hedvig Leaf - Telis Prinzip
outsiders- Talang II
Lopp 4 om Molltas Leaf kan hålla uppe tempot själv i ledningen eller får press av någon i volten så ska nog Razmus Raid få jobba för att komma ikapp. men de är 2 varv så mycke kan hända dom ska trava allihoppa. Yre har även han visat bra form på klubbtävlingarna.
Molltas Leaf / Razmus Raid - Yre
outsiders- är nog resten då de är ett jämt lopp och mycke kan hända på 2 varv.
Lopp 5 Duracell av friheten har visat fin form i Umeå så tror nog att de blir en dubbelseger. Bäckdalens Picazzo brukar ha fin form så tror nog att han håller andra platsen. tredjeplatsen är öppen för alla. Jikas Sue Fia har gått bra på träning så tror att hon kommer få upp glöden och ta i lite extra så hon kniper 3 platsen.
Duracell av friheten - Bäckdalens Picazzo - Jikas Sue Fia
Outsiders- Sindy O
de var min tippning. sen hoppas jag ju så klart på mina små ponnysar Molltas Leaf, Mattino, Hedvig Leaf. Man ska ju alltid tro på sin egna häst så håller mig fast vid de och hoppas att mina ponnysar gör allt dom kan, så kanske man kan få med sig bra placeringar hem : )
Tråkigt med inställda lopp och dåligt anmält :( Ångrar själv att jag inte anmälde till 2.20-proppen, hade ju blivit ett liknande lopp för min Razmus Raid där som på Umeå senast och då klarade han av det bra. Aja, får nöja mig med ett lopp denna dag!
Men här kommer mina tippningar:
Lopp 1:
Talang II är en talangfull ponny som jag tror klarar av att gå i alla fall 2.15 i rätt lopp. Från tillägg jagar Molltas LEAF som fungerar utmärkt och går jämna tider (blev störd senaste loppet och går säkert rekord i alla fall). Med i kampen finns även Karismas GerTi, en ponny jag tycker är helfrän och har all kapacitet i världen, men ett klassiskt stohumör om man frågar ägaren och tränaren Sandra. Har inte sett henne i år något men vet sedan tidigare vad hon kan. Även Mattinata visar form, trots att hon blev diskad senast. Skulle ha gått en bit under rekordet då om jag inte räknat fel. Jämt lopp som är svårt att tippa exakt utgång i, men de här tre hästarna tror jag är med längst fram!
Tror dock att Molltas LEAF och Karismas GerTi pressar varandra och GerTi vinner kampen, om hon håller sig i trav! 3:e platsen gör Talang II och Mattinata upp om.
Lopp 2:
Ett ytterst svårt lopp där ingen av hästarna verkar gå på sina rekord. Bäst för dagen vinner. Bäckdalens Picazzo är dock en fin herre som kan gå fort.
Lopp 3:
Kort och gott: Mattino!
Lopp 4:
Utan att vara partisk, kan jag säga att Razmus Raid är en jävel på att jaga och ger sig aldrig. Han kan gå under rekord om det så krävs och långlopp gynnar honom lite - lite lättare att ta ikapp tilläggen. Den här gången startar dock Molltas LEAF 60 meter längre fram än senaste loppet på Umåker där Razmus vann, men som sagt är det längre distans och lite mera tid att jaga på. På samma volt som Molltas LEAF startar även Karismas GerTi - som jag tidigare skrivit om - och jag tror att de kommer pressa varandra igen. Razmus Raid dyker upp på upploppet och (jag hoppas) han kniper segern - så länge han travar hela vägen. Molltas LEAF och Karismas GerTi 2:a och 3:a!
Lopp 5:
Detsamma som lopp 2… Bäst för dagen vinner!