Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1489 ggr
Ourasi
0

Svenskt rekord

Fråga, varför räknas inte Tuffings tid från förra året på 1.39,8v/1740m på Bergsåker som svenskt rekord?

Det står en annan tid på förbundets hemsida som är ett par sekunder långsammare.

Tacksam för svar.

[WX5]
0

Det kanske var ett inofficiell tävling.

haerrdin
0

Det är förmodligen fel på förbundets sida. Tuffing har ju sitt rekord noterat i t.ex. startlistan till Solvalla i dag. Precis som Lexius, som var tvåa i samma lopp på en tid under det gamla svenska rekordet även han.

#1 Det var Sundsvall Open Trot 2010 så det var knappast en inofficiell tävling.

Jag kollade förbundets lista kat. B och det är två andra "rekord" satta innan 2011 som också bör ändras.

1) 4-åriga ston, volt - Ramona Ernst 51,8, i Åbo, Finland, 22 juli 2007. Bör vara: Thyra Tyrann 52,5, på Skrubbs 11 oktober 2008, eftersom Finland har ett reglemente som skiljer sig från det svenska.

2) Äldre h/v, volt monté - Donne 45,0, på Stora Alby 12 juni 1994. Bör vara: Gumino 48,4, på Hagmyren 18 maj 2008, eftersom banan på Stora Alby vid en kontrollmätning visade sig vara betydligt kortare än de 1.000 m SPTS trodde den var.

[WX5]
0

Du behöver ju inte bli så sur. Jag har ingen aning om detta utan jag kom med ett förslag.

Erja
0

#2 måste fråga som Finsk att vad betyder du "Finland har ett reglemente som skiljer sig från det svenska."?

MagganS-B
0

Om Ramona Ernst, svenskägd, springer rekord i Finland så räknas det säkert, vad jag vet skiljer sig inte Finlands travreglemente från det svenska…..vad menar du? Och varför skriver du anonymt???????

palomia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4,5 Vet inte om det fortfarande är så, men har dom inte fler galopper t.ex…?

Erja
0

#6 ja, det har vi men vem tror att hästen som galopperar flere gånger kan springa nån rekord??? Ramonas tid är helt säkert svensk rekord, ingenting att ens diskutera.

palomia
0

#7 Jag ifrågasatte inte rekordet bara svarade om regelverket…

MagganS-B
0

Det jag reagerar mest på, är när folk inte med namn står för sina åsikter, alltså klagar anonymt! Nåt för sajtvärden att fundera över……

[WX5]
0

#9 Man har rätt att använda vilket nick man vill här på iFokus utan att någon skall lägga sig i. Obestämd

Ernst-Romeo
0

Svenska Rekord genom tiderna för Kat B hittar ni på

www.russtravare.se

Vill gärn ha hjälp med kompletteringar

Bengt

Erja
0

#6, ursäkta mig, jag reagerade mest för "Mr haerrdin"s skrivning…

Det finns ju olika regler på olika länder också med stora hästar men det menar inte att rekorden räknas inte.

#9 just det Maggan o det har många gånger varit samma samma person med olika "anonymer".

ryttarn
0

#10 För att citera skrivreglerna, näst sista punkten under tänk på att:

• Skriva inläggen under ditt eget namn, så att övriga medlemmar vet vem du är. Man bör kunna stå för sina åsikter.

Detta är inget absolut krav, men tillhör god ton. Jag är dessutom väldigt mycket hårdare i tolkningen på hur skrivreglerna följs när det är ett annonymt inklägg än under ett identifierbart namn.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[WX5]
0

Men alla kanske inte vill vara så öppna på internet? Bara för att ni har "egna" regler så kan man ju inte bestämma över en annan persons nick. Persone i #0 kanske var så ivrig att hon/han inte skrev sitt namn längst ner utan ville bara få fram det denne ville ha sagt.

Kan ju lugnt säga att jag inte heter Emilia är jag då mindre "trovärdig" för att jag inte skriver mitt riktiga namn? Nä jag skulle inte tro det. Bara för att jag inte vill skylta med mitt riktiga namn på ett öppet forum så skall man inte bli bannad/hackad på eller hur?

Men om personer skapar en massa konton och skriver så är det förvillade ja.

ryttarn
0

#14 Jo. jag som värd har faktiskt rätt att bestämma exakt vilka regler som gäller här på ponnytrav.ifokus. Jag tillåter anonyma nick men är väldigt mycket hårdare i min bedömning hurvida man följer skrivreglerna eller inte när det är ett annonymt inlägg än om det är en som står upp för vad hxn säger.

Hur andra värdar gör på andra ifokussajter är upp till dom.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[WX5]
0

Hur kan detta vara ett anonymt inlägg? Vem som helst kan ju läsa detta?