Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1863 ggr
Emma-Salli
0

Tippa Åmål 21/5

Någon som vill tippa loppen?

Emma-Salli
0

Chanstippning:

lopp 1: Zalsa - Raiba - Ratatas Raimon

lopp 2: Conrad - Floxx - B.B.S. Flora

lopp 3: Butterfly - Fantomen II - Lightening

lopp 4: Black Prince II - Mendez - Melody af Jäborud.

lopp 5: Smedens Regent - Troll Twix - Min Ty

lopp 6: Tröstads Tyra - Gotthard - B.B.S. Flora

lopp 7: Conrad - Raiba - Salli

lopp 8: Frosty - Butterfly - Dollarprinsen

Hoppas all får en trevlig dag och jag önskar lycka till till ALLA! :):)

sandraedv
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Chanstippning

lopp 1: Har vi med Nypon II.. 200meter tillägg…

lopp2: 3-4-1

lopp3:5-4-1

lopp4:2-7-6

lopp5:Här ahr vi med Nypon II 160meter tillägg.. bättre chans i detta loppet känns de som :)

lopp6: 2-6-4

lopp7:4-9-2

lopp8:5-3-6

Chanstippning!

Emma-Salli
0
Emma-Salli
0

ingen som vill tippa??

ryttarn
0

Det kommer, har bara inte hunnit färdigt ännu ;D

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Emma-Salli
0
ryttarn
0

Lördagens lopp på Åmål har dragit ihop 61 starter. Detta är tyvärr bara drygt hälften mot förra årets tävlingsdag vilket borde rendera till viss eftertanke hos ansvariga hos arrangören. Iof var det även tunt anmält till Mantorp emedan Jägersro fck ganska rejält med anmälningar.

Skall vi tro SMHI så blir det en fin och solig dag på lördag, så ta med solglasögonen :D

Lopp 1

Zalsa gjorde två fina lopp på Färjestad i Lördags och får finna sig i favoritskapet i detta lopp. Även Raiba gjorde ett mycket bra lopp med nytt rekord, men i detta lopp tror jag Zalsa blir för svår. Halvar gör årsdebut och kan säkert bita ifrån och landa på en tredjeplats.

Bakhästarna, Troll Twix, och Nypon II Lär få det tufft med sina dryga tillägg men TT har ju visat tidigare att hon gillar Åmåls 800 meters bana.

Mitt tipps 8-3-4

Lopp 2

Detta lopp är litet men nagande gott. Conrad gjorde ett kanonlopp på Färjestad i lördags, får se om ”lopp i kroppen” ger ytterligare en växel åt honnom. Hingsten Floxx gillar jag skarpt. Idag gör han årsdebut och det skall bli väldigt kul och se hur han har utvecklats under vintern. B.B.S Flora har gjort riktigt bra lopp i år utan att riktigt få till det, tyvärr tror jag inte det riktigt räcker till för att slå de ovan nämnda men osvuret är bäst.

Mitt tipps 4-5-3

Lopp 3

Ett litet lopp där tre av fem hästar kommer från Västra Ämtervik. Butterfly måste här gälla som favorit. Han blev, enligt rykten, inbjuden till Elitloppet men Cilla valde att starta med Daizy II istället. Så kapacitet finns det i denna son till Gläntans Domino. Lightning sänkte sitt rekord i senaste starten där ekipaget slutade två bakom Butterfly, blir nog liknande senario idag. Även tredjeplatsen tror jag upprepar sig genom Frosty. Imponerande att Viktor, i sin första start med Frosty, lyckades köra i stort sätt på rekordet. Det är ju minst sagt rutinerade kuskar som kört honnom tidigare.

Mitt tipps 5-1-4

Lopp 4

Jag tror att första platsen även i detta shettislopp är vigt åt Västra Ämtervik och Grim II. Grim är en ponny med hög kapacitet och i cillas händer kan han säkert prestera ett nytt rekord. Där bakom kommer säkert Mascot, Julia är en ruskigt duktig kusk så jag skulle inte bli förvånad om ekipaget även utmanar favoriten. Som trea tror jag Melody af Jäboruder hamnar.

Mitt tipps: 7-3-2

Lopp 5

Russerien, denna gång över medeldistans. Ett riktigt getingbo. Cabajo, Min Ty, och Nypon II gjorde fantastiskt fina lopp förra lördagen. Nu är det lite längre distans och lite andra förutsättningar. Ratatas Raimon krånglade till det lite för sig sist men har väldigt mycket öppnare väg fram denna gång. Han älskar att gå i spets så vi hoppas på en förbättring mot förra veckan. Cabbe gjorde ett riktigt kanonlopp på Färjestad och jag skulle inte bli förvånad om han nitar till alla igen. Men det är en humörshäst så man vet aldrig. Min Ty avslutade glimrande i lördags, håller hon sig bara i rätt gångart är hon med där framme.

Mitt tipps 7-6-9 outsider 2

Lopp 6

Inget lätttippat lopp men jag har ändå två favoriter. Den ena, Tröstads Tyra har en stam som verkligen förpliktigar och kvalet i lördags kändes som att denna treåring säkert kan bli riktigt fin framöver. Min andra favorit i loppet hittar vi i andra änden av startfältet. B.B.S Flora har visat i år att hon börjar växa i kostymen och är under utveckling. Idag kommer det nog dock att krävas en rekordsänkning för att hinna ikapp Tyra där framme, men omöjligt är det inte. Tredjeplatsen tas nog av Gotthard

Mitt tipps 2-6-3

Lopp 7

Raiba gjorde ett riktigt fint lopp i Lördags och kan hon uprepa det denna dag så kan det bli vinst. Hårdast emot tror jag är Floxx och Conrad. Dock är jag lite osäker på hur Foxx klarar två lopp på samma dag, har varit lite si och så med det tidigare. Därför sätter jag Conrad på andraplatsen, som även han gjorde ett mycket bra lopp på färjestad.

Mitt tipps 9-2-5

Lopp 8

Även om Butterfly har grymma tilläg så tror jag ändå att han hinner fram och sätter nosen strax före Frosty. Där bakom hittar vi troligen Grim II och Smedens Maxig i kamp om tredjepriset, på ren rutin tror jag att Smedens Maxig sträcker nosen över linjen precis före.

Mitt tipps 6-5-3

Trav är trav och mina tipps är i bästa fall underhållande svammel. Lycka till alla glada ekipage på Lördag.

Jerker Klang,

www.isil.se

ryttarn
0

Putt, vill se fler tippningar….

Jerker Klang,

www.isil.se

Winner04
0

#8 Alltid lika kul att läsa dina tippningar, Jerker :) Du har inte lust att tippa till Mantorp med? Tänkte jag skulle tippa till Åmål nu :)

ryttarn
0

#9 Tack, skall se om jag hinner….

Jerker Klang,

www.isil.se

Winner04
0

Tänkte jag skulle tippa.. Det är bara ren chanstippningar men tycker det är kul att tippa! :)

Lopp 1:

3 - 8 - 6 Outsider: 11!

Lopp 2:

4 - 3 - 2 Outsider: 5!

Lopp 3:

5 - 4 - 3 Outsider: 2!

Lopp 4:

4 - 7 - 2 Outsider: 6!

Lopp 5:

9 - 4 - 5 Outsider: 2!

Lopp 6:

2 - 3 - 1 Outsider: 6!

Lopp 7:

4 - 2 - 9 Outsider: 10!

Lopp 8:

6 - 3 - 5 Outsider: 2!

Stort Lycka Till allihoppa! :)

Emma-Salli
0

Är det värmning mellan varje lopp?

ryttarn
0

#12, Nej, det är 25 min paus efter lopp 4a så man kan värma på banan före lopp 1 och i pausen. Däremellan finns det en bra rakbana och skogsslinga.

Jerker Klang,

www.isil.se