Tippa MANTORP 22/5-11!
Är det någon som vill ge sig på att tippa Mantorps tävlingar?
Själv kommer jag att tippa antingen ikväll eller senare i veckan :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Då ger jag mig på en chanstippning till Mantorp. Det är väldigt tunt med anmält men jag tror ändå att vi kommer få se fina prestationer av fina hästar :) Kul att vi får besök ända från Gotland! Ni är alla varmt välkomna på söndag och jag hoppas väderguden är med oss denna dag! :)
Lopp 1:
I detta lopp har vi Valentino Rossi. Han har efter starten på Åby tränat på finfint hemma, är pigg och glad. Formen vet vi dock inte men vi hoppas han gör fina prestationer idag! Denna kille är även till salu.
6 - 7 - 5 Outsider: 3 och 4!
Lopp 2:
I detta lopp har vi Winner. Var fin på Solvalla i lördags och formen finns där. Sänkte rekordet, var pigg och fin. Håller han sig på benen och är som på Valla så är han nog med och slåss därframme. Vi satsar på att komma runt felfria och vi ska ha riktigt roligt! Alla lopp ska köras men jag tror detta lopp står mellan hemmaekipage!
De som är med och slåss om pallplaceringarna är:
1-2-4 någon av dessa tror jag vinner om de håller sig på benen. Outsider i detta lopp blir 5.
Lopp 3:
I detta lopp har vi Ellens Bacardi. Han var riktigt fin på Valla i lördags och sänkte sitt rekord. Formen finns där! Värmde strålande fint men var hovöm. Till söndag åker skor på. Tror han är med och slåss därframme trots tilläggen men han gillar att jaga och det är ett 1640 lopp!
7 - 1 - 3 Outsider: 6!
Lopp 4:
Ett väldigt litet men riktigt fint lopp. Ensam på start står Hults Plexus som kommer att leda loppet väldigt länge. Han hade galoppskorna på senast men var väldigt fin i övrigt och formen finns där. Bakom honom kommer Tosan och Hwitsjärna springandes i full fart, dessa två gör upp om segern!
4 - 2 - 1 Outsider: 5!
Lopp 5:
Ett väldigt fint shettislopp med fina hästar. Här kör Evelina, Emmeros Jennie för första gången och det ska bli spännande. Enligt rapporter så har hon tränat väldigt fint!
1 - 4 - 5 Outsider: 7!
Lopp 6:
I detta lopp har vi Valentino Rossi. Har tränat på finfint hemma efter Åby och formen vet vi inte riktigt. Finns fina hästar med i detta lopp Brianna, Nick'n, Månsaga m.m. Tror det här loppet kan komma att bli ett roligt lopp!
9 - 3 -5 Outsider: 8 och 10!
Lopp 7:
Ser en vinnare i detta lopp och det är Hilda III! Denna treåring var riktigt fin i kvalet på Mantorp och jag tror på denna! Lacky Lobell är en annan fin treåring!
2 - 3 - 6 Outsider: 7!
Lopp 8:
I detta lopp har vi Lillasyster. Hon debuterade på bästa sätt på Solvalla i lördags och chockade mig. Var riktigt fin och ska bli kul att se hur hon tar sig an detta lopp. Det är en annan mycket fin treåring i detta lopp, nämligen Marissa Skott! Tror att dessa två gör upp om segern om de sköter sig.
3 eller 5 - 3 eller 5 - 1 Outsider: 7!
Lopp 9:
I detta lopp har vi Ellens Bacardi. Ser på förhand väldigt fint ut för hans del och formen finns där!
5 - 3 - 4 Outsider: 1!
Lopp 10:
Ett fint lopp med ett par stycken som kan vara med och göra upp om segern!
7 - 5 - 1 Outsider: 8!
Lopp 11:
I detta lopp har vi Winner. Som var riktigt fin på Solvalla senast och har form. Blir ett tufft lopp det här! Och det finns ett par som kan göra upp om segern och dessa är:
3-4-5 och 7 Outisder: 2!
Lycka till allihoppa på söndag. Vi ses där!
Varmt Välkomna :)
Ger mig på russloppen.
Lopp 1
Ser ut som en jämnt och öppet lopp på förhand. Montecillo har hunnit med några starter i år och ser jämn ut, tror han får gå i ledningen länge, men med sig har han voltkamraterna. Tsara har gått 08-tider, dock med annan kusk, men visar helt klart bra farter. Bakifrån kommer Ripadals Gia snabbast och ännu längre ner hittar vi Ripadals Friggadör som nästan alltid gör bra lopp. Frågan är hur formen är på de sistnämnda?
Montecillo - Tsara - Ripadals Friggadör
Lopp 2
Här hittar vi två hemmahästar på start med mycket utveckling i sig. Täten behåller nog dock Skotts Martini, som får Suspingla med sig i rygg. Tror dessa två blir svåra att jaga ifatt. Bakom hittar vi Winner som visade form på Solvalla senast, och om han sköter sig jagar han närmast. Ljungens Glimma ser ut att ha nära till galopp, men är med och fajtas om det flyter för henne. Diggiloo visade fina resuser senast.
Skotts Martini - Suspingla - Winner
Lopp 4
Här kör jag själv Hults Plexus. Loppet ser inte riktigt ut som jag hade väntat mig, ensam på start med 100 m ner till närmsat häst. Det är riktigt fina hästar som jagar där bakom. Min pålle galopperade bort alla sina chanser på Solvalla senast, så jag hoppas han går felfritt så försöker vi leda så länge som möjligt.
Lopp 6
Här tror jag det blir fajt om ledningen, men Merlin Rapid håller den före Stjärnfall. Snabbt från tillägg kommer Nick'n som gick en bra tid efter uppehåll senast och kan nog gå ännu fortare med det loppet i kroppen. På volten bakom hittar vi intressanta Månsaga som gör årsdebut, och hon är nog snabbt framme i fronten. Längst bak hittar vi Brianna som sitter inne med mkt kapacitet och hon kommer fort på upploppet.
Månsaga - Brianna - Nick'n
Lopp 8
I det här loppet tror jag det blir en hård kamp om täten. Lillasyster gick ensam i ledningen senast på ett mkt bra sätt. Ry Karamell går lika fort, men ser ut att vara lite osäker. Tejas Pegasus har bytt tränare och gör årsdebut, svårt att veta hur mkt hästen har utvecklats under vintern, men har han mognat går han betydligt fortare än förra året. På 20 m tillägg hittar vi kapable Marissa Skott som snabbt tar in tilläggen och tar över. Längst bak finns Gabriel Gross som har gått bra, men tror han får lite längt fram.
Marissa Skott - Lillasyster - Tejas Pegasus
Lopp 10
Har Hults Plexus som inte är överförtjust i tillägg. Men han får jaga så gott han kan. Brianna, Carmilla och Cupido blir nog de tuffaste konkurrenterna och det är nog dessa som gör upp om segern.
Lopp 11
Wilda Wilma gick bra i årsdebuten och går till ledningen. Bonus kan springa fortare än rekordet, men frågan är om han håller sig på benen hela vägen? Omri är även han en häst med utveckling i sig, nu med ny kusk för första gången. Bakifrån kommer både Lukas Leaf och Suspingla fort. Längre ner försöker även Winner. Tycker att det är ett öppet lopp där flera styckna kan vara med och göra upp segern.
Suspingla - Lukas Leaf - Wilda Wilma
Lycka till allihopa! Som det ser ut på väderkartan för tillfället kan vi nog räkna med en fin dag :)
Putt…. Inget mer som vill tippa?
Ingen mer som vill tippa ? :D
Tror att jag kommer tippa imon, men någon som man kan säga till att man bara behöver ett visst antal boxar. det kanske underlättar för er om vi säger till innan ? :)
#4 Du kan säga till mig och Lasse =)
Maila på mptk@marachinos.com
Mer info om tävlingsdagen kommer under kvällen på hemsidan (http://www.mptk.se)
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Tippa på nu! Förut var det massor som tippade och nu är det typ.. inga! kom igen :)

Får väll göra ett tipp försök även om vi inte startar själva på Mantorp denna gång.
Dags för en heldag på Mantorp. Tyvärr krockade det med våra egna tävlingar i Åmål. Jag velade länge över vilken bana vi skulle anmäla till men till slut blev det Åmål trots allt.
Med 80 starter så har iaf Mantorp fått ihop ett hyfsat startgäng. Känns som att Mantorp ”vunnit” kampen om mellansvenska hästar gentemot Åmål.
Tyvärr ser det väll ut som att vädret inte kommer att vara det bästa, men vi får hoppas att vädergudarna ändrar sig till dess.
Denna gång tippar jag enbart russloppen, känner att jag har för dåligt koll på shettisarna som startar denna dag.
Lopp 1
Här tar nog Tsara snabbt täten med Tejas Zorina Pi i rygg. Måste säga att jag är imponerad av Elin Fagrés körning på Färjestad i lördags. Zorre är ingen lätt häst att köra fort och detta var deras första start tillsammans. Med det loppet i kroppen kommer detta lopp bli väldigt hårt i mål. Bakom dessa kommer Ripadals Frigadör ångandes från tillägg. Jag tror att man nog får plocka fram målkameran för att sära på dessa tre, men Frigadör tar det nog på rutin.
Mitt tipps 6-2-3
Lopp 2
Senast på Sundbyholm galopperade Skotts Martini lite förargligt. Men detta är en häst som jag tror på, kan han bara hålla sig på benen så kan det bli en framsjuten placering. Winner var briljant på Solvalla, synd att behöva rekordsänka för en fjärdeplats, men banan var grymt snabb. Digiloo visade i sin senaste start i Gävle att farten finns där, även idag tror jag att det räcker till en tredjeplats.
Mitt tipps 1-4-5
Lopp 4
Detta lopp tror jag står mellan tre hästar. Hwithstjärna och Marianne slåss om täten medan medan Tosan jagar på bakifrån. Över mål tror jag dock att det är Tosan som tar det strax före villt kämpande Hwithstjärna och Marianne.
Mitt tipps 4-2-3
Lopp 6
Ett svårtippat lopp. Många hästar som gör årsdeput och några som dessutom har nya kuskar. Men jag tror att Montecillo har en ganska stor chans att ta sin andra årsseger. Men det blir i tät strid med Tsara. På tredjeplatsen tror jag att Briana brisar in….
Mitt tipps 4-6-9
Lopp 8
Ett riktigt getingbo i den ”lägre” klassen. Jag ser tre favoriter i detta lopp, den inbördes placeringen är nästan omöjlig att säga men jag sätter ner foten ändå :D. Lillasyster var helt briljant i sin debut på Solvalla. Frågan är om banan var så snabb att hon inte riktigt orkar med sitt eget rekord ännu. En annan fin treåring är Marissa Skott. Hon van på ön senast på en tid som var långsammare än kvaltiden så där finns nog lite sparat. Tejas Pegasus har hunnit bli fem år och jag skulle tro att poletten börjar ramla ner, Han är nu i ny regi men frågan är hur mycket dom hunnit med sedan han kom dit. Men som alla monis barn har han ett fantastiskt steg, nu skall han bara utnytja det. Gör han det kommer det att gå undan.
Mitt tipps 3-5-2
Lopp 10
Briana kommer nog bli svårslagen i detta lopp, även om Carmilla kommer utmana hårt över upploppet. General galoperade lite olyckligt på Färjestad men håller han sig bara på benen kommer denna nestor att fixa tredjeplatsen.
Mitt tipps 1-5-4
Lopp 11
Även detta lopp är väldigt svårtippat. Men jag tror att Wilda Wilma tar spets och sedan håller sig där ända in i mål. Där bakom fajtas Winner och Lukas Leaf om andraplatsen. Efterssom jag gillar Winner (halvbror till vårt sto Wella) så håller jag en extra tumme för honnom.
Mitt tipps 1-7-4
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#7 Alltid lika kul att läsa dina tippningar :D
Vad kul att du har Winner's halvsyster! Det visste jag inte :)

#8 Wella o Winner har samma mamma. Tyvärr har Wella inte kommit ut på travet av olika anledningar. Det var meningen att hennes dotter, Isilon SunSilk, skulle ut på travet i år men tyvärr dog hon i tarmvred tidigt i våras….. Nu väntar hon dock ett nytt för eDuktig. Ska bli kul o se om det blir svart eller fux på den…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss