Vilka kommer till Åby?
Ja som rubriken säger vilka har tänkt sig åka och tävla på Åby den 28 Maj?=)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Själv åker jag dit med Retur =) Vilka proppar vet jag inte ännu…
Det är synd att Åby inte skriver ut några proppar till de lite snabbare hästarna. Hade gärna åkt dit någon gång i sommar men det verkar inte som om de vill ha dit några snabbare hästar. 

#2 Tyvärr har de aldrig det varken på shettis eller russ sidan :(

Vi har tänkt anmäla men inte bestämt riktigt med vilka och vilka proppar ännu
#3 Underligt! 

jag kommer med skogsgårdens freddy! :)
Jag vet att Concorde och Maya också kommer till Åby :)

Vi har anmält , mailade , någon mer än vi som har anmält via Mail ?
Har ni fått svar på erat mail så ni vet att de kommit fram ?
Vi kommer med Otso prop 1 och 2 och Harley Super Nova prop 8 o 10!
Polia och bårarps braveheart är anmälda till varsitt lopp :)
#8 Vi har anmält via Mail,har inte fått svar.

Vi har tävlat två helger i rad (Färjestad o Åmål) och sedan har vi två insprängda på samma banor de två kommande måndagarna så Åby går bort denna gång men vi räknar med att komma ner den 18/6.
Känns lite tufft att arrangera en ponnytravdag på elitlopshelgen, Är nog många som slits i det valet…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#11 Jag fick tillbaka ett läskvitto nu , så då får jag hoppas att det kommit fram till rätt person ;)
#12 Det är elitlopps helg men de är dyrt at åka dit och bo så det är nog många som inte är där på plats
#13 Har kollat med Åby,mailen var inte kommit frem.

#14 Jag hoppas att mitt mail har kommit fram då , jag klickade på mailadressen som låg på deras hemsida , hade du begärt kvitto med ?

gick till min daollade mailen och där hade jag fått svar om att min anmälan var inmatad så de funkade :D härligt
#Åby har info om inkomna mail i ANMÄLAN ÅBY 28/5.

JAHA – då har det hänt igen!
Det blev tyvärr för få anmälningar till vår tävlingsdag. Hur vi än vänt och vridit på saken går den inte att genomföra. Endast 2 lopp fick godtagbart många anmälningar, resten fick 2, 3 eller 4 anmälningar i varje. Det är inte möjligt att genomföra en hel tävlingsdag med alla fasta kostnader det innebär, när inte ens hälften av propparna fick tillräckligt med anmälningar.
Vad ska vi göra åt detta? Är det någon som har några snillrika förslag?
#12 Varför vi valt att lägga tävling under Elitlopps-helgen? Vi hade ansökt om att få tävlingen helgen 21-22 maj men blev av SPTF tilldelade 28 maj.
Säsongen är kort, många klubbar ska samsas om helgerna och alla är vi beroende av att det kommer tävlande även från andra klubbar än den egna.
Känns väldigt tråkigt att behöva skriva dessa rader.
/Cissi

Frågan är då hur det kommer att gå den helgen som ni har samtidigt som Halmstad då och hur SPTF kunde godkänna det är ju helt otroligt enligt mig

#18 Kan förstå att det är tungt. Vi såg ju den gågna helgen att varken Mantorp eller Åmål, som annars brukar ha mycket anmält, fick speciellt mycket anmälningar.
Jag tror att vi lite till mans måste sätta oss ner i klubbarna och fundera på hur vi skall lägga upp våra travdagar framöver. Proppositionerna är en sak, sedan är det arrangemanget i stort (absolut ingen kritik mot Åby utan tänker mer gennerellt)
Några saker som jag tror är viktiga.
- Max antal proppar som reglementet tillåter samt några reservproppar
- Renodlade proppar, dvs blanda inte penga hcp, intervall hcp och rekord hcp på samma dag.
- Se till att det finns proppar så att varje "klass" kan starta i två lopp.
- Gör något extra av arrangemanget och annonsera ut detta. KAn vara att man har ett "meatingpris" till framgångsrikaste kusk eller ekipage, gubb o gum lopp (altid poppulärt hos oss överåriga, mm
Idag är bränslet så dyrt så man vill ha lopp till full transport och gärna två starter/häst. Kan man dessutom ge extra morröter till den som betalar(föräldrar o dyligt) så vinner man deras röst i vart man skall starta.
Det var lite tankar från mig.
Jerker Klang,
#20 Ha-ha!
Det låter på dig som om du tycker att EPS är ett gott exempel. Det är nämligen exakt så vi gör i klubben. Det är något vi dessutom har gjort i många år förr också. Roligt att du uppskattar vårt arbete och våra idéer.

#21 Jo, vi brukar åxå starta mycket på Sundbyholm :D Sedan uppskattar inte ja, men det är ju ytterst personligt, intervall hcp vilket ni har pippi på :D. Men det finns ju andra som gillar det.
Jerker Klang,
#22 Nja, pippi på intervallhanicap vet jag inte om vi har. Vi brukar ha en penningdag, en grundlagsdag, en autodag, en intervalldag och en övrig dag med lite blandade former så som t.ex handicap efter antal segrar och där har vi också haft 6 årsmästerskap och KM som visserligen är intevallhandicap på men detta är då ett alternativ till autostart. Då har man i alla fall en chans, vilket man inte har i ett autolopp tillsammans med de bästa (som det är på övriga (riktiga) mästerskap).
Sen tror även jag att många tycker att det ofta är tufft för bakhästarna att behöva runda fältet. de har ju nästan aldrig en chans i rena grundlagslopp då de får gå i vida spår. Sen beror det ju också på vilka intervall man har. Men de lopp jag räknade upp är rejäla intervaller för den bästa hästen SKA vinna om den gör ett bra lopp. Hade det varit auto hade den ev. kunnat jogga sig runt till seger vilket inte är så spännande. (En liten förklaring hur vi tänker)
Bra med olika infallsvinklar. Kan ni fortsätta på tråden "INSTÄLLT Åby 28 maj" istället så att allt blir samlat.
Jag som klantade till det och skrev på flera ställen om att Åby är inställt.
#24 Ja, Jerker kan kansk låsa den här tråden.