Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettannonser
Läst 999 ggr
Teja-Bea
0

Maxmer-son till salu

3-åriga stjärnskottet Askö Tiger ska göra premiär på travbanorna 2007! Blir det du som kör honom?

Askö Tiger. Svart shettisvallack f.2004

u.Askö Tor-Gala e.Maxmer ue.Galax

Tiger är regelbundet körd sedan hösten 2006 och visar stor löparvilja. Han är jättesnäll att hantera och har ett härligt temperament. Uppvuxen i hingstflock på lösdrift.

Tiger är chipmärkt och har hästpass.

Säljes främst för trav till hästvan familj.

Kan även tänkas lånas ut för trav.

Står hos stuteri Teja, Eskilstuna. Kontakt: teja@swipnet.se / Beatricejakobsson@hotmail.com.

http://www.teja.se      ->  Till Salu

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

ozzkan
0

Vad kostar han??

Har du bild??

Teja-Bea
0

20.000 kr.

Bild kommer i eftermiddag

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder på Tiger

Angel
0

En fundering, har Maxmer lämnat några snabbisar ännu? Har lite dålig koll…

Colt
0

#4 kolla snabblistorna på ponnyronden.com……

Teja-Bea
0

Förra året kunde man läsa sig till följande bland Maxmers avkommor:

• Edsängs Julius   3 år. 7 starter 6-0-0     Rek. 2.47,4a
  • Mirmax             3 år. 4 starter 0-0-0-3  Rek. 3.08,6
  • Smedens Attack 3 år. 13 starter 11 segrar  Rek. 2.28,8  1:a kriteriet
  • Smedens Julienne 3 år 3 starter 1-1-1   Rek. 3.02,6
  • Klöwer Nefele     4 år. 4 starter  14-6-2  Rek. 2.30,0
  • Maxette            4 år  2 starter  2-0-0    Rek. 2.53,0
  • Maxwell             4 år  3 starter  2-0-0    Rek. 2.57,8
  • Mermax            4 år  13 starter 1-3-3    Rek. 2.58,7

amandahandersson
0

20.000:- för en 3-årig shettis!? :O Omg! De e va jag skulle fått för min gosse.

ozzkan
0

Det är inte så konstigt, för du ser stammen, o han är ju hingstämne så tja, de kanske är mycket pengar men det är ju an hel del för pengarna.
Och sen, varför ska alla ifråga sätta priset på alla hästar?????

ryttarn
0

Tycker inte priset är speciellt högt med tanke på stam, hingstämne och halvsyskonens prestationer. Har sett schettisar med betydligt sämre potential till högre pris….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

amandahandersson
0

#8 jag ifrågasätter inte priset, men jag tycker 20.000:- är mycket pengar. Det är ju inget illa menat mot hästen? Och visst är det säkert en fin häst, men i och med att den är unghäst ska man aldrig ta någonting för givet.

20.000:- i övrigt är mycket för en shettis (det finns absolut shettisar som är mer värda). Jag köpte min för 8.000 ^^

juliapettersson
0

Shettisar är undervärderade. 8000:- är på tok för lite enligt mig, det får man ju betala för en hund. Det är bara bra om shetland stiger i prisklasserna!

amandahandersson
0

#11, visst var det billigt, men det är ett pris. Just shettisar skulle inte jag betala hur mycket som helst för, man växer ur dom och blir gör gammal för fort : /

StuteriSolo
0

Då kan man börja tävla dem i körning istället!!!!! Och då får man skaffa en till om är nog bra att bli med i SM, för då är det bara par somgäller :)

amandahandersson
0

#13, jag har varken plats eller tid åt att syssla med annat än ponnytrav. Nu bröt vi trådens innehåll… *sry*

VeronicaP
0

Tycker inte heller det är för dyrt , har man inte råd att köpa den så skit i det då.. varför gnälla om priset . det här är en annons och då får man väl acceptera det de begär , behöver attans inte ens kommenteras, det är lika dyrt att verka, vaccinera, regristerera och allt annat som på en större ponny

Jennie_A
0

#11 Om du får köpa en hund för 8000 kr så har du kommit billigt undan :o)

ozzkan
0

#16, vi köpte vår för 3500 tror jag, men vi fick halva priset för att vi ska ta valpar, som ägaren till mamman kan sälja. Så hon kosta egentlige 7.000 kr.
Men hon e inte så stor , dansk svensk gårdshund, ca 15- 20 cm

StuteriLA
0

# 11 , jag håller med Dig. Jag blir helt deprimerad när man dels läser annonser där shettisar faktiskt annonseras ut och säljs för en spottstyver. För att inte tala om köpes annonserna som vill ha en fullt frisk ponny , helst utan olater med utrustning för 3000:- i bästa fall…helst gratis pga liten plånbok och stort hjärta.

Det är i princip lönlöst att föda upp shettisar, även om Du har egen hingst. Efter ett snabbt överslag så måste man få åtminstånde 7000:- + moms för en ettåring, 11000:- för en tvååring, 15000:- för en treåring, och då har du gjort allt jobb gratis. Det är ju möjligt att jag får det för Smedens Ambras och kanske Klöwer Olavias föl men några andra ston, trots goda utställningspoäng,och rätt bra avkommor, är inte lönt att avla på….trist tycker Sir Douglas…Ledsen

( om nån undrar hur ett föl kan kosta 7000 att producera, utan språngavgift, så menar jag att Du måste ju föda stoet under tiden den går med fölungen som ska säljas, eller är priserna anpassade med tanken på att man ska hålla 4-5 ston dräktiga, för en kostnad på uppskattningsvis 15000-20000 per år bara på kul.)

Det är på väg att bli med shettisar som med bonkatter….men marknaden styr, så länge det finns människor som säljer till sådana priser..

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Teja-Bea
0

Är det ingen här som vill köpa Tiger? Alla bara diskuterar priset… =/

Edde
0

#18 Som du själv konstaterar är det marknaden som styr, dvs när det finns ett överflöd av en vara så sjunker den i pris…inget konstigt. Ni som föder upp shettisar måste väl också vara medvetna om att det betäcks många ston! Så länge det finns goda individer att köpa som uppfyller de kriterier jag ställer på en bra/blivande shettistravare finns det ju ingen anledning att betala mera. Dessutom är det inga problem att låna en shettis för att tävla i ponnytrav. Som sagt det går väl sisådär 20 shetland på dussinet….

ryttarn
0

#19 Hade varit intressant om vi inte redan hade 4 schettisar och åtta russ, man skall hinna med att seriöst träna dom oxå… Men jag blev rackarns sugen när jag läste annonsen…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Teja-Bea
0

Ja om jag själv inte var 7 år för gammal för att köra shettis så hade jag behållit honom!! =/ Han är urmysig!

Nitro
0

Hade jag fortfarande varit shettiskusk så hade jag gärna haft honom! Så himla fin =)

Johansson
0

Hur hög är han?

Teja-Bea
0

Vi har inte mätt honom än men jag skulle gissa på att han ligger runt 103cm

Jlu
0

Alla shettiskuskar, det här är ju ett toppen erbjudande!
Hade jag varit några år yngre hade jag inte ens funderat på saken! Flört

[Emmelo]
0

Men snälla..20 tusen för honom..fy vad mkt pengar! jag köpte min shettis för inte ens 5 tusen! Tiger är väl kanske härlig i sig själv men!

Teja-Bea
0

Som tidigare nämnts så är tyvärr shettisarna mycket undervärderade…. =/

Du hade tur som hittat en shettis för det priset. Ofta är det något fel på dem när de är billiga…!

Hannna
0

Beror väl lite på, köpte min senaste shettis för 2000kr(var väl 2003?), ingen dålig stam hade hon heller. Pappa vemil mamman var släkt med Haodo. Ingen dålig tävlingshäst visade hon sig bli heller, bland de 3 alla starter som 3 och 4-åring och då startade hon i kirteriet, derbyt, sprintermästaren.

Så visst går det att hitta fynd!

[Emmelo]
0

Hade inget fel min heller, plus att jag känner tiger sen tidigare och jag skulle då inte köpa honom för det priset!

CarolaCarro
0

Usch till och diskutera priser… 20000:- är mycket för den som inte har pengarna men har man den stammen så är priset inte för dyrt… Och de kostar och föda upp och hålla på med.. Den som egentligen inte är intresserad behöver ju inte heller skriva här på annonsen

Men ja kan dock inte hålla med om att de är fel på en häst för att man köpt den billigt vårat shettis sto kosta 8000:- och hon har gått under 3min och väntar sitt andra föl och en annan shettis har vi köpt för 5000:- och vill inte påstå att de nå fel på han heller… Har tränat han på banan på 3,11 inte dåligt för en nyinkörd shettis..

ozzkan
0

#30 Tycker verkligen inte att du ska skriva så som du skrev i en annons, o alla andra som inte är intresserade bör inte skriva det, utan hålla tyst, skapa en ny tråd som handlar om vad ni är beredda attt betala för en ponny osv.

_jonna
0

alltså seriöst!? tjaffs om hur mkt ni skulle ge för en shettis, 20 000 tror jag den här hästen lever upp till! den har ju stam!!

_jonna
0

visst man kan hitta billiga bra om man har den turen. Glad

Teja-Bea
0

Nyheter om Tiger. Den 17 mars var han med i ett blåbärslopp på Sundbyholm. Sin första gång på travbanan klarade han galant. Som nr 1 fick han leda defileringen och volten och travade sedan runt på en tid mellan 3.20 - 3.30 (tidtagningen ut funtion) och skötte sig jättebra! Tack Stina som körde honom!

Tiger kommer nu att kastreras då han inte riktigt har det lilla extra för att bli godkänd. Dessutom kommer det att lugna hans temperament utterligare.

Och du #30. Den Tiger du tydligen träffat tidigare ser jag inga spår av. Han är lite hingstig men är bara hanterad av barn så jag är inte förvånad. Han blir bättre och bättre för varje dag och är jättemysig att jobba med! Dessutom så kastreras han nu och kommer då att bli ännu snällare!

fan_idole
0

#30 Det var ett riktigt slag under bältet.

Teja-Bea
0

Nu är Tiger kastrerad och han har redan lugnat ner sig. Han är mer fokuserad när man kör och pratar inte så mycket med andra längre.

Så fort det går så kommer han att kvalas!

Tiger kan även tänkas lånas ut för trav.

Annifrd
0

hur länge då? jag är nämligen på jakt efter en tävlingsshettis till sommaren då det är mitt sista år med shettis :)

Teja-Bea
0

#38 Han lånas ut på 12 månader eller längre.

Teja-Bea
0

Nu är Tiger såld. Han åker i eftermiddag. Tack alla som visat intresse!

Inlägget är låst för nya kommentarer