Prispoäng, hederspris, presentkort Kat.A
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ville få en disskussion om hur ponnyklubbarna & de aktiva i Sverige tänker när det gäller att dela ut pris enligt poängskalan 500-250-175-125-75pp i kat A loppen. Som jag förstått är det upp till klubbarna att göra som man vill, men som tävlande vill ju gärna veta vad man tävlar om!!!!!
Om ponnyn vinner och får ett presentkort på 200kr, men belastas med 500pp, enligt poängskalan, 2:an får 150kr ,men belastas med 250pp, osv. Jag får i matematiken inte ihop detta att 200+0=500 osv.. Jag har trott att klubbarna ska ge ett motsvarande värde av poängskalan till de prisplacerade i kat A loppen(hederspris,presentkort etc.). "Att man verkligen fått det man tävlat om". På en bana vet jag att bara 1-3:an fått 200-150-100kr i presentkort och övriga prisplacerade bara fått rosett. Det tycker i allafall jag är helt tokigt. Helt tokigt då ponnyn inte fått något alls, utom att blivit bestraffad med prispoäng som den i praktiken inte fått, till ev.efterkommande penninghcp lopp.
PÅ örebro Lindesberg har vi planerat att ge någon form av checkar i motsvarande valör. Men nu till Lindesberg hade vi svårt att få summan att stämma på presentcheckarna… då det skulle vara jämna hundra tal. Så 175- 125 och 75 gick inte att få till då var man tydligen tvungen att förbeställa…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
tror du har mantorp i tanke där! det va inte meningen att det skulle va presentkort först, så då sattes det ett lägre startavgift. men efter ett snabbt styrelsemöte så bestämde vi att försöka ge nått. åh vi ska försöka och planera det bättre till vårat dubbeltrav

#1 Det är ett problem med 25kr presentkort på bensinmackarna, men vi löste det så att vi avrundade uppåt till jämna 50 och hundra tal istället. Vad bra om man kan förbeställa, för då är problemet löst. man vet ju i allafall när man ska ha en tävling
#2 Japp! Det var Mantorp jag hade i tanken där. Vi hade också 50kr i startavgifter på våran första heldag, då det inte var meningen att man skulle få dela ut presentkort från början. Men vi belutade att stå fast vid den & inte höja den dagen, och att dela ut presentkort enligt poängskalan när det ändrades i allafall. Ja! Det blev en extra kostnad för klubben, men vi bjussade på det den dagen. Fortsättningsvis kommer vi att ta 80kr i startavgift i kat.A loppen på Romme & dela ut presentkort enligt poängskalan.
Det är jättesvårt att veta hur man ska göra. Vi har beslutat att ta 50 kr/ A-ponnylopp/B-ponnymonté för yngre. Detta för att vi inte vet hur stora summor vi blir sponsrade med. Poäng-/prisskalorna är fortfarande lite luddiga.
Om alla klubbar gör lika så blir ju inte skillnade så stor mot förut… Så har vi tänkt i våran klubb iaf. Alltså kör vidare med anmälnings avg och checkar/presentkort av något slag.
~ Anneli ~
#5 Men det är just det. Alla gör inte lika.
#6 Nä men det är ju allt från början som blivit så fel.. Vad får man och vad får man inte..? All info va verkligen luddig tycker jag. Proppar var ju redan skrivna när det kom på att man fick ge ut checkar till prisplaserade. Från början va det ju snack om att alla va tvugna att få lika mkt mm..
Nu kan ju respektive klubb locka sina startande med checkar om man vill..
Jag tror att vissa klubbar kan tappa startande om man vet att maninte får lika pris.. men det e bara vad jag tror.. så i slut endan löser det sig nog automatiskt.
Om man ser det som det är nu, är det egentligen ingen skillnad alls mot förr, mera än att shettisarna tappade en 100ing i summan..
Och Russen tävlar ju oxå om prispoäng, kan man ge dem checkar med då??
~ Anneli ~

Skillnaden mellan kat. A och kat. B är att i kat. A får man INTE dela ut pengar, men det får man i kat. B, och där får man även dela ut presentkort om klubben så vill. Man kan ju ha tur och har fått en bra sponsor t.ex
#8 Jo jag vet att det är så.. Men skillnaden blir ju den att när du åker iväg med ett russ och startar då vet du vad du kan vinna. Det har du ingen aning om när du åker med shettisarna. Egentligen helt okej för det blir ju en fin övveraskning när man sen ev ska ha ett pris..
Men det jag inte gillar är att det blir att göra skillnad på barn och barn…
Vissa får och vissa får inte, det är något iaf jag jobbar med ´mina barn att man ska se lika på sina kompisar, men då ska man helt plötsligt lära sig att så är det inte. är det då jag som har ett konstigt synsätt på hur man ska behandla folk?
Helt plötsligt blev det mycket dyrare att ha shettis… kanske därför det inte blir så många lopp?
~ Anneli ~

#9 fast jag tycker att i Halmstad och på Jägersro som varit nu så var det mycket shettisar i loppen , tror tom att alla propparna blev av för shettisarna så det verka kanske vara olika vart i landet man bor
#10 Ja det kanske det är. Vi har en shettis vi har anmält men det blir inga lopp… lite trist.
~ Anneli ~
Men hur är det i Svensk Travsportslopp för kat. A?
Där utdelas det ju poäng numera….
MEN får man dela ut presentcheckar där?
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

#12 Nä det får man inte göra som jag har fattat det men hästarna får ändå poängen som i övriga lopp