Världens finaste russ säljes!
Med stor sorg i mitt hjärta måste jag sälja min älskade bästa vän p.g.a flytt utomlands.
Cocos är E. Platon och U. Luxan
Född: 2002, Slutmätt till: 129,5 cm och är valack.
Han har pass, är chipmärkt och vaccinerad.
Cocos har startat 62 ggr och har vunnit 9 gånger, blivit 2:a 9 gånger, 3:a 15 gånger, 4:a 6 gånger och 5:a 8 gånger.
Alltså har han blivit placerad 1-5 i 76 % av sina lopp och 1-3 i mer än 50 % av sina lopp.
Han har rekord: 1.54,2 men har kapacitet för att springa fortare än så.
Cocos är även startad i monte 2 ggr där han blev 3:a i båda starterna med två galopper. Trots det sprang han på dom otroligt fina tiderna 2.02 och 2.07. Men har mer att ge även där!
Cocos är världens snällaste att pyssla med så som att borsta, sko, lasta, duscha, klippa. Han har inga exem!
Cocos är snäll att köra men kan bli otroligt het och är jätte stark! Ingen nybörjarhäst!
I somras ställde vi ut Cocos i en russutställning i Umeå. Cocos blev guldbelönad med 40 poäng och var 1 av dom 4 hästarna som gick vidare till best in show.
Önskvärt är att ägarbytet sker efter 17 juli.
Vi är väldigt mån om ett bra hem till honom.
Intresserad? Mejla till: amandalingefeldt@hotmail.com

lånas inte ut på foder.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hua va hemskt det måste kännas att sälja han :(

kim: ja det känns otroligt jobbigt :'(
Cocos startar i två lopp på Bergsåker den 10:e mars. Sen glömde jag att skriva i annonsen att Cocos har 16 000 kr insprunget på sig.

Han ser fin ut :D Han är ju efter samma pappa som våran Mary :D
Tråkigt att behöva sälja sin vän.

Cocos startar den 15:e Maj på Hagmyren! :)
Tävlade på Bergsåker den 10:e april. Första loppet (lopp 4) tog ledningen från start och utökade den med 60 m. Ledde fortfarande efter första varvet med 2 galopper. (mamma filmade loppet och jag klockade 1000 m på en otroligt tid!) 600 m kvar så visade jag han pisken o han galopperade o blev diskad. Hade han hållt sig på benen hade det blivit en enkel seger.
Andra loppet (lopp 6) så vänder jag upp honom förfort och får ligga o hålla i han. Han galopperar 100 m ifrån start och hamnar 20-40 m efter fältet. Ställer sig i trav och rundar alla o blir 2:a på 1.57.0, (mamma filmade även de loppet o jag klockade honom på 52 efter galoppen.)
bild ifrån loppet 4:e loppet. diskad, men leder ändå tills jag kör ut med honom.

putt, cocos startar på dannero den 15:e maj och östersund den 22:a maj!

#8 menade hagmyren den 15:e maj! :) lite trött idag..

putt putt på världens finaste russ

puttar upp min älskling!

putt, startar på hagmyren nu på söndag och östersund den 21:a !
hej
kan du pm mig om pris..
mvh elin

Cocos blev tvåa idag på 1.56,4 och vann ÖVERLÄGSET monteloppet på 2.05,2 ! 200 m bak till tvåan imål.
Läs mer på: www.amandalingefeldt.blogg.se

http://www.youtube.com/watch?v=2Ejg2u87HWg - Cocos vinner monten på östersund iår den 21 maj.
http://www.youtube.com/watch?v=zqaHmk0ljJQ&feature=related - Cocos leder på Bergsåker iår 10 april, men blir diskad som etta.
http://www.youtube.com/watch?v=Wcuk3-ClnAI&feature=related - Cocos blir 2:a på Bergsåker efter en lång startgalopp.
Cocos startar på hattparaden på tordsdag den 2 juni.