Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 291 ggr
Penni
0

Variation av träning?

Hur ofta tränar ni era Pållar och på vilka sätt? Varierar ni mycket? och med vad? Förutom de vanliga, Ridning och Körning då vill säga.

thilda-
0

2ggr i veckan.. skritt o jogging.. ibland rids hon om jag hittar nån som e sugen på rida! och ibland går hon på släp o ibland longering ;)

Magdalenaa
0

Ridning,körning,longerad,tömkörd,hoppning,dressyr,tolka, lite av varje :P

divansson
0

körning både i skogen och hårdträning på träningsvägen, ridning i skogen och galopp efter varmbloden, tömkörning, går till en plats och longerar med selen (hehe), gå i grimskaft, sen är det vel lite hur som helst.. men jag har börjat med nå horsemanchip, men han fattar tydligen inget, ja ska fråga om ja får vara med på kurs hor nåra som har islänningar och är skitbra på sånnt.. dom har ju kurser för isisar, får nog vara extra snäll så jag får vara med med ett russ..

Penni
0

Okej :) Men ja hade tänkt mej nå annorlunda som ändå ger väldigt mycket träning men inte är så vanligt kanske? som ja.. Longering å sånt.. Utan nå annorlunda? någon som brukar busa med sina hästar på nått vis som inte är vanligt?

_jonna
0

alltid kul att leka följa john i hagen :) haha kanske inte så bra träning men hästarna tycker det är kul :P

tearsofmemories
0

När det är riktig träning, alltsåhård träning runt tävlingssäsongen blir de väll ca 4 dagar i veckan man kör. jag varierar mkt med ponyerna för att dom ska tycka de e kul.

Jagz
0

Dra timmer :)

thilda-
0

just ja.. man ska inte köra en dag "styrke träning" och den andra dagen " Speed "

ErikaSchieber
0

Ca 5 dagar i veckan mest motionskörning/klättring/backkörning och intervaller men även tex dressyr och löshoppning ibland.

jessssica
0

Just nu mest konditions körning, men jag började för ett par veckor sedan att köra lite snabbjobb också och intervaller. Rider och klättrar ca 1ggr i veckan. Ca varannan vecka är jag ut på långa skritturer i skogen i ca 1,5-2timmar timmar…Kör snabbt 1ggr i veckan/varannan vecka ungefär…

Under vintern körde jag nästan bara i pulka med min shettis när jag körde, det var kul och bra träning att pulsa oså på åkrarna :);):):)

Magdalenaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glömde :P

HORSEMENCHIP!:P Hur man nu stavar det :P  

Det är as kul, man binder ett starkt  band mellan häst och person , dels vill säga om man gör rätt ;)