Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1606 ggr
Tusen
0

Testa Supersprint!!!!

På Sundbyholm den 17 juni kommer vi att ha supersprintlopp hela dagen. Var med och testa din ponny hur fort den kan gå.

Under supersprintdagen startar vi med autostart i alla lopp och loppen är kortare än de vanliga grunddistandserna. Därför kommer inte de tider ponnyn gör under loppet att räknas.

Detta innebär att man kan gå ut i lopp som man kanske inte tror sig ha så stor chans i, men man får testa sin ponny hur fort den kan gå. Placeringar och ev pengapriser räknas (och delas ut) precis som vanligt! Skrattande

I resultatlistan kommer det stå it men vi kommer ändå att ha en inofficiell tidtagning.

Så varför inte testa något nytt och lite annorlunda. Kat A springer 640 m och Kat B springer 1140 m .

Alltså allt att vinna och inget att förlora!Skrattande

Välkomna till Sundbyholm den 17 juni på supersprintdagen. Dagen efter är det utställning (för russ) och på lördagskvällen (den 18 juni) har vi grillkväll för en billig penning, massor med lekar och uppträdanden. Sedan fortsätter tävlingarna på söndagen och en helgmästar kommer att koras, en i varje kategori.

Läs mer på eskilstunaponnytrav.blogg.se

Hjärtligt välkomna till en SUPERHELG!!!!!Cool

Emmelie93
0

Är det någon anmälningsavgift? Glad

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

ryttarn
0

Har man en startsnabb häst kan det vara superkul, vi som har hästar som behöver en km för att komma upp i fart kör helre stayer lopp…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tusen
0

#1 Ja, självklart. Allt är precis som vanligt med priser, täcken och pengar. Det enda som skiljer är att tiderna inte räknas. Allt annat är som vanligt.

#2 Visst är det så men i detta fall kan man aldrig förlora något på en start eftersom tiden inte räknas. Får man då en bra tid och ingen placering straffas man ju inte för det i nästa lopp. Så det är ju ett gyllene tillfälle att testa. Eller hur?! Dessutom är det ju autostart så man får en sk.flygande start som även en stayer kan dra nytta av.Skrattande

giffan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det enda man kan förlora på är en ponny som blir frånåkt av de andra och blir stressad… Så har man en ponny man vet inte e startsnabb, så låter man kanske bli att testa…

Men en kul grejj för de snabba tycker jag, ska bli roligt att se.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tusen
0

#4 Fast om man aldrig testar kan man ju aldrig veta.Flört Man kanske inte ska misstro sin ponny. Den kan ju överraska.

Sen finns det ju flera klasser så någon borde kunna passa om man inte är alltför kinkig. Det har ju varit trådar tidigare om att det inte skrivs proppar till t.ex kat A. Då får man kanske starta i alla fall. Det är nog inte mer stressande än en vanlig autostart och i.o.m. att loppen är så korta hinner det inte bli så stora skillnader i mål.

Men vi hoppas att folk tycker det ska bli kul och testa något nytt istället för att altid ha samma propar och distanser som man alltid har haft.Skrattande

[cancan]
0

Så nu har jag anmält! =)

Tusen
0

#6 Så roligt! Ni är välkomna!Skrattande

Polenta
0

Ååh synd att de inte ordnats något sådant här uppe i norr, hade varit jättekul att testa min ponny som är äckligt startsnabb, dock har hon bara gått bakom bilen 1 gång och det fattade hon inte vad de gick ut på + att hon är på betäckning nu ;)

giffan
0

#5 Nä det e en sanning i det med…

Det var ett supersprint lopp på färjestad förra året för russ tror jag det var, skit spännande var det att se. Kul med lite fart iaf!

~ Anneli ~ 

ryttarn
0

#9 Jo, vi som satt i proppkomitén då tyckte detta var en kul idé att testa. Blev ett rackarns spännande lopp.

#5 Missförstå mig rätt, jag gillar supersprint. Om TT hade varit tillbaka i full form hadde det varit kanon, nu är hon inte riktigt det ännu och blir bara stressad av att hästar sätter press på henne. Jag ser i första hand till hästens bästa och vill att hon skall komma in i sin form på ett possitivt sätt. Detta är en häst med mördande vinnarskalle, och den vill man inte gärna fresta på för mycket med negativa upplevelser.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

LinnJ
0

Det lät riktigt kul! Hade passat min häst som handen i handsken, hon tror alltid att det är ett varv man bara behöver springa och kan inte starta från 2140 för då tjurar hon ihop helt..

Jättebra intiativ tycker jag! Älska autostart! :D

mys-trollet
0

låter jättekul,synd att man inte kan vara med.min ponny ska kvala den 19 juni, så hon är ju inte startklar, annars hade det passat henne jättebra! Tungan ute

jessssica
0

Jag tycker också att det var jätteroligt med supersprintlopp en hel dag, för alla ponnyer!
Tyvärr kan inte jag vara med, men hade vääldigt gärna velat :)

fijalar
0

om ponnyn blir diskad, räknas det då. har två disk i raden så blir man disk på fre då får man väl inte starta på sön eller??

marika-J
0

#14 som "Tusen" skrev ovan är supersprint-lopp precis som vanliga lopp. Ända skillnaden är att tiden ponnyn travar inte räknas då distansen är för kort.

Så blir du diskad på fredagen blir du tyvärr följdstruken på söndagen, precis som vanligt.

haerrdin
0

#14 och #15 Tre diskningar i raden ger inte automatiskt startförbud, såvida de inte är i följd.

ex: 5-d-d-0-d är inte startförbud; 3-0-d-d-d är startförbud

sandraedv
0

Ska bli jätte roligt, även fast ja inte tror på nån framskjuten placering precis :)

Tusen
0

Idag har en hel hög med shettisar och även ett russ kvalat för att kunna starta på dubbeltravet. Alla blev godkända med god marginal. Jätteroligt!

giffan
0

#18 Kommer det inte vara kval på dubbel helgen?

~ Anneli ~ 

mallan-nog
0

#19 Jo, vi kommer att ha kval på söndagen. Men vi hade ett helt gäng i klubben som ville kvala nu för att kunna vara med på tävlingarna.