Kusk SM
Vad menar Ylva med att lägga in motionen om Kusk SM, när man sen inte får svara på den? 
Det känns som om det bara är för att skapa ännu mer "krig" och onödigt tjafs. Är inte den frågan löst ännu? Trodde den var det i och med att förbundsstämman röstat om det.

Det är frågan om det ska bli ett mästerskapslopp eller inte som kvarstår.
Men vad är anledningen till att lägga ut den här och på ponnytravet.com??? Vad vill EPS/Ylva uppnå? Jag menar inget illa jag bara undrar då jag inte förstår anledningen.
Det jag inte förstår är…. Om man läser motionen som den är skriven, villket oxå är den man har beslutat av… Så står det att man villl att det ska vara ett inofficielt lopp, men fortfarande att det är ett mästerskapslopp. Sen när man kan läsa vad de har bifallit så står det att loppet mister sin mästerskas status… Hur 17 gick det till egentligen??
Man kan ju inte bifalla något det inte är motionerat emot… Men det va ju rätt struligt på stämman, så allt kan väl hända, men får det verkligen bli så här??
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

#3 Det är just därför den ligger ute.

#0 Att jag/vi valde att låsa den diskussionen var för att jag/vi inte vill dra upp den debatten. Jag/vi vill att ni själva läser motionen och sedan läser det dokumentet som Sptf skickade ut dagen efter förbundsstämman så får ni dra era egna slutsattser till vad som är rätt och fel.
Det viktiga för Eps är inte en debatt på den här sidan utan det är att ponnytrav sverige får se vad vi egentligen skrev!
Ylva
När jag läste motionen lät den precis som kusk SM har varit innan på eskilstuna, alltså; inofficelt eller ja d har stått "k" i hästens rad och att man INTE får köra sin egna häst eller ngn man har kört innan, men så står det ju inte i dagens motion som sptf la ut utan nu får man köra sin egna häst i ett lopp o sen byta. Tycker man ska köra som de alltid gjort på eskilstuna, att man inte får köra en häst som man har kört tidigare..MEN att hästen ska ha gjort ett godkänt lopp samma år och gått i närheten av sitt rekord..det är j-vligt tråkigt att få en häst som knappt är tränat och sen möta jättebra hästar som står skitbra till!
#5 Ja, men om vi ska kunna bilda oss en rättvis bild av vad som hänt, så måste vi ju få fram vad som hände på stämman. För som jag har hört så var det rätt rörigt, och motionen skulle först inte behandlas, för att den innehöll just meningen om Mästerskapslopp. Och det strider mot dom Mästerskapsregler som finns. Och ingen motion fanns för att ändra i dom reglerna. Men att stämman tog beslut att frångå den meningen bara övrigt gick igenom.
Stämmer det? För vi som inte var med på plats, hör ju olika saker och då är det svårt att bilda sig en rättvis uppfattning på den motion som du lagt ut. Fortfarande inget illa ment, utan jag vill bara höra hur det gick till, då jag hört en sak från vår klubbs representanter och en från er klubb.
vilka är det som ska vara med i kusk SM??
#8 Du kan gå in på SPTF´s sida och sedan klicka på ponnyronden där ligger all statistik både på hästar och kuskar.
#8 De 15 segerrikaste (flest vinster) kuskarna i respektive kategori året innan bjuds in. De SKA inte vara med, eftersom det är upp till var och en att acceptera inbjudan.

#7 SPTFs styrelse var MYCKET noga med att flera gånger poängtera att kusk-SM skulle mista sin mästerskapsstatus om det beslutades enl motionen. Detta pga att det finns mästerskapsregler som ser ut som de gör. Det lästes tom högt hur det stod i mästerskapsreglerna. Att SPTFs styrelse har kommit med sådana saker i efterhand är alltså INTE sant.
#11 Tack Carola. Det är precis det jag också har hört. Och då tycker jag att det är väldigt missvisande att nu i efterhand påstå att SPTFs styrelse tar andra beslut.