Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1300 ggr
ryttarn
0

Tippa Årjäng 11/6

Någon som känner för att tippa loppen på Årjäng den 11/6?

Jag kommer med en tippning så fort jag hinner.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

trrrav
0

Krafsade ihop detta lite snabbt. Lycka till allesammans :)

Lopp 1: Smedens Maxig-Icent-Rågsvedens Toomai Outsider: Medalj Gold

Lopp 2: Hygglo-Raiba-Johny Russ Outsider: Rovalds Zemper

Lopp 3: Morfeus Dar-Zalsa-Jidde Japp Outsider: Pelle Plopp

Lopp 4: Enets Bacardi-Tröstad Tyra Outsider: B.B.S Flora

Lopp 5: Emmeros Alert-Melody af Jäboruder-Mascot Outsider: Black Prince II

Lopp 6: Morfeus Dar-Ratatas Raimon-Zalsa Outsider: Maximillian III

Lopp 7: Stubin-Gransjönskrusidull-L.A. Neo Outsider: Lightening

Lopp 8: Ernst Ronaldinho-Raiba-Salli Outsider: Conrad

Lopp 9: Mascot-Black Prince II Outsider: Smedens General

ryttarn
0

Dags för våren/försommarens sista heldag för VPTS. Tidigare har Färjestad och Åmål haft fina tävlingar. Spåmännen är lite osäkra på vad vi kommer ha för väder men vi får väll hoppas på en lagom varm och lagom solig dag. Kul tycker jag att inga Kat-A lopp blev inställda, även om det inte är massor av anmälningar blir det iaf 9 lopp, russens 1.55 propp blev tyvärr inställd.

Lopp 1

Dagens första lopp är ett Kat-A lopp . 8 hästar är anmäklda men det känns som att vi har tre stycken som sticker ut lite extra. Smedens Maxig har gått bra i år, två vinster och en andraplats tillsammans med dagens kusk borgar för en ny topp placering. Lightning har radat upp andraplatser i år på VPTS banorna, så varför frångå den traditionen :D. Icent är en mycket kapabel men inte helt lättkörd ponny. Om bara kusken håller sig kall och får Icent att trava i rätt gångart utan att förivra sig skall nog tredjeplatsen vara säkrad.

Mitt tipps: 6-7-8

Lopp 2

Dagens andralopp är ett Kat-B lopp i ”mellanklassen”. Flera hästar har gått väldigt bra på sistone. Jag vart imponerad av Floxx i måndags på Åmåls mycket lösa 800 metersbana, nytt rekord och en mycket meriterande 4e plats. Frågan är om han orkar sänka mer eller om det är en kurvhäst som gynnades av 800 meters banan. Två hästar som gillar 1000 meters bana betydligt bättre är Johnny Russ och Hygglo. Dom är förvisso något överanmälda i loppet men bägge tränarna är säkra på sina hästars kapacitet, kan bli rejäl körning från start. Även Salli skall man ta med i beräkningen. Den hästen har väldigt bra grundkapacitet så håller hon sig bara på benen så kan hon vara med där framme.

Mitt tipps: 7-1-2 outsider 4

Lopp 3

Dagens ”snabblopp” som i ärlighetens namn inte är så snabbt…… Här tror jag att det blir hård fajt mellan två av mina favorithästar, Cabajo och Thiger. Cabbe har sänkt rekordet i sina senaste starter och visat att han är i kanonform. Thigers form är lite mer diffus, men det är en häst som aldrig viker ner sig i en tvekamp. Frågan är hur länge Min Ty orkar hålla emot dessa två. Det kan bli riktigt hårt över mållinjen.

Mitt tipps: 7-8-5

Lopp 4

Dagens ”0-lopp” för russen mönstrar ett litet men naggande gott fält. Här tror jag att Tröstads Tyra snabt tar ledningen, efter ett tag kommer Enets Bacardi att utmana. Frågan är vem av dom som har mesta skallen. Personligen tippar jag på Tyra som är en riktigt fin treåring. Därbakom trpor jag det blir en kamp mellan resten av fältet. Först i mål av dessa tror jag dock att B.B.S Flora blir.

Mitt tipps 2-3-4

Lopp 5

Här tror jag vi har dagens ”säkraste spik”. Emmeros Alert kommer ohotad att plocka hem ytterligare en vinst. Där bakom gör Mascot och Melody af Jäboruder upp om andra och tredjeplats.

Mitt tipps: 5-1-2

Lopp 6

Så var det dags för russerien. Detta är ett långlopp med grunddistansen 2640. Men efterssom Ratatas Raimon var långsamaste häst anmäld startar han på 2720. Kommer nog att se lite lustigt ut men så skall det tydligen vara numera enligt SPTF. Min favorit här är utan tvekan Maximilian III. Det är en häst som har något alldeles extra. Glömmer aldrig när han på byggdetraven som treåring var så seg att han fick gå med shettisarna, idag är det något helt annat. Ett sådant arbete som Erik lagt ner är bara att beundra. Min Ty gör sällan ett dåligt lopp och kommer aldeles säkert att vara med och hugga där framme. Frågan är om det blir för tufft då hon redan gått ett lopp att då kunna stå hela distansen, men det återstår att se. Givetvis hoppas jag mycket på att Ratatas Raimon och Troll Twix oxå skall vara med där framme. Palle har en ruggig form, TT är det lite mer diffus form på, men ny skobalans och en ordentlig SPA behandling hoppas vi gör att hon är i form.

Mitt tipps 3-5-1

Lopp 7

Här var det dax för lite snabbare Kat-A ponnyer. Stubin måste anses vara favorit. En ponny med massor av kapacitet när han är på hummör. Nu gör han årsdebut och är säkert taggad för uppgiften. Viktor Ekblom med sin Frosty har imponerat på mig i år. Jag tror att han bryter trenden och tar sig upp på en andraplats i draget bakom Stubin. Där bakom tar Gransjöns Krusidull en tredjeplats.

Mitt tipps 6-4-2

Lopp 8

Här tror jag det blir stenhårt mellan tre hästar, Johny Russ, Conrad och Salli. Alla tre startar på samma volt så starten kommer ha stor betydelse för hur det löser sig framåt. Avgörande är oxå vem av dom som håller sig bäst till rätt gångart. När krutröken skingrats tror jag dock att det är Johnny Russ som står som vinnare, tätt följd av Conrad och Salli.

Mitt tipp: 5-6-7

Lopp 9

Här tror jag faktiskt att Mascot tar spets och slut. Enda utmanaren är väll egentligen Smedens General, men jag tvivlar på att Nora riktigt hinner fram med honnom. På tredjeplats kommer säkert Mendez in.

Mitt tipps 1-5-4

Tänk på att trav är trav, allt kan hända och huvudsaken är att man har kul. Ladda ordentligt så ses vi på Lördag.

Jerker Klang,

www.isil.se

sandraedv
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man får väl ge sig an en chans tippning, hemmaplan och allt :)

lopp 1: 6-3-4

lopp2: Här har vi nr 1 Johny Russ, tar han ledningen är det en väldigt bra chans, om han håller sig på benen vill säga= Utan galopp toppchans, Med galopp: kanske en placering :)

Lopp3:Här Har vi Nypon II, gör sina absolut bästa lopp på hemmaplanen Årjäng, håller han sig på benen tror jag iaf han går sitt rekord  :) platschans tror de står mellan mofeus dar och thiger

lopp4:2-3-4-

lopp5:5-7-2

lopp6:Nypon II..  distansen är inget minus, hoppas från fin draghjälp från Troll Twix tror dock det blir svårt att vinna, Platschans.. Tror det står mellan Ratatas Raimond och minty

lopp7:2-6-4

lopp8:Johny Russ.. Bra chans :) fast samma här han ska hålla sig i trav! :)

lopp9:1-4-3

Hoppas det blir fint väder och lycka till!

ryttarn
0

Ingen mer som vill tippa?

Jerker Klang,

www.isil.se