Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2272 ggr
feliciamolin
0

Tippa eskilstuna dubbeltrav ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

tänkte att någon vill tippa ;)

feliciamolin
0

fredag:

lopp 1:  1:Dante II 2: Mimas disney  3:Antonio

lopp2: 1:Skrållan C.C 2:Astor II 3: Bäckdalens Bluez

lopp 3: 1:Salli 2: Wilda Wilma 3: Missy.

lopp 4: 1:Iva Roll 2: Lexius 3: Celine

lopp 5: Egen ponny

lopp6: 1: Guzino 2:Fanny Leaf 3: Korall Trot

lopp7: 1:Luffsen II 2: Gransjöns Kinder 3: Danielle

lopp8: egen ponny jag tror mycke på ;)

lopp9: 1: Montecillo 2: Puma 3:Månsaga

lopp 10: 1:Diggilo 2:Zeleno  3:Johny Russ

lopp11: 1:Kålmans Primavara 2:Celtic 3:Indiana Dar

lopp12: egen ponny ;)

lopp13: 1: Fullträff 2: Lacky Lobell 3: Blåbergets toy-boy.

lopp14:1:2:3:

söndagen

lopp1: 1:Remington 2:Tycho 3: Celtic/jagga ess 

loppp2: 1:Skrållan C.C 2:Bäckdalens Bleuz 3: Emmeros Cibell

lopp3: egen ponny :)

lopp4: 1: Dumle ess 2: Brianna3:Nick´N

lopp5: Rider i det loppet ;)

lopp6: 1:Mimas diseny 2: mermax 3: Johannebergs lovejoy

lopp7: 1:Eger 2: guzino 3: Dovas carisma

lopp8: egen ponny ;)

lopp9: 1: Ronaldhino 2:Viva 3: diggilo

lopp10: 1: l.a Mandolin 2:Harriet 3: Gabriel gross

lopp11: 1:gransjöns kinder 2: Luffsen II 3: Danielle

lopp12: 1:Dar´s Golf 2: Montecillo 3: stuves monopol

lopp13: egen ponny

lopp14: 1:Kålmans Pyroman 2:Calle IV 3: Johny Russ

lopp15: 1:Harmoni  2: Charlie 3: Gambra

lopp16: 1: Thyra Tyrann 2:Tejas Monita 3: Jagga Ess

carnalit
0

Fler tippningar? Glad

carnalit
0

Putt Glad

zorken-
0

Väljer att bara tippa monteloppet Lopp 1 på söndagen:)

Kovu J:Har vunnit sina 2senaste monte starter på ett brilliant sätt,dock kommer det att krävas en betydligt snabbare tid för att vara med där framme denna gång.

Sherdil:vet jag inte om denna har startat i monte förut men i de travlopp jag sett honom har han sett stabil ut.

Montecillo:har jag för mig jag mött i ett montelopp förut?gick då kring sitt rekord,om det nu var honom;).Tror han kan gå riktigt bra.

Airiel:Vet jag är en otrolig ponny under sadel,har mött henne i norrland ett fler tal gånger där hon sprungit på sitt rekord och tagit några monte segrar.Farlig tror jag hon kommer kunna bli.

Montro:Är en fin häst under sadel,håller hon sig på bena kan hon vara med där framme.

Lojsta candle light:Är en "monteveteran" som gått fort för sadel,segersugen?

Kålmans primavara:Vet jag inte om hon startat i monte,men för vagn har hon gått riktigt bra,blir roligt att se vad hon kan prestera för sadel.

Tycho:kan jag se som en utav startfältets vassaste,en 59 tid senast för en andra plats,denna herre kan nog röra på benen ordentligt skulle jag tro.

Celtic(rider själv):Gjorde sin första montestart på gävle för några veckor sedan och travade en 2min tid efter en hård upploppsstrid.Han är fortfarande orutinerad,och det kan gå hur som hellst.

Remington:vet vi är klockren i monte och gör sällan bort sig,han tjänar otroligt på intervallen och spurtar nog till seger.Gick en 54 tid senast trots galopp,hur fort kan han gå egentligen?

Skärmnäs pigallHar gått 54 även han och befinner sig på samma volt som Remington,kan nog trycka upp tempot under loppet.

Tejas monita:Även hon är en monte veteran som sällan gör dåliga lopp utan håller ända in i mål.segersugen?

Celine:Har jag ingen aning om hur hon gått för sadel,men för vagn har hon fina tider i raden.

Jagga ess:startar från dryga tillägg,har ingen aning om han startat i monte,skrällbud?

Remington-Tejas monita-Tycho outsider:Jagga ess

Tror det kommer att bli ett otroligt TUFFT montelopp som kanske kommer bjuda på en strid in på linjen?

Tror vi kommer få se fina tider i detta lopp.

haerrdin
0

#4 Roligt att läsa och bra skrivet.

carnalit
0

Jag provar att tippa russloppen, men detta blir bara rena chansningar..Flört

Fredagen:

Lopp 3:
Ett väldigt jämnt lopp tror jag. Men Salli ser stark ut nog att ta först platsen. Missy följer nog Salli och tar andra platsen, precis före Wilda Wilma.
Om Gabriel Gross håller sig på benen så kan han mycket väl vara där framme, och jag tror Lojstakolbein har kapasitet för att springa snabbare än vad han har gjort, så sänker han rekordet i detta lopp kan han hamna vid de tre första.. 

Salli - Missy - Wilda Wilma Outsider: Lojstaskolbein/Gabriel Gross

Lopp 4:
Ett hårt lopp från start till mål, men Iva Roll som sprang som en komet i Elitloppstestet kommer nog ta segern, därefter kommer Lexius. Tejas Monita har fått en riktigt fin start på säsongen så håller hon sig på benen så kommer hon nog slåss om tredjeplatsen med Celine. Skärmnäs Pigall kan ickså vara med, sänker han rekordet?

Iva Roll - Lexius - Tejas Monita Outsider: Skärmnäs Pigall

Lopp 6: 
Det är många ostartade i detta lopp/ny kvalade så det kan bli svårt att tippa, men Guzino som endast har kvalat ser ändå ut som en ganska säker vinnare. Efter honom kommer Fanny Leaf om hon vill. Kommer till tredjeplats gör nog Korall Trot. Om Ziccan C.C. håller sig på benen, så är hon nog inte helt borträknad.

Guzino - Fanny Leaf - Korall Trot Outsider: Ziccan C.C. 

Lopp 9:
Jämnt lopp? Alla har nog en chans. Tippar ej då jag kör själv..

Lopp 10:
Diggiloo tar nog sin andra seger i karriären i detta lopp, trots att han startar i andra ledet bakom bilen. Bambu brukar vara stark så han tar nog andra platsen, före Zeleno. Telis Pilot kan nog ta vilken plats han vill, sänker han rekordet?

Diggiloo - Bambu - Zeleno Outsider: Telis Pilot

Lopp 11:
Här kan det nog gå hur som helst, vilka springer runt rekordet, vilka sänker?
Jag skulle nog tippa:

Indiana Dar - Celtic - Kålams Primavara Outsider: Allgunnens Åmina

Lopp 14:
Dumle Ess sänker nog rekordet och tar första platsen. Därefter kommer Cabajo, med Blexter i rygg. Montro blir starkare och starkare. Håller hon sig på benen, kan hon mycket väl vara där framme. Har Abdulla farten uppe i detta lopp så kommer nog han med bli farlig..

Dumle Ess - Cabajo - Blexter Outsider: Montro/Abdulla

Söndagens russlopp:

Lopp 1:
Monte lopp. Tejas Monita har ju haft en bra start på säsongen, och med Julia på ryggen kan de nog faktiskt ta sig enda fram, bara hon håller sig på benen. Jagga Ess kommer nog som en raket, men hinner inte enda fram? Remington som kan monte och jagar bra kommer nog där efter. Skärmnäs Pigall är också duktig, springer han runt rekordet kan han vara där framme.

Tejas Monita - Jagga Ess - Remington Outsider. Skärmnäs Pigall

Lopp 4:
Tror detta blir ett hårt lopp. Men Dumle Ess tar nog en till seger, och Cupido hänger nog med i rygg (upploppsstrid mellen dessa?). Prins Douglaz kan säkert sänka sitt rekord och tar tredjeplatsen före Nypon II? Brianna kan också sänka rekordet och vara med där framme.

Dume Ess - Cupido - Prins Douglaz Outsider: Nypon II/Brianna

Lopp 5:
Monte lopp.
Lexius kan ta in sina tillägg och vinner detta lopp, Stuves monopol hänger nog på i Lexius rygg. Därefter kan nog Oliver Pascal komma och fightas med Kovu J.

Lexius - Stuves Monopol Kovu J. Outsider: Oliver Pascal

Lopp 7:
Om Lojstaskolbein tar in sina tillägg så vinner han nog precis före Guzino. Eger kommer nog ta tredje platsen med strid mot Juniett.

Lojstaskolbein - Guzino - Eger Outsider: Juniett

Lopp 9:
Jakom som gjorde ett fint lopp på Visby senast, med rekordsänkning. Tar nog hem segern. Telis Pilot kommer följa med därefter och sen kommer nog Tanaka ta tredjeplatsen före en fightandes Diggiloo. Men även Stjärfall och Fanjor kan komma om de vill…

Jakom - Telis Pilot - Tanaka Outsiders: Diggiloo/Stjärnfall/Fanjor

Lopp10:
Ganska jämnt lopp..
Men Lojstaskolbein kan nog ta segern i detta lopp och sänker nog rekordet. Juniett tar nog andraplatsen (med rekordsänkning hon med) och B.B.S.Flora kan komma ifatt och ta tredjeplatsen. Gabriel Gross är ju frågan om han håller sig på benen. Gör han det så kan han bli farlig!

Lojstaskolnein - Juniett - B.B.S.Flora Outsider: Gabriel Gross

Lopp 12:
De snabba hästarna som kommer bakifrån kan bli farliga.. Men tippar inte loppet, då jag kör själv.

Lopp 14:
Jakom tar nog segern i detta lopp. Därefter kommer nog Johny Russ med Douglas Leaf i rygg. Strumpan och Viva kan sänka sina rekord och komma ikapp.

Jakom - Johny Russ - Douglas Leaf Outsider: Strumpan/Viva

Lopp 16:
Thyra Tyrann vinner. Sen kommer nog Tejas Monita om hon ej får galopperna, men jag tror inte hon får det, hon har kommit igång så bra nu (sänker hon rekordet?). Därefter fightar Jagga Ess och Celine om tredje platsen, men Jagga Ess kommer nog först.

Thyra Tyrann - Tejas Monita - Jagga Ess Ousider: Celine

Lycka till allihopa!! Skrattande

Det var mina chansningar/tippningar. Nu får fler tippa. Glad

sandraedv
0

Man får väl ge sig på en tippning, men tippar bara russloppen :)

lopp3: 2-5-3

lopp4:6-2

lopp6:6-2-4

lopp9:1-10-4

lopp10: Egen med, Johny Russ, platschans vid felfritt lopp

lopp11:2-1-4

lopp14: Egen med, Nypon II går mkt bra för dagen, tyvärr dåligt spår

Söndagen:

lopp1: 10-12-6

lopp 4: Egen med Nypon II, Bra chans :)

lopp5:9-4-8

lopp7:3-1-4

lopp8:5-3-11

lopp9:7-5-6

lopp:12-13-9

lopp14:Egen med Johny Russ platschans :)

lopp16: 9-8-6

montécillo
0

4# Nej.. du hade nog lite fel där om Cillen… men det e inte så lätt att ha reda på alla hästarna… men det gör inget..Glad
men hanns monté rekord är inte så snabbt… monté är inte riktigt hanns grejj :) men det e iallafall 2.19.0 :)

montécillo
0

det är jätte roligt att läsa alla tippningarna :)

(tippningarna gillas)

montécillo
0

har alldrig tippat förut… men jag kan försöka:)  

(bara russen)
fre.
lopp3: 2-5-3

lopp4: 4-2-6

lopp6: 10-6-4

lopp9: tippar ej pga är med :)

lopp10: 7-11-5/3

lopp11: 1/4-2-7

lopp14: 10-4-6/9

Kajhugo
0

Tippar bara fredagen.

Lopp 1

Ett jämt lopp med många kandidater, där fina Antonio bör ha en god chans. Skärgårdens Glans har kapacitet men inte fått till det i år. Dante IIhar ett tråkigt utgångsläge men visat bra fartresurser tidigare. Även Stillman har bra fart under hovarna och auto kanske passar honom bättre än volt, han kanske kan leda från start till
mål.

Lopp 2

Handler brukar har bra ordning på sina hästar och jag tror
att denna treåring Skrållan c.c inte är något undantag. Därefter är det betydligt öppnare om övriga placeringar.

Lopp 3

Salli gjorde ett bra lopp på Axevalla som 2:a  och nu tror jag hon kan leda från start till mål. Tidsmäsigt så tror jag Wilda Wilma är värsta hotet, tätt följd av Missy.

Lopp 4

Här tror jag Iva Roll slutar som segrare tät följd av Lexius eller omvänd ordning. Kan bli en tät duell.

Lopp 5

Även här selar Handler ut en fin häst, 4-åriga Charlie som trots ett tråkigt
utgångsläge kan ta hem loppet. Kraterns Poseidon har gjort två bra lopp i år och håller han sig i rätt gångart kan han vara med där framme.

Lopp 6

Välstammade Guzino ser ut att ha en bra uppgift framför sig och sköter han sig när det blir allvar tror jag han leder hela vägen. Därefter tror jag Korall Trot och Fanny Leaf gör upp om platserna.

Lopp 7

Här kan det bli en härlig duell mellan Danielle och Lufsen II.

Lopp 8

Ett öppet lopp i den lägre klassen där jag tror Emmeros Charlotta eller en
årsdebuterande Fazette kommer göra upp om segern. Möjligen kan även årsdebuterande Liza vara med där framme.

Lopp 9

På pappret ser det ut som en passande uppgift för Montecillo som säkert kan leda från start till mål, bakom kommer nog Puma ta en framskjuten placering och kan bara Josefine trassla sig fram med Månsaga tror jag hon kan utmana om andra platsen.

Lopp 10

Ytterligare ett jämnt lopp där vem som helst kan gå segrande ur striden. Bakspårshästarna Telis Pilot, Calle IV och Diggeloo är lite jämnare tidsmässigt men då distansen bara är 1140 meter så kan de få en del trafikproblem på vägen. Likväl har Sherdil, Zeleno och Kumara får spår långt ut på vingen. Tror detta kan bli ett av de jämnare loppen under kvällen.

Lopp 11

Ännu ett jämt lopp och här blir det nog hård körning hela vägen och de som kör är nog Indiana Dar från sitt innerspår, Kålmans Primavara, Celtic, Rebecka Ernst och Telis Priloma och den som håller sig på benen tar
segern.

Lopp 12

Ännu ett lopp med många neranmälda ponnier, där Bingo II med ett bra spår och också verkar vara jämnast har en god chans. Discopärlan, Ballerina II och Mad Max har alla farten och kommer Balla Allan fram från sitt bakspår kan det bli jämnt till slut.

Lopp 13

Ett litet startfält, där yngsta ponnyn verkar vara på väg neråt i tiderna. Förutom Lacky Lobell har Fullträff en bra kvaltid i raden, där bakom är det mera öppet.

Lopp 14

Kvällen avslutas med ett jämnt russlopp där många har gjort tider runt två minuter eller strax under. Cabajo har ett bra läge och kan kanske försvara ledningen, Nypon II, Embla Tess och Montro har alla möjlighet att  utmana om segern.

Emma-Salli
0

Lopp 1: Dante II - Mimas Disney - Antonio

Lopp 2: Skrållan C.C. - Astor II - Bäckdalens Bluez

Lopp 3: Tippar ej, egen häst Salli

Lopp 4: Iva Roll - Lexius - Celine

Lopp 5: Kraterns Poseidon - Charlie - Mermax

Lopp 6: Guzino - Korall Trot - Fanny Leaf

Lopp 7: Luffsen II - Danielle - Angel

Lopp 8: Fazette - Liza - Twan V.Beerze

Lopp 9: Carnalit - Puma - Montecillo

Lopp 10: Zeleno - Diggoloo - Sherdil

Lopp 11: Kålmans Primavara - Petro - Indiana Dar

Lopp 12: Smedens Passionata - Mad max - Balla Allan

Lopp 13: Lucky Lobell - Fullträff - Moggilina

Lopp 14: Cabajo - Nypon II - Montro

Hoppas alla får en trevlig kväll på Eskilstuna:)

carnalit
0

Kom igen och tippa nu Glad

teamanberger
0

Är det ingen som ska tippa söndagen??

teammanberger.se <3REVINA<3

montécillo
0

(bara russen)
sön.

lopp1: tippar ej då jag är med :)

lopp4: 14-12/13-9 (skulle varigt med men mamma såg inte proppen) :/

lopp5: 9-8-4

lopp7: 1-3-8

lopp9: 13-8-10

lopp10: 7-5-6

lopp12: tippar ej då jag är med :)

lopp14: 11/12 -7/8 -13

lopp16: 8-9-7

lycka till!!

carsbo
0

så många tippar bara russen. varför undrar jag?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

montécillo
0

jag vet inte… det är roligare :)
nej men jag hade inte så mycket tid idag heller… men jag orkar heller inte sitta och tippa alla lopp :)
men det blir nog bara så… många tävlar ju bara russ och då håller man nog inte koll på shettisarna också:) men jag tävlar både och men jag orkar inte idag :)

carsbo
0

nog för att jag inte kör shettis själv men minns när jag fortfarande gjorde det så var det alltid tråkit att man inte tippade på de små ;) man är ju nyfiken på vad folk tänker om ens häst

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

montécillo
0

ja.. det är jätte roligt att se om man blivigt tippad i ngt lopp :)

men jag sitter och funderar på att tippa shettisarna nu men jag har inte fixat klart allt till dubbeltravet än… jag får se om jag hinner tippa ikväll eller imorgon i bilen eller bara tippa söndagen efter fredagens lopp :)

montécillo
0

kan inte ngn annan tippa nu?? :)

aston97
0

Fredag.

Lopp 1: DANTE II- SKÄRGÅRDENS GLANS- MIMAS DISNEY

Lopp 2: SKRÅLLAN C.C.- ASTOR II- BÄCKDALENS BLUEZ

Lopp 3: SALLI- WILDA WILMA- GABRIEL GROSS

Lopp 4: IVA ROLL- TEJAS MONITA- CELINE

Lopp 5: KRATERNS POSEIDON- CHARLIE- MERMAX

Lopp 6: GUZINO- TITAN TROT- FANNY LEAF

Lopp 7: LUFSEN II - GRANSJÖNS KINDER- DANIELLE

Lopp 8: EMMEROS CHARLOTTA- LINUS-IDA-  FAZETTE

Lopp 9: PUMA- MÅNSAGA- MONTECILLO

Lopp 10: CALLE IV-  TELIS PILOT- ZELENO

HINNER INTE TIPPA MER !! <3333

Alice Molin

Teja-Bea
0

Nu har vi äntligen fått svar på att det blir provstarter bakom bilen ikväll!!

Kl.17.00 & mellan lopp 7-8

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus