Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettmont
Läst 1324 ggr
natalie_
0

käk i monte

hallojsan jag undrar om man måste ha käk i monte?

linnrisedal
0

hmm, ja du. det vet jag inte, men jag har de iaf.

juliapettersson
0

Nej, precis som i trav så är det inget obligatoriskt.

Teja-Bea
0

Julia har rätt. Det är inte ibligatoriskt med uppcheck i varken trav eller monté.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Skottlight
0

nä det är inte obligatoriskt, kan man inte ha käk på sin häst så behöver man inte det..Glad

natalie_
0

okej för jag ska starta gloria i monte å vi har ingen montesadel å då ist har vi en allroundsadel men den kan man inte käka upp iFlört

equuleus
0

#5 Man kan göra en egen sak för att kunna checka upp i den ändå. Man fäster ett delta om det heter så, som man har när man longerar och fäster det i ringarna som sitter nedanför framvalvet. =)

linnrisedal
0

#6 ja det funkar skit bra. det har jag på min  montésadel.

juliapettersson
0

#5 eller så tar man en nosgrimma, om man har en käk med en karbinhake.

linnrisedal
0

#8 undrar om 15 verkligen skrivr så XD haha.. ja de funkar bra det me

natalie_
0

okej det ska jag prova=)jag har typ ett bensnöre där nu som vi fäster käken i men det kanske annmärks på tävling av ekipagekontrollant

_caroline_
0

#9 jag tror hon menar 5

Cherriese
0

förra året var de obligatoriskt med check i autolopp är de inte det längre??

Jossaa
0

man måste ha check i auto start i monte

thilda-
0

kan man inte ha en sån där hak grej som är på selen??och man hä fast den i sadeln?

hannibal-roll
0

Om man har en ponny som ligger hårt i checken och man satt ett delta eller liknande i ringarna nedanför framvalvet kan ponnyn dra loss alltihop!

Jag hade en ponny som gjorde det, inte kul… istället tog jag en lång bred läderrem med spänne (som en nosrem fast längre och bredare) och drog den genom stigläderfästena på sadeln. fick bara hålla koll så att läderremen inte gnagdes av mot metallen. Det höll i massor av år!

juliapettersson
0

#15, helt rätt. Ringarna nedanför framvalvet är väldigt opålitliga, bättre att fästa i stiglädersfästena.

divansson
0

#6 jag gjorde tex. så att jag bara satt en kort läderrem mellan de två ögglorna eller krokarma eller vad man ska säga när jag ridit snabbjobb på banan.. heh ;) de funkar finfint ;)

travandeE_T
0

hej tror väll inte det.

Cherriese
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

på min montésaldel har jag fått dit sytt en ring längst fram, det är toppen!! jag har också använt mig av stiglädersfästerna på andra sadlar, det funkar också!

Sara-Juventus2
0

nej det måste man inte ha det måste du inte ha trav loppen heller.

EllaMarine
0

#15 Du har ingen bild som du kan visa, hur du fäste den där remmen .. ? :) Jag som är lite trög fattade inte .. ;):P