Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2210 ggr
Ourasi
0

Skandal!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finland har det och även Norge har det också. En weblösning där jag kan gå in och söka på en enskild ponnytravare. Vips, och resultat, startlistor, reguppgifter kommer fram. Detta har de haft i många år.

Sverige har det fortfarande inte 2011!!! Oerhört nonchalant mot oss aktiva och även andra intresserade. Det öses in pengar på olika ponnytravskolor med ryktkurser, tävlingar mm. Dock inte en krona på att ens försöka lösa en vettig web-applikation för oss aktiva.

Skandal är ordet.

MagganS-B
0

Visst, det har varit skandal i snart 30 år nu…..så länge har ponnyerna legat i STC:s databas! Skulle vara trevligt om nån från STC eller SPTF svarar på detta!

Rickie
0

Håller med till 100% .Kan ju inte vara så svårt att ordna.Kan någon svara på varför det inte finns ??

Tusen
0

Jag sätter hela min tillit till Rikard Sjöberg. Han verkar absolut vilja få ordning på den biten och jag tror dessutom att han fixar det. För han jobbar verkligen FÖR ponnytravets utveckling och inte avveckling.Kyss

Ernst-Romeo
0

Det är en av de saker vi fått betala för att vara helt självbestämmande. Så det är vi själva ( ponnytravfolket ) som bär ansvaret.

Bengt Westergren

Rickie
0

#4 Fattar inte ditt svar.

Skulle det vara nåt negativt med ett bra register där "allt" står?

palomia
0

#4 Fast nu har vi ju inte varit de på några år och inget har fortfarande hänt…

ryttarn
0

Arne Florqvist har vid flera tillfällen försäkrat att detta ståer mycket högt upp på dagordningen, ändå händer ingenting. Att göra en sådan applikation är tämligen enkelt. För en hyfsat rutinerad webprogrammerare tar det högst ett par/tre dagar att fixa det. Så jag kan bara konstatera att ett av två alternativ är orsaken. Antingen prioriterar inte SPTF detta över huvud taget eller så har man 0 kommunikation med ST och ATG. Oavset vilket så håller jag till 100% med trådskaparen.

#4 Ursäkta Bengt, men det där är rent bullshitt, och det vet du egentligen oxå.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

russtrav
1

Jag vet inte vem du är Ryttarn men du måste ju vara en tragisk person. 8 av 10 inlägg och trådar du skapar handlar om att racka ner på något. Speciellt SPTF eller Arne Florqvist. Är det en personlig vendetta? Till alla er andra som klankar ner på allt och alla kom med  konstruktiv kritik istället för destruktiv kritik. Det är en jäkla skillnad på att framföra kritik med en alternativ lösning istället för att gnälla för gnällandets skull.

[vigalund]
0

#8 Håller med dig i mångt och mkt! detta kan väl knappast vara prio 1? I den förändringsfas ponnytravet nu står i? Har hållt på med ponnytrav i 4 år nu och har skapligt bra hästar, har aldrig haft behov av den info trådskaparen efterlyser!

Men vet att det aldrig är några problem att ringa SPTF (Eve, som ordnar allt direkt när man ringer henne!! Kyss) hon kan säkert svara på de ev. frågorna!! Glad

#7 tycker att du som Sajtvärd inte bör "hänga" ut folk med namn och dina eventuella åsikter om dem, har ju sett dig stänga flera trådar pga just detta!!

Demokrati eller diktatur?….

haerrdin
0

Jag och min dotter var i mejlkontakt med ST/SPTF häromveckan angående fakta/statistik på ett antal hästar (även gamla gardet, som Donne och Ernst Mascot)  - och det var svar tillbaka på mejlen inom fem minuter. Överlägsen service …

MagganS-B
0

Jag klankar inte ner på någon person, men var faktiskt en av dom som la in ponnyerna i STC:s system 1985! Då var det sagt att det inom en framtid skulle kunna gå att ta fram hästuppgifter precis som på stora hästarna, i alla fall var det vad jag uppfattade när jag lärde mig lägga in datan…..Den framtiden tycker man skulle komma snart…..26 år!

Min åsikt är att vi måste kunna ta fram uppgifter på hästarna hemifrån, det hör faktiskt till om man skall hålla på med travsport, uppfödning mm. Jag kan inte ringa till Eve stup i kvarten, eller maila för att få fram färska uppgifter som jag behöver. Vi skall väl inte behöva störa dom med en massa onödigt arbete? Jag anser att det är en rättighet som hästägare/uppfödare att kunna ta reda på fakta. Och VEM av medlemmarna, Bengt Westergren, har prioriterat bort den funktionen? Har aldrig fått den frågan överhuvudtaget! Tror inte att andra klubbars medlemmar har fått det heller…..

Maggan S-B

ryttarn
0

#8 och #9 Jag klankar inte ner på någon utan reffererar bara till vad ordförande i SPTF sagt offentligt på repskapsmötet för två år sedan. Det är väll ändå inte att klanka ner? Att refferera till ett offentligt uttalande av ordföranden för den organisation som ansvarar för ponnytravet är väll ändå inget personligt påhopp?

Om man skall vara konstruktiv, jag erbjöd SPTF för 4 år sedan i ett mail till dåvarande styrelsen att jag och det företag jag då jobbade hos, kunde utveckla den funktionen gratis åt SPTF, kan säga att jag inte ens fick ett svar på mailet.

#8 Uppenbarligen läser du inte speciellt mycket här på iFokus. Ditt påstående är mer än rejält fel. Sedan står jag för mina åsikter med namn, mailadress osv, till skillnad från dig som gömmer dig bakom ett annonymt alias.

Jag, och många med mig, har efterlyst denna funktion länge. Anledningen är givetvis inte för att hålla ordning på våra egna starthästar. Det går alldeles utmärkt att göra ändå. Anledningen är att om man håller på med avel så är det av ganska stor vikt att hålla ordnig på uppfödningarnas prestationer. För min personliga del är det ännu så länge inget större problem då jag inte hållt på med russuppfödning i mer än drygt fem år. Har man hållit på i många år, som Maggan tex som enligt egen utsago hållit på sedan hedenhös, är det en helt annan sak

Jerker Klang,

www.isil.se

VeronicaP
0

Jag har också svårt att fatta varför inte de ska kunna gå att söka på hästarna som de går att göra både i Norge och Finland , går ju även att göra på stamböckerna med på väldigt många ponnyer även om de inte tävlar i bla blå basen eller shetlandsponnyernas stambok.

Så inte borde de vara så himla svårt för SPTF /ST se till att de går att söka på tävlingsponnyerna heller och att få se alla resultat.

Jag klankar inte heller ner på SPTF då jag tycker alltid att jag får snabbt svar från Eve , värre är det med ST .

StuteriSolo
0

Problemet är väl egentligen att det är ST som har hand om prioriteringarna, och att ordna så att ponnyerna får ett eget webbaserat system ligger inte som prio ett hos deras datautvecklare. Och jag tvivlar på att SPTF får släppa in något eget datageni i ST:s system även om kunskapen säkert finns flera gånger om i ponnyleden

StuteriSolo
0

och att Sverige inte ligger långt framme i den här utvecklingen beror säkert å att vi har hållit på sedan länge och haft ett parallelt system, i de andra nordiska länderna är allt nytt och alla hästar har samlats under samma tak på en gång.

Finska Hippos system är ju överlägset, där finns ALLA hästar med, tänk om det vore så i vårt land också!

ryttarn
0

#14 Jo, ligger säkert något i det. Men kan försvaret och kärnkraftsindustrin plocka in underkonsulter för att lösa ett resursproblem borde det inte vara så svårt för SPTF/ST/ATG att göra det. Så länge det är yrkesfolk så tycker man inte det borde vara något större problem.

Jerker Klang,

www.isil.se

russtrav
0

# 12 Ett tips….

läs punkterna 5,7,9,10 ang sajtens skrivregler

Tusen
0

Undrar om skrivreglerna ska ändras något.Obestämd Jag menar om man inte får kritisera något/ någon så är denna site värdelös.

Tanken med olika forum är väl just att man ska kunna diskutera och kritisera olika saker. Beröm och glada tillrop hör naturligtvis också till här i forumet men det är nog rätt självklart för alla. Men hur ska man kunna diskutera om man inte får vara kritisk och komma med motargument. Jag förstår verkligen inte.

Personangrepp är väl något helt annat än att man citerar en person?

Jag kan inte se att någon enda person blivit kritiserad i denna tråd. För SPTF och ST består väl inte av EN person?

#17 Jag har läst de punkter du hänvisar till och ingen av punkterna bryts (vad jag kan se) Antar att du ibland klagar på regeringen och riksdagen också, utan att det för den skull kallas för personangrepp.

ryttarn
0

#17 Du kanske skall fundera på vad som menas med personangrepp, baktala osv.

#18 Kan bara hålla med.

Jerker Klang,

www.isil.se