okoncenterad
min ponny är ganska okencentrerad när han springer och tittar gärna på kompisar, tycker ni jag ska prova helstängt på han?
Ja det tycker jag :)

Eller halvstängt

Testa lite olika. Han sprang ändå på fint tyckte jag!

ja, får se om jag hittar ett helstängt till när jag ska till banan nästa gång…värt att testa i allafall

Cecilia, vi har lite sånt. Kan ta med på söndag?
jag tror det är bättre att ha halvstängt först och sedangå över till helstängt om det behövs

eller kanske ett norsk? eller mclobellare eller va de nu heter…

Hur gammal är han? Är det en unghäst så tycker jag att dem får vara okoncentrerade i början, det är naturligt. Dem ska lära sig att det är roligt. Men är han äldre så prova som sagt helstängt, det fungerar perfekt på min =)

Som Linnea skrev, är det en unghäst som är ovan med att vara på bana så är det helt normalt. Jag skulle ha skippat helstängt och liknande, och istället åkt in med hästen flera gånger till banan så den får vänja sig med den nya ovana miljön och allt runt omkring.

hen e 4..väntar me helstängt ett tag och ser vad som händer, provar köra mer provlopp ist.
.

Vi hadde lite sådan bekymmer med Troll Twix. Provade med helstängt utan större skilnad. Sedan satte vi in örontussar, helt plötsligt fokuserade Twixan frammåt och sprang på. Blev antagligen distraherad av alla ljud….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

ja alla medel är ju värda att testa..ska nog prova tussar på nått snabbjobb också :P

japp det tycker jag du ska. och hjälper inte de sätt in lite bommul kanske hjälper han att inte höra dom heller.

Tack för alla svaren
snart får vi se vad som händer….provade köra lite me helstängt hemma och då gick de i alla fall bra…