Prispeng vad var vitsen?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Var i dag i stan och handlade, passade på att tanka, betalade i kassan med mitt kort när jag kom på att, ojjdå, jag har ju presentkort på Statoil som vi vann i Halmstad, 500 kr.
Jag sa det till expiditen, och undrade om vi kunde göra om transaktionen? det är inga problem svarade hon, jag löser in presentkorten mot kontanter!! Va? svarade jag, trodde endast man kunde handla för dem? Nejjdå, log hon, vi löser in dem också, precis som du kan göra kontantuttag med ditt kort, utöver summan du handlar för!
Så min fråga är: Vad var vitsen med att ta bort prispengar för barn under 12 år??? mer än att krångla till det för klubbarna, som nu har VÄLDIGT olika priser, och kanske antalet startande därefter?
Dessutom har flera klubbar börjat med presentkort, så måste ju nästan alla andra följa efter!!
Så den stora frågeställningen är vad var vitsen??…!! det blir inte billigare för klubbarna, och prispengar till barn under 12 år är de facto INTE bortagna!

Var väll ett sätt att "rädda ansiktet". ST kunde säga att dom fått bort prispengarna, SPTF kunde säga att dom nått långt i förhandlingarna och fått en mycket bra kompromiss. I övrigt är det ingen skillnad mer än ännu mera administration för klubbarna.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss