Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 2486 ggr
LLennartsson
0

Räkna om till km-tid

Vet att det finns ett sätt att räkna om en tid från t.ex. tidtagaur till km-tid genom att räkna om det.
Själv kommer jag inte ihåg hur man gör.

Någon som vet?

Stall Bråna

Tusen
0

Räkna om din ponnys totaltid i sekunder. Dela detta sedan med distansen omgjort till kilometer.

Ex:

Ponnyns totaltid i loppet: 3.37,0 = 217 sek.

Distans: 1640 m = 1,640 km

217/1,640 = 132,3 s

132,3 s = 2.12,3 (= Ponnyns kilometertid)

LLennartsson
0

#1. Kan du hjälpa mig? :P En bekant till mig har en shettis siom sprang 1km på 3.48. Hade vart jättesnällt :D

Stall Bråna

Tusen
0

#2 Visst kan jag hjälpa dig. Men om nu ponnyn sprang en kilometer på 3.48 så blir kilometertiden också 3.48. Det är liksom redan klart. Flört

Det är när de springer andra sträckor som man måste räkna om dessa.

VeronicaP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle vilja ha en sådan färdig lista till tex Tingsryd som är en 800 meters bana , vet att de finns färdiga listor til Tingsryd, tomelilla och Östanåkra.

för oss som inte orkar räkna ;)

ryttarn
0

Jag har gjort ett excellark där du kan välja distans och sedan ange tid. Det finns två varianter här, en som räknar förbrukad tid från km tid och en som räknar km tid från förbrukad tid.

Filen ligger zippad så du får packa upp den först innan du laddar in den i excell.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

Förut hade alla ponnytravklubbar en pärm med km.-tider för olika distanser, men den är väl skrotad nu eftersom det finns målkamera…..

haerrdin
0

#4 Det spelar ingen roll hur lång banan är. Det som är avgörande är totaltiden för din ponny och den distans den har sprungit. Se #1 och glöm bort längden på själva banan.

En lathund man kan ha i huvudet när man kör och klockar själv är att

12 sekunder per hundra meter = 2.00,0 i km-tid. 12,5 sekunder blir då 2.05,0 osv osv.

13 sekunder per hundra meter = 2.10,0 i km-tid. 13,5 sekunder blir då 2.15,0 osv osv.

14 sekunder per hundra meter =2.20,0 i km-tid. 14,5 sekunder blir då 2.25,0 osv osv.

VeronicaP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 jo men då måste du klocka 100 meter ,  klocka du ett varv så hade de varit skitsmidigt men en *lathund* att kolla på så hade du sluppit räkna

ryttarn
0

Jag har mitt excellark i min telefon, då har jag det alltid tillgängligt. Vi tränar ju ofta på 800 meters bana även om palle hatar det…… Fick han bestämma skulle alla tävlingar avgöras på rakbana. :D

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se