Era russtravare
Jag tycker att det är alldeles för lite bildtrådar nu för tiden. Kan inte alla lägga in bild och info på sina aktiva russtravare? det är så roligt att läsa. Ni kan även länka era hemsidor om ni vill.
Bessy Sun 4325
Fux sto f.2001
e. Rusch 456 u. Ingefära 3788 ue. Kanel 442
Premierad med 37p Travrek 1.59,5
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lego-Lasse 603
Hingst brun f.2003
e. Tomtebos Enoc G 481 u. Pandora 3479 ue. Pirat Pan 436.
GI-premierad med 42p, hingst på lojstahed 2009. Travrek: 2.13,5
Bravo Ess (Syrrans häst)
Valack gulbrun f.2002
e. Rusch 456 u. Brallan 3435 ue. Lill-Brunte 310.
Premierad med 36p, utställd med 38p. Travrek 1.52,9

**Mattino -08
**u. Matine´ e. Jagga ess
ue. Parat
Mattino har endast gjort 1 start i år och blev diskad fast han hade ledningen in på upploppet, han har en grym kapasitet och går bra hemma men har lite problem på banan med koncentrationen, han är ganska barnslig och busig av sig annars och kommer förhoppningsvis att visa fina tider på tävlingarna framöver :)

**Hedvig Leaf -08
**u. Hilde e. Korsnäs Brådis
ue. Parat
Hedvig har även hon bara gjort en start och det slutade med seger. Hedvig har mycket att ge bara hon lär sig använda skallen på rätt sätt. motorn den sitter då bak på hon och när hon tar i känns det som att sitta bakom ett kallblod :)

**Molltas Leaf -06
**u. Molleja e. Jagga Ess
ue. Jucent
Molltas är en super mysig och snäll kille som alltid gör sitt bästa. har rekord på 2.11,6(?)
han är snäll och lugn, han har kapacitet att springa hur fort som hälst det enda som är emot han är nog att han inte är så stor, lite dryga 119 cm i mkh. :)
SALLI -06
u. Tosca e. Junisorken
ue. Ernst Mascot
rekord 2.18,1
18 1-3-0-2-3-2
Utställd med 40p
Salli är ett underbart sto som alltid gör sitt bästa, som 4åring kvalade hon på 2.44,0 och hann starta 9 gånger men det blev inga topplaceringar med henne för hon förstog inte riktigt att hon inte skulle låta de andra hästarna springa förbi men året slutade med ett rekord på 2.19,0a och 2.22,9volt. Nu som 5åring har det börjat lossna lite och iår har hon redan startat 8 gånger och den 17/6 på Eskilstuna kom första segern då hon ledde från start till mål och vann med ca 30m och tiden blev fina (2.16,0) men det var ju supersprint.

Cocos - född 2002
E. Platon
U. Luxan
Travrekord: 1.54,1 med två galopper. Sattes iår på jämtlands lilla, då han slutade 6:a och fick sista pengen.
Monterekord: 2.02,2 med två galopper.
Världens snällaste o finaste häst som har hjärtat på rätt ställe. Hur lugn som helst att hålla på med, men pigg och het inne på banan. Precis som det ska vara!
Cocos ställde jag ut förra året och fick 40 poäng, blev nästa bästa häst i valack/ej godkända hingst klassen. Var en av dom 4:a som gick vidare tilll Best in Show.
Har ingen hemsida med på min blogg skriver jag mycket om Cocos o ponnytrav: www.amandalingefeldt.blogg.se

Rafir
Valack
Född:2006
e.Ruton u.Sally
Rek. 2.40.4 (Gick 2.34.7 i KM'et på Kalmar.)
Ägare: Felicia Hayd
Jag söker även ett russ att låna för ett eventuellt senare köp. Mejla eller gicka gärna ett PM. tajm_13@hotmail.com

Hagbard - 1993
e. Bokar u. Russka
Rekord: 2,05,0m 2,06,1am 2,08,5k 2,12,3ak 2,07,7l
Startprissumma: 19 615kr
Om Hagbard: Han är är en 'gammal' valack som tror han är en tre årig hingst! Att träna gallop intervaller, vara i centrum och kuta full fart med kallbloden är det bästa han vet! Och hans lilla tjej Polara då ;) Iår kör vi sista året :'( vilket kommer kännas konstigt då de alltid vart honom man tävlat med då vi haft honom sen ung, men kanske bli nått bygde lopp eller så :) Världens guldklimp <3
Foto: Malin Berglund

Kålmans Polara - 2000
e. Polar u. Busiga Berta
Rekord: 2,09,1k 2,10,6m
Startprissumma: 7025kr
Om Polara: Pola är min ögonsten, vet inte vad jag skulle göra utan henne, fick hon 2005 men var tvungen att sälja 2009 då jag flytta och de minskade häst antalet hemma, värsta jag någonsin gjort! Men nu är hon i min ägo igen sedan jag köpt tillbaka henne efter en start förra året! Sakna hon så enormt! I år är första året jag tävlar med henne officiellt då de var min syster som körde henne förr :) Lill bruden <3
Foto: Kim Moberg

Swenton - 2001
e. Brandij Vd. Hoorn u. Sofi
Rekord: 2,47,1ak 2,51,3k
Startprissumma: 4425kr
Om Swenne: Han är min lilla systers ponny! Hon rider honom och busar medans jag träna inför starter då han följer med när de finns plats i buret :) Han är stallets masko och ska alltid hitta på en massa bus ;) En liten charm pojke ^^
Foto: Malin Berglund
Litet russ ;)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights

#28 #29 Oj missade den biten (A) sorry haha ;D

Ratatas Raimon (aka Palle) född 2005
e Tejas Monljus 540(rek 2.11) uTejas Riska(rek 2.04) ueDrömprinsen(rek 2.02)
Rekord 2.05,1
Startprissumma 5200:-
Resultat 17 4-4-3-2-1
Palle kom till oss i Januari 2010, kördes in under vårvintern och kvalade den 5/6 -10 på tiden 2.42,1. Han har sedan dess startat 17 gånger och varit placerad i 14 av dessa. 11 gånger har han varit topp tre. Palle är en enormt trevlig och social hingst med en extremt bra vinnarskalle, viker aldrig ner sig, dessutom är han väldigt travsäker. Hans enda svaghet är loppets första 500 meter där han ibland har lite svårt att hitta benen, men sedan blir det åka av.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

ojj, nu kom spidde med här även ifall han inte är något russ, :( och jag är ur kass på att radera =D

Polenta - 1995
e. Redde 327 u. Ulona 2454 ue. Lurifax
Rekord: 2.09,8
Har nu avslutat sin tävlingskarriär och finns på betäckning hos Gumino 607. Har haft en hel del problem med framförallt sin travaktion men den fick vi ordning på sista 1½ året som hon tävlade, visat sig vara lite hetlevrad och galoppbenägen dock. Otroligt trevlig och mycket speciell ponny.
FOTO: Kim Moberg (tror jag)