viftar med huvudet
är det bättre att ha kindstropp än pinne (bett) på käken om hästen viftar mkt med huvudet?

hur menar du viftar med huvudet? upp o ner eller? har haft häst med pinne och han viftade me huvudet upp och ner, han tyckte det var obehagligt och fungerade mkt bättre med kindstropp! :D kan ju vara värt att prova iaf =)

upp och ner och åt sidan, och kör upp huvet i luften när det kommer förbi saker(hästar)

oki…kanske är han stänkrädd?

Prova Rajmond, det stabiliserar huvudet i sidled vilket även kan fixa dom andra tixen…. Kanske kompleterat med en springrem.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Att rekommendera är att kolla upp VARFÖR hästen slår med huvudet, det kan vara olika former av irritation eller skador …
lyssna på ryttaren , jag har en häst som gör exakt samma sak för den e lite hästrädd.. raymond, springrem och kanske skygglapar
Testa Rajmond eller springrem

ok, det är inte min häst men jag ska häls adet till min kompis, jag själv hade väll velat kolla upp hästen, den kanske har en låsning någonstans som bara märks när han behöver gå med huvudet högt( med check/käk)

Oh va han e söt Amigo :) Fortafarande fin.
Förresten, Julia, har du testat springrem på honom, han gick med det ett tag förr iallafall!
Hej. Nej har inte provat det en men kan ju göra det sen lite längre fram ska prova me kindstopp med