Mantorps Dubbelhelg
Vilka ska dit?
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi har anmält iaf… Hoppas det kommer att bli många anmälda… Och att det blir bra väder så man kan övernatta!
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Vi kommer på söndagen med 5 eller 3 hästar ;)

Vi kommer troligen på Söndagen med två hästar…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Finns det övernattnings möjligheter??
Jag kommer med Salli på söndagen
Vi kommer att starta Ellens Bacardi och Lillasyster under helgen. Och ev. Winner!
#4 Info om övernattningsmöjligheter kommer att komma, om det inte redan har kommit ut. Ska kika lite!

Måste bara komma ihåg att anmäla, Palle går ju lopp nu på söndag så jag måste ju veta om hans rekord förändrats innan jag anmäler…. lätt att glömma….
Jerker Klang,
Vet inte om vi ska anmäla till söndagen…

tänkte anmäla eftersom jag och hästen trivs bra på mantorp, men blev besviken när jag såg propparna och att det inte fanns nånting riktigt bra till de väldigt "gröna" hästarna. Så jag kommer inte
anmäler ev. Maxmixa och Montécillo… men vi får se… mamma har inte bestämt sig om vi ska dit eller inte… vi har en lång och jobbig väg att åka…. men vi får se om det kommer att bli av.. :)
#7 Du kan ju anmäla innan söndag om du vill. Hans rekord räknas ändå från dagen innan anmälan.

#11 Gör den? Jag har för mig att rekordet vid anmälan skall gälla. Läser man allmänna bestämmelser punkt 4 så tolkar jag att rekord, pengar osv räknas vid anmälningstidens utgång.
Jag vet att det förr var som du skriver då det var svårt med inrapportering osv. Men numera skall klubbarna registrera direkt i sportsystemet och då gäller det vid startanmälan. Så tolkar jag det iaf.
Jerker Klang,
#12 Kolla igen för jag frågade för inte så länge sedan och då sa dom att tider, pengar osv gäller från dagen innan anmälan. Till vår första tävlingsdag i april hade vi en tid ganska tidigt på morgonen och då ville vi änfra och ta den senare p.g.a detta med att folk tävlade. Men då sas det i alla fall att det inte hade någon betydelse.
Men kolla är du snäll för det kan vara bra att veta för oss alla vad som gäller. det är inte lätt att göra rätt när folk säger olika. TIPS: Prata med Rikard Sjöberg. Han är en klippa och har bra koll på det mesta. Det han inte vet med säkerhet tar han reda på.
#11 Det är fel! Det är som #12 skriver. Allt räknas vid anmälningstiden slut! Så tävlar man på söndagen så räknas dessa med!
~Sandra~
#4 Det borde inte vara några problem att tälta, ta kontakt med Lasse på tel. 013-308540 ang. det. Sedan finns det 2 st B & B plus Sjögestad Motell i närheten.
~Sandra~
#14 Och du är säker på det? Oavsett när på dagen man tävlar i förhållande till anmälningstiden?
Jag vet att det var så förr men då var det bara kvalhästar som inte fick anmäla samma dag som anmälan gick ut. Jag menar en häst kvalar samma dag som anmälan går ut till riktig tävlingsdag. Förr fick inte kvalhästen starta men övrigas tider skulle räknas.
#13 Allt räknas vid anmälningstiden slut! Om anmälningen är senast kl. 19.00 en söndagkväll så räknas resultat från söndagen med!
~Sandra~
#17 Om anmälan går ut kl 10.00 också?
#18 Vilka har anmälningsstopp en söndag kl. 10.00???
Eftersom anmälningsstoppet är INNAN tävlingsdagens start så BORDE inte den dagen räknas (hästen får då en sk halvrad)……. Har du anmälningsstopp en måndag kl. 10.00 räknas söndagens tävlíngar in, likaså om du har anmälningsstopp på söndagkvällen efter att tävlingen slutat.
Jag har varit med om att anmälningsstoppet varit innan en tävling, vår häst fick då halvrad. Resultatet från tävling stod med MEN det räknades INTE eftersom anmälan gått ut innan tävlingen startade…..
~Sandra~

#13 Har mailat Rickard, återkommer när jag vet…..
Jerker Klang,
#19 Tja, det händer. Vi har haft anmälningar mellan 10-12. Då skulle i så fall vissa som startat vid 11-tiden få räkna sina rekord medan de som startat kl 13 inte räknar sina rekord.
#20 Så bra. Det är lite lurigt det där, för det har ändrats det också genom åren.
Tidigare räknades alla resultat t.o.m. kl. 24.00 anmälningsdagen, oavsett vilket klockslag anmälan var. Är detta ändrat?
här är en direktlänk till vad som gäller vid anmälan:
http://sptf.nu/dokument/2011/bestammelser/Anm_allm_best_.pdf
~Sandra~
"
Startanmälan skall vara, i proppen angivet(n) sällskap/klubb/förenings sekretariat tillhanda inom föreskriven tid.
Tidpunkten för startanmälan är avgörande för beräkning av antal starter, startsumma, under viss tid vunna pengar eller uppnådda placeringar samt övriga för loppet gällande villkor. Halvrad gäller senast vid anmälningstillfället."
~Sandra~

#22 Det har varit ganska många ändringar runt detta under de år som vi tävlat. Är väll snart tio år……
Jag har nu fått svar från Rikard, det är tiden då anmälningen går ut, i detta fall söndag den 26/6 kl 19 som gäller om inget annat står i proppen.
Jerker Klang,
#25 Så om man skulle tävla den söndagen och loppet går kl 20.00 så har man halvrad? och tävlar en annan häst samma dag kl 18.00 har den ett nytt resultat? stämmer den tolkningen?
(vet att det inte är så idet här fallet, men lekte lite med tanken bara)
~ Anneli ~

#26 Japp. eller om man anmäler till ponnychampionatet(som går den 24/7) fredagen den 15/7 kl 9 på morgonen och sedan kör lopp på Årjäng kl 15 så har man halvrad….. (för att ta ett konkret exempel)
Bägge loppen är dessutom 1.58 o sämre så sanolikheten är ganska stor att flera hästar startar i bägge loppen….
Jerker Klang,
Plexus ska givetvis starta, båda dagarna :)
kommer på söndagen :)
Kanske kommer på fredagen eller söndagen..
Någon som kanske behöver en kusk till en shettis ? :)
PUTT! :)
Vi kommer bara att starta Lillasyster och Ellens Bacardi under dubbelhelgen!
Så är det någon som behöver kusk för kategori B så finns jag (Caroline Svensson) eller Evelina Jonsson (kan även ställa upp att köra kat. A). Skicka PM så kan ni få mer info om oss ifall det skulle vara så att ni behöver hjälp. Vi ställer mer än gärna upp :)
Hoppas det blir många anmälda och att det kan bli bra väder och många som övernattar. Någon som har förslag på vad man kan göra om lördagen?? KOmmer det finnas hagar att ha ponnysarna i under lördagen? Några bad möjligheter??
~ Anneli ~
Finns det inte hagar nere vid stallbacken så kan vi låna ut vår ena hage (som ligger på andra sidan banan)……..
Om det är någon som vill åka till Sharpman så kan man ta en trip dit…..
Tyvärr har nog inte Travshopen öppet på lördagen (stängt söndagar), men det är öppet på frdagen till 18.00……
bad finns inte direkt i Mantorp men finns bl.a i Mjölby (Sharpman ligger där, där finns även McD, BK och ev. Max).
På lördagkvällen har vi grillning och någon aktivitet =)
~Sandra~

Jag kommer med Rafaela och Bolsan! :) Har inte varit på Mantorp sen 2004 (?) så det ska bli väldigt roligt att få se banan igen.

Gillar man shopping så finns ju IKANOområdet i Linköping, och gillar man glass är Bosses Glassbar inne i Linköpings centrum ett måste. Även Linköpings centrum har trivsam shopping.
I Vikingstad finns även ett tempererat bad, liksom det finns i Mjölby samt Linköping. Har det blivit någorlunda varmt så finns fina Varamon i Motala men då det är Vättern så är det ganska kallt om inte värmen kommer snart.

Kommer med L.A. Mandolin :) Kommer det komma mer info angående övernattning senare?
#37 Kontakta Lasse, för mer info om övernattning, på tel. 013-308540
~Sandra~
Skulle inte tro att det finns hagar, då det är en bristvara för proffstränarna som har hästar på banan. Jag är inte helt säker på detta, men eftersom jag jobbar helger där nere så vet jag att vi har fått byta på hästar under dagen förut för att vi inte haft tillräckligt många hagar.
Vi ska kolla upp det med hagar när vi vet hur många hästar som blir kvar över helgen…
~Sandra~
anmäl, anmäl, anmäl nu kära folket! :D

Anmäler imorn :) Det är dock inte bestämt än om vi kommer både på fredag och söndag eller bara fredag.
Glöm inte bort att anmäla gott folk =)
~Sandra~