Blir riktigt arg!!
Hur kan SPTF bara ändra en anmälningstid genom att lägga det som en nyhet på hemsidan och inte ändra i proppen på tävlingssidan????
Kanske är det bara jag som inte går in på SPTFs hemsida dagligen för att kolla om det eventuellt blir ändringar. Hur ska man upptäcka detta om det kommer flera nyheter efter varandra?? Är det meningen att man ska sitta och lusläsa SPTFs hemsida upp och ner dagligen för att inte vara rädd att man missar något!!!!!
Hur gör man för de som inte har internet???
Hoppas verkligen på bättring, nu måste jag förklara för en 10 åring varför hon inte får köra loppet…

det är ju arrangerande klubb som ska ha koll på att altt blir rätt i proppen, och ändringar ska genast presenteras på startsidan på sptf.
Vet faktiskt inte hur det går att ändra i dokumentet med propparna, det är ju det som finns i den tryckta verisionen
Det är ens skyldighet att hålla koll på SPTF´s hemsida. Tycker nog att de är rätt duktiga på att informera. Dessutom är det så, att det står klart och tydligt, att det är det som står på SPTF´s hemsida som gäller. Har man inte internet får man lov att ta hjälp av någon som har det.
Tror inte man längre kan skylla på att man inte har internet.
Så tyvärr får du väl förklara för din 10-åring att mamma inte är ute på nätet tillräckligt ofta.
Sen skulle det naturligtvis vara bra om någon skulle kunna ändra i själva propparna på tävlingsfliken också. Men det kanske är svårt. Vad vet jag.
#2 Inte ute på nätet tillräckligt ofta skriver du, ta ett ex. om det nu kommer två nyheter ikväll och tre nyheter imorgon och ytterligare någon nyhet om någon dag. Då har nyhet ett hunnit halka ner ganska långt och det är då lätt hänt att missa den när de endast skrivs på ett ställe.
Men om de nu går ut med en ändring under nyheter, då ska jag alltså sitta och gå igenom alla nyheter under året då de kan vara ändrade när som, verkar det rimligt??
Visst är de duktiga med info men jag tycker att den finns på fel ställe, eller de kanske skulle finnas på fler ställen på deras hemsida.
#2 När kommer EPS ut med sina ändringar till augusti, så jag kan hålla reda på dem?
#3 Vet inte. Vi har sagt till men det händer inget. Vad kan man göra mer? Ev. får vi ställa in eller flytta vår tävlingsdag då den dessutom krockar med andra närliggande banor.
I morgon ska jag ner till travet på Sundbyholm för att de om vi kan skriva in propparna på nytt i alla fall. Men för övrigt ligger bollen hos SPTF just nu.
De det gäller uppdateringarna på första sidan sker det inte så ofta som du beskriver. Men faktum är att oavsett vad du/vi tycker så är det så det är sagt. Man är personligen är skyldig att ta reda på ändringar. Och just nu så är detta det enda forumet att sprida information.
Men som jag skrev innan vore det förnämligt om det även ändrades i tävlingskalendern på hemsidan. Det kan jag hålla med om.
Det absolut bästa vore ju om inte ändringarna behövde göras alls… för det är absolut inte roligt när man missar att anmäla. Och heller inte om man siktat in sig till en viss propp och sen så är proppen ändrad eller utbytt… eller vad värre kan vara en hel tävlingsdag flyttad…
Jag håller med om att ändringarna inte borde puttas ner, kanske ligga som en egen flik på sidan så att aktuell månads ändringar alltid syns.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus