Kör/trav ämne? Shettis valack.
Denna killen är väldigt nyfiken och söker en aktiv ägare.Han så klart reggad och har pass,samt chipmärkt.Ligger på ca 1meter.Dock inte mätt.Mamman är 97cm och pappan 99cm.
Mamman har gått på trav 1 år .Han har ärvt hennes lynne och är mkt snäll.Dock lite försiktig då han var utlånad till en okunnig tjej som skulle köpt honom.Istället fick jag ta hem honom ovårdad och mycket missförstådd liten gosse.Men han har fått förtroende igen för människan till 100% men kan reagera vid häftiga rörelser.Han ska mao behandlas mjukt men bestämt.Kan testa lite när han står uppbunden och ska verkas.Drar åt sig benen men vid tillsägning så slutar han.Tränings sak som jag slarvat med helt enkelt.Han är för övrigt frisk och aldrig varit skadad. Har inte fång och inget eksem.Hans mamma finns att se. Han är framåt,glad men här hemma börjar han klättra i rang då alla kompisarna låter honom komma undan med allt så äldre lite stela hästar kan ha det lite jobbigt med hans framfart.Busig så klart.Van vid el/trä staket.Aldrig rymt. Kan stå själv i stall men har aldrig varit ensam i hagen,går på transporten lätt och står snällt hela vägen.Ej umgåtts med barn sedan han kom hem från inkörningen.Men uppträder väldigt snällt när det varit barn här.Hanterad av vuxen sedan dag 1.Han fattar snabbt vad man kräver om man går varligt fram och är tydlig .Han lånas inte ut,vare sig på prov eller foder.Säljer honom pga tids brist samt för mycket hästar.Träns och grimma följer med så klart.Har inte gått på bete här då jag har fång hästar .Vill inte han ska gå ensam.
Var iväg på inkörning Juni-Augusti 2010 har sedan bara gått i hagen.Pga min tidsbrist.Behöver mao sättas igång igen.Han hade vagn efter sig några gånger innan han kom hem dock.Aldrig sutten på eller liknande.