Eskilstunas augustiproppar!!
Nu har Sundbyholms och Eskilstunas augustiproppar rättats till och länk ligger nu ute på SPTF´s hemsida. LÄNK TILL E-TUNAS PROPPAR
Propparna är tänkta som en variant av autolopp men där de snabbaste får stå på 20 m tillägg.
Detta är ett ovanligt sätt att skriva ut proppar på men då dessa proppar var så populära förra året så kör vi linan ut denna gång. Loppen blev mycket spännande (om ni minns, ni som var med då.)
Så om du brukar anmäla till autolopp så borde dessa proppar passa dig lika bra, då de lite långsammare hästarna får lite försprång.
Det är desutom många reservproppar till Kat A, så nu har ni chansen att välja hur ni vill ha loppen ni som har Kat A-ponnier.
OBS! Det är också SM-test i monté för båda kategorierna denna tävlingsdag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ser bra ut tycker jag ! 
Får/kan man verkligen stå 20m tillägg i auto?? Hur fungerar det?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#2 Det är voltstart. Men de har gjort så att det endast blir två volter, så att det inte blir ca 10 volter med en i häst i varje..
För då blir det mer likt auto, att alla startar nästan på samma ställe. Jämnare lopp. Men det är volt 
Hoppas du förstod 
Jag tror att jag uppfattade det hela lite fel… det e ju voltlopp… kunde inte ta bort förra inlägget.
#3 Jo jag förstog när jag kollade lite närmre…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så om jag förstått det rätt så tex proppen 2,03 o sämre. 2.03,0-2.06,0
Så om man tex har en häst på 2.07 får den stå på start och de hästar med rekord 2.03-2.06 får 20m tillägg?
#5 Japp! Stämmer bra det. Även en häst med rekord 2.06,1 får stå på start.