Tävlingar augusti
Vart har ni tänkt starta i augusti??
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Troligtvis blir det Åby den 14e sedan velar vi lite mellan färjestad den 27e eller mantorp den 28e. Vad det blir får avgöras efter Åby där TT gör premiär efter karens. Augusti känns lite som en "mellan" månad då mycket fokus för oss ligger på russeriens olika finaler i september som vi givetvis hoppas på att vi kvalificerar oss till.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Umåkers dubbelhelg kommer vi att starta på med båda ponnyerna, sen blir det ev Sundsvall Lilla Open Trot med Extra om någon av storhästarna ska starta den dagen
finns ett par löp.. men tyvärr så missar vi rommes dubbeltrav pga vi är på hundutställning lörd-söndag i örebro istället :D
Riktigt synd att Gotlands dubbeltrav ligger samma helg som Rommes..
Blir nästan inget för min del tyvärr. Hade gärna startat på valla, men är uppe hos lennartsson och jobbar då :/ Så det blir Mantorp eller Eskils den 28e. Nån som vet vilka som byter dag?
Eskilstuna ska ha sin dag då….
Hurvida mantorp flyttar eller ställer in vet jag inte än….
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
#5 Mantorp! Är vad jag hörde senast i alla fall. Sundbyholm har ju Monté-SM-test den dagen så det blir svårt att flytta den dagen.

Jag tycker det varit väldigt mycket krockar i år. Helgen 27-28 är det färjestad med 5 års mästerskap på lördagen, eskilstuna med monté-sm test på söndagen + mantorp. Det har varit liknande krockar i stort sett varje månad. Jag trodde att anledningen till att tävlingsdagarna skulle skickas in i så god tid berodde på att tävlingskommitén skulle kunna förhindra det.
Ser inte till vilken helg Mantorp skulle flytta, helgen innan krockar ju med Solvalla och det är många solvalla ekiapge som brukar komma till Mantorp, flytta fram går inte heller med tanke på att då måste även propparna ändras (Russ seriens grundlopp måste gå innan augusti är slut)
Tävlingsdagarna kom ut redan i vintras, jag tycker att inblandade klubbar redan då borde ha uppmärksammat detta(inte minst min egen klubb) och försökt göra något åt det tidigt. Även om sportkomitén har ett övergripande ansvar för samordning så har väll ändå klubbarna ett eget ansvar oxå att uppmärksamma när det blir tokigt.
Jerker Klang,
Visst kommer tävlingsdagarna ut tidigt men det är inte alla banaor som kan ha tävlingar när som helst heller. Jag vet t.ex. att Eskilstuna PS bara har ett fåtal dagar att välja mellan. Antar att det är så på andra banor också. Sundbyholm har inte bara trav på sin bana. Det är hopptävlingar, Islandshästtävlingar, utställningar och andra evenemang som stortravet håller förutom alla travdagar de har på helgerna under sommarmånaderna.
Sen tycker jag inte det är så farligt som det nu blir mellan Färjestad och Eskilstuna. Det är ju trots allt två olika dagar så man kan kanske åka med lite olika hästar och starta båda dagarna. Då kanske det finns fler proppar att välja mellan totalt för sina hästar.

#9 Det är jag väl medveten om, men frågan är egentligen om det funnits någon kommunikation mellan klubbar och sportkommitén runt detta. Det är ju en sak om det inte går att byta, en annan sak om man inte försökt……
Detta var ju till stor del "pre ponnysportchef" så kanske vi kan hoppas på lite bättre kommunikation nästa år.
Jag vill påpeka att jag inte vill "hänga ut" någon speciell klubb, konstaterar bara att det varit väldigt många, enligt mig, olyckliga krockar i år.
Jerker Klang,