Tippa Arvika 18 Juli?
Någon som vill tippa? (:
Jag kan inte tippa så det är nog ingen idé :P
Kör själv nummer 1 Salli
Chanstippning
Ganska svårtippat enligt min åsikt men trav är ju alltid trav så allt kan hända.
5 Ratatas Raimon - 3 Johny Russ - 2 Floxx
#0 Kom igen:D jag är heller inte bra på att tippa men jag gör det för att det är kul:)

Håller med #1 att detta är väldigt svårtippat. Inte nog med att det är ganska jämna hästar, några är dessutom helt otestad på 800 metersbana, vad jag vet och en gör årsdebut.
Min favorit i loppet får ändå vara Ljungens Rappe. HAn har iof inte varit nära sitt rekord på ett tag men jag tror inte Cammila åker närmre 40 mil för årsdebuten om hon inte tror på sin häst.
Vår egen Ratatas Raimon (aka Palle) funkade inte alls på Mantorp senast, var stel och rullig. Nu är han behandlad av equiterapeut och han känns mycket bättre i jobben, men då vägarna hemma är stenhårda blir det ju inga riktiga fullfartstester så han får gälla lite som en joker. Dessutom uppskattar han deffinitivt inte 800 meters bana.
Bakom Rappe tror jag det kommer att vara en hård strid mellan Hygglo och Johny russ. Det skiljer bara 20 meter emellan dom så det räcker med ett litet felsteg från Johny så är Hygglo ikapp. Detta med galopper har varit Johnys akilleshäl i år. Håller han sig till trav så får nog Hygglo svårt att ta in försprånget
Mitt tipps 6-3-4 joker 5
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#2 Hah okej då :P
Ja, detta lopp är svårtippat
Kör själv nummer 2 Floxx, formligen älskar Arvikas travbana, hemmabana för både mig och honom. Tar förmodligen ledning ifrån start.
1 Salli
Står hårt inne dock, men vet inte hur detta sto handskas med denna 800 meters bana. Om hon och Emma har tur så kan dom nog knipa den sista matlappen, gick fort i senaste starten.
2 Floxx
Älskar Arvika, trivs på denna bana och har sprungit mycket på denna, klarar av Arvikas något kluriga kurvor, tror vi har en bra chans att få pengar, är ganska stark men senaste loppet, även detta på Arvika så tröttnade han efter cirka två varv, dagsformen var nog inte på topp, men han känns fin nu.
3 Johny Russ
Har fina tider i raden men galopp i 4 av 5 senaste starter. Senaste gången han startade på Arvika var i samma löp som jag, klarade inte kurvorna riktigt ordentligt, kanske gör han det nu, dock är det hans vanliga kusk som kör nu och vad som helst kan hända.
4 Hygglo
Har ruskigt fina tider i de tre senaste starterna, det har gått mycket bra för Hygglo och Julia, ska naturligtvis inte räkna bort som topp tre. Vet inte heller hur Hygglo klarar kurvorna, men med hans snabba tider så gör det nog inte så mycket.
5 Ratatas Raimon
Hade problem med kurvorna senaste gången han var på Arvika, blev diskad denna gång. Lina har nog lärt sig läsa av kurvorna på ett annat sätt denna gång och denna hingst är defenitivt inte borträknad.
6 Ljungens Rappe
Här har vi en Solvalla-häst med i leken. Har gått fint av att döma i resultatraden, dock galopp i 4 av 5 starter. Solvalla är en mycket snabb bana, så vi får väl se hur denne klarar kurvorna plus 800 meters bana. Har bara 100 meter att plocka in, så han är absolut inte borträknad!
Tippningar:
6 Ljungens Rappe - 4 Hygglo - 5 Ratatas Raimon
Outsider: 2 Floxx
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här har vi Johny Russ med.. Startade på arvika för nån månad sen.. gick då nytt rekord med två galopper trots att kusken "bromsade" sig igenom sista 1000 för att han ej skulle gå rekord, så tror inte kurvorna är några problem, så tror på platschans, trots att det är en del fina hästar med
Ratatas Raimon- Ljugens Rappe-Hygglo/Johny Russ

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett litet tips även från mig;-)
Stor favorit borde nr. 6 Ljungens Rappe bli, har säkert laddat för detta lopp, har rest långt och står mkt bra inne i loppet, lika stor favorit till 2:a platsen håller jag nr. 5 Ratatas Raimon som också kan mycket på fräscha ben, bakom dessa två som jag tror står i en klass för sig så tror jag det blir mkt jämnt, där dagsformen avgör, vår egen Hygglo kan trava fort men gillar att vara med där framme direkt, läget är alltså inget vidare för honom, har på ryktesvägen hört om snabba träningstider för nr. 3 Johny Russ därför får han tipsvinken till 3:e platsen medan nr. 4 Hygglo i mina ögon får gälla som outsider, men även nr. 1 Salli och nr. 2 Floxx kan överraska och knipa 3:e platsen.
Lyckta till på måndag
Heja Palle, Lina och Jerkar!!! 
1. Salli- Är en fin märr som gör det bra. Men är nog huvudet kortare än sina konkurrenter här.
2. Floxx-Leder länge om han sköter sig
3. Johny Russ-Står nog lite för tufft till för att ha vinstchans men om han sköter sig är en pallplats inom räckhåll.
4. Hygglo- är en fin russvalack som alltid gör det bra. Tror han grejar en plats här utan problem.
5. Ratatas Raimon- Är en russhingst som jag alltid gillat skarpt. Har inte riktigt löpt upp till sitt kunnande det sista men visar han hela sitt register så är han överlägsen i detta gäng.
6.Ljungens Rappe- Är en Stockholmsgäst som står på dryga tillägg. Men med flyt under vägen är han med i striden.
Alltså: Mitt tips blir 5 Ratatas Raimon-6 Ljungens Rappe-4 Hygglo
Outisder: 2 Floxx

Tävlingsinfo Arvika 18 juli 2011
Ponnyloppet kommer att starta kl 17.40
Startavgift: 100 kr/lopp betalas på pg 396485-5)
Strykningar: Sven 070-2950093
Info: Sven 070-2950093, Marie 0709-548830
Startlista: Startlistor finns på vpts.se eller sptf.nu
Spiltor: Finns vid ridskolan.
Ni kan även parkera i anslutning till ridskolan.
Priscermoni: Vinnaren till vinnarcirkeln för prisutdelning, övriga erhåller sina priser efterlopp 2 vid inskriningen.
Värmning: På banan i bakvarv, se er noga för!
Parkering på anvisad P-plats eller se ovan.
Välkomna till Arvika och se Er noga för vid all körning påstallbacken och tävlingsbanan!
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss