6års-mästerskapen
Hej Ponnytrav i fokus!
Jag undrar när 6års-mästerskapen för shetlandsponnyer är??
Och vart??Jag undrar även vad dom tidigare SHETLANDSPONNYER vunnit på för tid igenom alla år under 6års-mästerskapen?
Finner inga svar på det på internet, så jag skulle vara så tacksam att få svar! TACK!
Mvh Elsa Arvidsson

Det finns inget 6-årsmästerskap. Däremot har Eskilstuna ofta anordnat ett 6-årschampionat.
Vad jag hört så kommer Eskilstuna även att anordna detta i år i slutet av September. Men propparna är ju inte släppta för september ännu så hur proppen kommer att se ut får vi vänta lite på.
Tidigare år har det dock varit ett intervall handicap.
vinnartiden genom åren får någon annan svara på :D
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

*Det är säkert i Eskilstuna och tyvärr för oss får jag säga i slutet på september då vi kommer hem den helgen , få se om jag kan ordna skjuts för både shettis och kusk när den går av staplen.
Det brukar vara intervall handicap så de kan vara mycket långa tillägg ibland ..
Proppen ser likadan ut som den gjort tidigare år. Intervallhandicapat för att kanske kunna få till ett lite jämnare lopp än de övriga "årgångsloppen" som det alltid är autostart på.
Förra året (2010) vann den tredje snabbaste A-ponnyn (av de anmäld ponnysarna) på en tid 2.28,1.
Kat B vanns på 1.43,6 med en ponny som stod på 440 m tillägg.
2009 vann man Kat B på 1.50,4. Kat A vanns på 2.21,3 av ponny med 340 m tillägg.
2008 kördes inget 6-årschampionat.
2007 Hittade inte resultatet då länken är fellänkad)
2006 vanns Kat A på tiden 2.38,2. Kat B vanns på 2.14,6 av en ponny som stod på start.
2005 vanns kat A på tiden 2.34,5. Kat B 1.54,2
2004 vanns kat A på tiden 2.24,7. Kat B 1.58,3