Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketthästhälsa
Läst 2363 ggr
feliciahayd
0

Min vinnare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rafir 
Här kommer berättelsen om min vinnare.

Det var en kall dag i november som vi åkte för att titta på dig !
Resan kändes som en evighet och jag viste inte riktigt vad jag kände för att skaffa en ny häst då jag lämnade tillbaka min andra. När vi väl var framme så skulle vi ta in dig från hagen och test köra dig. Du var ett bustroll på högsta nivå, och hade ingen respekt för någon. Du var inte heller det lättaste att köra. Men du var vacker som den finaste sommardag jag någonsin upplevt. Vi skrev kontrakt och tog en ficka med uppfödarna.

Nu var vi på väg hem.  Världens vackraste gotlandsruss stod nu i transporten tillsammans med sin ett år yngre syster.

Dagarna, veckorna & månaderna gick …
Arbetet med att få dig ``tam´´ var inte lätt. Men jag kan lova att det var värt det.
Med mycket envishet, vilja, mod och kärlek så tog vi oss igenom den svåra biten.

Nu är våren nästan här och det var dags för våra allra första banjobb. Tiderna du sprang på var inte under 6 minuter. Sakta men säkert så jobbade vi tillsammans ner oss till kvaltider. Den 25/1 så kvalade du på tiden 2.53.6. Jag var överlycklig. Efter allt arbete jag lagt ner, efter alla duster vi haft, så äntligen fick jag kvitto på att de lönade sig. Vi gjorde 12 starter 2010 och de resulterade i 0-2-0-1-1-0 rek 2.40.4. Din favoritbana var Östanåkra. Det var den ända banan som du verkligen kämpade på till en början. Även fast vi inte tog en seger så var du alltid en vinnare för mig.

Den stora förändringen som du har gjort på bara några år är helt otrolig, den går inte att beskriva med ord… ! <3

I klubbmästerskapet den 30/10 så sprang du på fina tiden 2.34.7 !! Bara det var som en vinst för mig.
Vi kom även 2 i montén vilket gjorde mig överlycklig. Efter denna tävling så kändes det som att det var något fel på dig. Vi böjde dig, och du var halt högt höger bak. Vi skulle testa med att vila dig under vintern och sedan sätta igång dig till våren och se om det var någon skillnad. Det var ingen skillnad på hur du travade. Så vi gick till veterinären. Då sa de att du var halt på vänster bak + vänster framknä. Du behandlades på båda ställena. Och vid åter besöket så var du nästan haltfri. Så vi tog bara en liten dos till och efter 14 dagar så skulle jag sätta ingång dig. Men när jag skulle göra första snabbjobbet så märkte jag åter igen att det inte var något som stämde med ditt högra bakben. Det tog flera besök hos veterinären för att komma fram till vad som var felet. Men igår måndag 18/7 så röntgade vi höger bak knä och då visade det sig att du hade pålagringar på leden. Det finns inget man kan göra åt sådant. Du kanske skulle kunna gå i hagen utan att ha ont, men det är inget man kan vara säker på. Jag kan nästan se i dina ögon all du lider. Jag älskar dig alldeles för mycket för att låta dig lida för min skull…

Det var en kall novemberdag som jag fick min allra bästa vän. En vän för livet. Du kommer alltid att betyda otroligt mycket för mig och du kommer ha en stor plats i mitt hjärta, och jag kommer alltid att älska dig ! <3 Du och jag är som två plus sidor på en magnet, som trots alla odds dras till varandra ! <3

Du är min vinnare och inget kan ändra det ! Jag älskar dig mer än något Rafir !!! <3 <3 <3

stallnysater
0

*kramar om* ='(

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Rajmon
0

usch… lider verkligen med dig <3

mys-trollet
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

nejj, vad tråkigt :'(

stackar er :'(

MagganS-B
0

Jättefint har du skrivit om Rafir! Tråkigt att det skulle bli så här, men livet är fullt av med och motgångar, jag tror att du är stark nog att komma över det här och minnas Rafir med glädje! Ni hade en bra tid tillsammans!

Kram!

Maggan

Loowiizaa
0

Stackars dig!Gråter

Challeto
0

Usch fy vad tråkigt, Stackars dig!!! GråterGråter

Winner04
0

Så tråkigt! Gråter

Sänder många varma kramar och tankar till dig <3

feliciahayd
0

Tack alla !!
Det är verkligen en jobbig period med många tårar och spridda tankar Gråter <3