Tippa Lindesberg 24/7-11
Här är programmets chansvärderingar:
1: 14-12-13-11
2: 5-2-1-6
3: 13-15-8-12
4: 6-4-13-14
5: 6-4-9-7
6: 12-7-10-6
7: 2-6-13-11
8: 11-5-12-8
9: 5-8-6-3
10: 10-8-7-1
11: 7-12-11-9
12: 10-2-15-14
13: 5-14-15-2
14: 10-1-8-6
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag försöker mig på en tippning, fast det är bara rena chansningar, speciellt med kat.A då jag inte är så insatt vid deras prestationer..
Men jag försöker. 
Mina tippningar Lindesberg 24 juli:
Lopp 1:
Spice Girl - Flyt - Livia Outsider: Abdulla
Lopp2:
Eger - Guzino - Felisia Outsider: Lojstaskolbein
**Lopp 3:
**L.A Power - Stenstugo Nudolla - Mad Max Outsider: Emmeros Bonnie
**Lopp 4:
**Kålmans Primavara - Tejas monita - Winnica
Outsider: Så Charmig JSA/Douglas Leaf
**Lopp 5:
**Bonfire - Rågsvedens Chikai - Ronja Stack
Outsider: Stella C.C./Wilda Amanda
**Lopp 6:
**Rain - Linhagens Famous - Alcatraz Outsider: Lasses Lillstina
**Lopp 7:
**Smedens General - Mad Max - Ellens Bacardi Outsider: Emmeros Bonnie
**Lopp 8:
**Tippar ej, då jag kör själv.
Lopp 9:
Harriet - B.B.S Flora - Never Stop Outsider: Korall Trot
**Lopp 10:
**Emmeros Charlotta - Hilda III - Bonfire Outsider: Eklätts Princess
**Lopp 11:
**Mimas Disney - Butterfly - Emmeros Imponera Outsider: Askö Toraxa
Lopp 12: Riktigt spännande lopp! Kan gå hur som helst! Men jag chansar så här:Remington - Kro´nos - Dar´s Golf Outsider: Min Ty/Kålmans Primavara
**Lopp 13:
**Amazon - Kålmans Poppis - Qruella Dar Outsider: Ernsy Ronaldinho
**Lopp 14:
**Maxmixa - Hugo III - Rågsvedens Jacala Ousider: Alcatraz
Nu får fler tippa 

Lopp1: 10. Hagdala Karamel - 8. Kumara - 6.Salli
Lopp2: 5. Eger - 8. Karismas L:A Tim - 7. Lojstaskolbein
Lopp3: 13. Stenstugu Nudolla - 3. Smedens General - 2. Skorpan C.C
Lopp4: 4. Ernst Ronaldinho - 6. Qruella Dar - 13. Kålmans Primavara
Lopp5: Tippar inte, Kör 1 Smedens Gangster, men tror att 6. Granat Vinner
Lopp6: 6. Jack Sparrow - 7. Linhagens Famous - 1. Hugo III
Lopp7: 2. Kumlaby Tabasco - 11. Rosenbergs Roxette - 12. Emmeros Bonnie
Lopp8: 9. Celsius II - 10. Skarvikens Maskot- 7. Bonjoda
Lopp9: 7. Limerick - 8. Harriet - 9. B.B.S Flora
Lopp10: 6. Filippa Av Friheten - 10. Gervalds Lizzy - 8. Emmeros Charlotta
Lopp11: 7. Mimas Disney - 11. Butterfly - 9. Dante II
Lopp12: 10. Kålmans primavara - 2. Dumle Ess - 11. Kro'nos
Lopp13: 2. Smedens Wicktoria - 5. Amzon - 15. Kålmans Poppis
Lopp14: Tippar inte..
Bara Chansvärderingar ..

Brukar inte tippa men gör väll ett försök:P
lopp 1: Kör själv
lopp 2: 5-6-1
lopp 3: 2-13-8
lopp 4: 12-13-14
lopp 5:10-9-7
lopp 6: 12-10-11
lopp 7: 12-11-13
lopp 8: 11-7-10
lopp 9: 8-5-7
lopp 10: 10-6-12
lopp 11: 13-12-7
lopp 12: kör själv
lopp 13: 14-5-13
lopp 14: 8-6-3

Är inte så inne på shettisloppen numera men gjorde en liten snabbtippning på jobbrasten.
Lopp1: 14-6-10-8 _(Gävlestjärnan Abdulla kan göra rejält motståd om han är på det humöret.Tror också att han kan göra ännu en rekordsänkning.)
_Lopp2: 5-6-8
Lopp3: 13-2-3-6
Lopp4: 6-4-2
Lopp5: 4-7-8 _(Bonfire tror jag kommer vara med i strinden)
_Lopp6: 3-1-6
Lopp7: 5-2 _resten vågar jag inte tippa
_ Lopp8: **2-7-12
**Lopp9: *5-6-8*
Lopp10: 10-6-7
Lopp11: 7-4-12
Lopp12: 2-1-6-10
Lopp13: 2-1-5 (Tror även här på två gävlehästar som kommer vara med i striden, systrarna Qruella Dar och Valkyria Dar.)Lopp14: 5-6-10

Vill bara passa på att nämna det att 6. Granat (Lopp 5) kvalade på 2.50 inte 3.50 som man kan tro.
Ville nämna det för er som inte visste om det.
Annars så tycker jag att samtliga gör bra tippningar 

någon mer som vill tippa?

putt

lopp 1: Spice Girl- Abdulla- Hagdala Karamell
lopp 2: Eger - Felisia - Guzino
lopp 3: Melissa - Smedens Maxig - Skorpan C.C
lopp 4: Winnica - Rondo Dar - Tejas Monita
lopp 5: Granat - Stella C.C - Bonfire
lopp 6: Nemo II - Lindhagens Famous - Jack Sparrow
lopp 7: Ellens Bacardi - Emmeros Bonnie - Smedens General
lopp 8: Celsius II - Bonjoda - Skarvikens Maskot
lopp 9:B.B.S Flora - Never Stop - Korall Trot
lopp 10: Emmeros Charlotta - Ekslätts Princess - Gervalds Lizzy
lopp 11: Mimas Disney - Butterfly - Dante II
lopp 12: Kålmans Primavara - Dar's Golf - Maxxum
lopp 13: Ernst Ronaldinho - Amazon - Valkyria Dar
lopp 14: Maxmixa - Hugo III - Haley

Puttar upp
Lopp 1: 14 Spice Girl - 9 Notarie - 5 Hults Zenito
Lopp 2: 5 Eger - 1 Felisia - 2 Osir Is
Lopp 3: Kör själv nr 11 Ellens Bacardi
Lopp 4: 12 Winnica - 4 Ernst Ronaldinho - 6 Qruella Dar
Lopp 5: 6 Granat - 4 Stella C.C. - 2 Remi
Lopp 6: 10 Nemo II - 6 Jack Sparrow - 7 Linhagens Famous
Lopp 7: Kör själv nr 10 Ellens Bacardi
Lopp 8: 5 Kålmans Poppis - 10 Skarvikens Maskot - 4 Tsara
Lopp 9: 8 Harriet - 7 Limerick - 5 Never Stop
Lopp 10: 8 Emmeros Charlotta - 7 Ekslätts Princess - 2 Berghults Revolt
Lopp 11: Kör själv nr 2 Emmeros Etoile
Lopp 12: 2 Dumle Ess - 8 Minty - 15 Remlington
Lopp 13: 2 Smedens Wiktoria - 13 Valkyria Dar - 14 Qruella Dar
Lopp 14: 8 Hugo III - 5 Haley - 10 Alcatraz

putt

Jag har blivit tillfrågad av några stycken om att tippa Lindesbergs heldag, så det får jag väll försöka. Tyvärr är vi inte med själva då bägge våra starthästar står under karens för tillfället.
Det ser ut som att arrangören har tur med vädret med sol och lagom värme.
Lopp 1
Ni som följt mina tippningar vet att jag inte uppskattar denna form av helt öppna intervall hcp, vänd på startlistan så har du resultatlistan. Även om det är många fina hästar med i loppet så blr det nog ingen större spänning av detta.
Mitt tipps 14-13-12
Lopp 2
Detta är ett mycket svårtippat lopp i den ”lägsta” klassen. Oslnäsets Nitro har haft det väldigt struligt innan han i år kom ut till start. Men det är en häst med stor kapacitet vilket vi såg redan när vi körde in honom som tvååring. Han kommer säkert inte vinna idag, men en intressant outsider är det. Eger står ju fantastiskt bra in i loppet. Sannolikheten för att han skall ta sin andra seger i sin andra start är ju ganska stor. Guzino har ju en superstam som borde slå igenom. Denna treåring är ju ganska orutinerad men Andréa kan säkert hjälpa honom till en framskjuten placering, kanske genom att ta rygg på Eger. Nu har jag inte sett Lojstaskolbein live, men har han sin fars trav så har han en strålande framtid. Idag tror jag nog att det kan räcka till en tredjeplats.
Mitt tipps 5-4-7 outsider 3
Lopp 3
Detta kan bli dagens rörigaste lopp. 8 hästar på andra volten innebär både springspår, bakspår och springband. Skall vi gissa på tre omstarter? Smedens General har form, nytt rekord i senaste starten och ett perfekt startspår idag ger en kanonchans till vinst. Även L.A.Power har yppersta form, spår 7 kan dock vara lite lurigt och det är lätt att man tjuvar eller tappar mark om man inte tajmar perfekt. Skorpan C.C. Har inte gjort mer än 2 starter men är ändå uppe i en rellativt hög klass. Jag mistänker att hästen långt ifrån har visat var han går för ännu. Ett bra startspår där ekipaget dock kan riskera att bli instängd ger nog ett avbrott i vinstraden, men osvuret är bäst.
Mitt tipps 3-8-2
Lopp 4
Samma propp som i lopp ett och samma resonemang gäller här. Även om Monita inte visat kanonform i de senaste starterna kan man nog räkna med en ganska säker vinst.
Mitt tipps 14-13-12
Lopp 5
Återigen ett intervall hcp lopp, detta är dock lite mer svårbedömt då det är flera hästar i loppet som tidigare inte har startat eller bar gjort någon enstaka start. Med tanke på kvaltiden vore allt annat än en seger för Granat vara en sensation. Där bakom blir det nog fajt mellan Stella C.C. Och Bonfire.
Mitt tipps 6-4-9
Lopp 6
Ytterliga ett lopp med en intervallmodell som starkt gynnar bakhästarna. Känns lite trist att tippa ett lopp som detta så jag motiverar inte mer än så….
Mitt tipps 12-11-10
Lopp 7
Samma propp som lopp 6, no more to say
Mitt tipps 13-12-11
Lopp 8
Detta är ett lopp i Russ seriens grundserie. Det som förvånar mig är att så få i Örebro/Lindesberg är intresserade av russ serien i år. I detta enda lopp man arrangerar på hemmaplan är det endast ett hemma ekipage, nämligen Raider sonen Atlas TT. För mig är detta en gåta. Enda andra ekipaget från regionen är Micklo Nick från Färjestad. Det är en ganska lång grunddistans(2640 meter) så det gäller att man har en stark och travsäker häst om man skall vara med i topp. En ponny som brukar imponera p åmig är Carnalit. Han har väll inte lyckats sätta nosen först i år men jag skulle tro att årets första vinst kommer här. En häst som ytterst sällan har galopper i raden är Celsius II, i ett så här långt lopp kan det ha stor betydelse. Dessutom verkar Celsius II ha hittat formen, näst intill tangerat rekord i senaste starten. På tredjeplats gissar jag p åatt vi hittar Montecillo.
Mitt tips 8-9-6
Lopp 9
Ett ganska svårtippat lopp. Never Stop imponerade på mig i senaste starten på ^rjäng. Det är nu över en månad sedan och sommarträningen bör ha get honnom ytterligare mognad och fart, därför blir han min vinnarkandidat. Korall Trott är en annan väldigt fin treåring. Lina är dessutom en mycket rutinerad kusk, men jag tror det blir svårt att ta Never Stop idag. Limerick har gått lite upp och ner i år men det är i grunden en mycket bra häst. Idag tror jag det räcker till en tredjeplats.
Mitt tipps 5-6-7
Lopp 10
Jag tycker det är extremt svårt att tippa Kat-A loppen, detta är inget undantag. Eftersom det är sju hästar på första volten är det risk att det blir mycket trafik för bakhästarna att försöka runda. Min htaste vinstkandidat är nog Bonfire. En välstammad ponny som visat att han vet hur man vinner och dessutom har han ett perfekt startspår. Sedan är det alltid vanskligt med ”nya” hästar. Värsta utmanaren är nog Hilda III, det kommer säkert vara en del kubbning om ledningen mellan dessa två. Kan bara Filipa av Friheten utnytja sitt springspår kan nog även hon vara med i tätstriden. Det kommer hur som troligen bli ett mycket jämnt lopp.
Mitt tipps: 3-1-6
Lopp 11
Här skulle jag tippa att det kommer kubbas hårt genom hela loppet mellan Emmeros Imponera och Butterfly, även Dante II och Stubin kommer vara med i fajten in på upploppet. Jag tror dock att Butterfly tar detta lopp med en nos före Imponera, myckt tätt där bakom kommer Dante II .
Mitt tipps 11-12-9
Lopp 12
Maxxum har alltid varit en av mina favorithingstar, denna vackra fux kan ju dessutom springa som en gud. Årsdebut är alltid svårt men jag tror att Maxxum fixar detta. Min Ty har imponerat p åmig i sina senaste starter. Plötsligt har det släppt rejält men tyvärr tror jag inte det räcker till vinst utan det blir ytterligare en andra plats.Tredjeplatsen är nog vigt åt Kålmans Primavara.
Mitt tipps: 6-8-10
Lopp 13
Givetvis håller jag en extra tumme för Tejas Jarita i detta lopp. Jarita är halvsyster till vår egen Ratatas Raimon och från samma årgång, mycket kapacitet finns det, får se om Malena lyckas övertala henne till att visa det p åbanan. Tyvärr räcker det nog inte mot Amazon som bara radar upp vinster. Även Qruella Dar lär ta sig förbi men osvuret är bäst.
Mitt tipps 5-14-4
Lopp 14
I detta avslutande lopp tror jag det Farmens Razer som tar starten. Kan denna fina 3 åring bara hålla sig till rätt gångart lär det hålla hela vägen till mål. På upploppet kommer det vara en hård fajt mellan Hugo III och Haley.
Mitt tipps 1-8-5
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#12 anledningen till att det inte är så många Örebro/Lindesberg hästar med i russ-serien (lopp 8) är för att vi inte har några hästar i den klassen
alltid lika roligt att läsa alla fina tippningar :)

Någon mer som vill tippa, imorgon så är det dags för start
Här kommer min chanstippningar :)
Lopp 1: Spice Girl - Abdulla - Flyt!
Lopp 2: Eger - Felisia - Lojstaskolbein!
Lopp 3: Här har vi, Ellens Bacardi. KÖR SÅ DET RYKER EVELINA! :)
Lopp 4: Winnica - Tejas Monita - Kålmans Primavara!
Lopp 5: Granat - Stella C.C. - Bergshults Revolt!
Lopp 6: Rain - Alcatraz - Jack Sparrow!
Lopp 7: Här har vi, Ellens Bacardi. KÖR SÅ DET RYKER EVELINA! :)
Lopp 8: Carnalit - Bonjoda - Celtic!
Lopp 9: Never Stop - L.A. Mandolin - Osiri Is!
Lopp 10: Ekslätts Princess - Bäckdalens Bluez - Emmeros Charlotta!
Lopp 11: Här skulle vi haft E. Etoile men vi ska stryka honom, tyvärr!
Emmeros Imponera - Butterfly - Dante II!
Lopp 12: Dumle Ess - Kro'nos - Remington!
Lopp 13: Amazon - Smedens Wicktoria - Eger!
Lopp 14: Hugo III - Alcatraz - Haley!
STORT lycka till ALLIHOPPA! Får följa tävlingarna från datorn imorgon :)

Tillfällig väderprognos Lindesberg 24/7-11:
Regn kl. 09.00 - 13.00 sedan sol till kl. 21.00
Regnets nederbörd kl. 11.00 - 13.00 ligger på 0,03mm/h
I övrigt så blir det omkring 14 - 17 grader varmt
Ha en bra dag oavsett väder 
En fundering!
Jag har kollt lite snabbt och upptäckt 2 hästar som enligt startlistorna kommer springa två lopp av sammanlagda distansen 5180 samt 5220m (eller ja grund. dist 4780m) Får inte en ponnys längsta grund distans/dag ej överskrida 4280m?
Vad säger reglementet, är det inte tränarens ansvar att hästen startar under gdk former? samt hur blir det för den drabbade? Blir man tvångststryken från båda loppen eller får man starta i det ena? Vilket isf?
Jag har inte full koll på detta därför skulle jag gärna vilja ha en liten förklaring av någon som är mer insatt i regelboken än jag själv..

Jo precis, vad händer med dessa hästar?
#18 Denna frågeställning togs upp i tråden "Startlistor Lindesberg".
Men Lindesberg har valt att inte säga hur de ska göra utan det blir en överraskning för alla när vi kommer dit.
För egentligen är/ har det varit så att om de inte angett att de vill starta i antingen det ena ELLER det andra loppet vid anmälan,bbb så ska de strykas från båda loppen.
Men om det är arrangören som missat det så ska ponnyn plockas bort från det lopp som angavs som reservprop.
Man får inte välja vilket lopp man vill vara med i efter att startlistorna kommit ut.
#18 De som har dessa hästar är kontaktade.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#21 Är det hemligt?

#18, #21, #22 ta detta i en annan/egen tråd tack
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#23 Vilken då?

#24 Gör en ny tråd om just detta ämne