Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketthästhälsa
Läst 1017 ggr
Sara-Juventus2
0

Huvudlag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När hästen har svårt för att andas när man tar i dom , kan man använda en sådan rulle under hakan . vad heter den och var finns sådanna ? och till shettis behöver man inte ha lika stor va ?

KickanLilja
0

det kallas för pullburk. den finns på t.ex. bidermans. nej, shettisarna brukar behöva en lite mindre än russen.

muskot
0

#0 Är det Belinda Sara? =)

linnrisedal
0

eller så sätter du på en raymond.

Millaaann
0

Man kan göra en själv också..det har vi gjort till Arnold :)

_JonnaRoos_
0

#4 Ja men alla vill inte ha en toarulle under hästens haka, tänk på det millan …

Helenas-Margit
0

pullburk, jag har en sån på mitt russ, eftersom han ligger på så mycket. Den jag har är hemma gjord tror jag, bara ett plaströr (hård plast) med silvertejp över, o sen två hål som man trär käkremmen igenom, funkar jätte bra! bifogar en bild oxå men där syns den inte så mkt för han har kliat sig så den sitter snett,

fan_idole
0

#5 Det är bättre med avloppsrör i hårdplast… (oanvända alltså)

Helenas-Margit
0

#7 det är nog ett sådant jag har, funkar bra gör d iaf.. o ja tror det var ett skämt som nummer #5 skrev Flört fast d fatta kanske du med.

divansson
0

köpte min på Travshopen i rättvik.. hehe.. har en för stor häst, för ponnysarna är på tok för små för min grofsing!

Millaaann
0

#5 Du den är precis lika bra som en köpt och sen e d ingen toarulle.. :P  De e ngt plaströr som sagt :) Du vet, här i småland har vi lärt oss att uppfinna saker :)….

VeronicaP
0

Jag har köpt våran pullburk till shettisen på travshopen(halmstad), passar bra till henne i allfall.

Millaaann
0

#6 Heheh använder du också toarulle som pullburk x) …