Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Läst 549 ggr
EllaMarine
0

RUSS !

Jag är en 17 årig tjej som har tagit ponnytravlicens nu i vinter. Jag letar därför nu ett Gotlands Russ att låna på foder! Så jag kan komma ut och tävla i sommar ;P Tanken är att min familj och jag vill prova på hur det är att ha en egen häst, träna och även komma ut och tävla med ponnyn. Jag går första året på Naturbruks gymnasiet, Nordvikskolan och går inriktningen hästhållning där, jag har ridit i ca 3 år. Travet är ett senare intresse, då jag tycker att det är mkt roligare att köra än att rida. Det enda som saknas nu är en ponny att tävla och träna ! Jag känner en del personer som jag kan ta hjälp av så det är inget problem. Hade tänkt att ponnyn ska stå i ett stall med andra hästar/ponnyer (har ingen stallplats ännu, men vet en del ställen), den kommer stå på Alnö som ligger utanför Sundsvall. Just nu har jag en medryttarhäst, ett kallblodigt travarsto som jag har varit medryttare på i över 1 år, har kört en hel del med kompisar och deras hästar osv.

Ponnyn jag söker ska vara startklar, ålder spelar ingen roll. Hästen ska Helst vara startad så den har lite rutin iaf, iom att jag inte har tävlat förr. Kön på hästen spelar inte heller så stor roll, men har ingen erfarenhet av hingstar så det är nog inte så lämpligt. Hästen ska vara lätthanterlig, lättlastad och startad. Det är dom största/viktigaste kraven jag har .. : )

Iom att jag bor ca 10 mil ifrån skolan jag går på, så bor jag på skolan måndag-fredag förmiddag. Så lämpligast vore att hitta en ponny som jag kan låna över säsongen bara, men har du en som lånas ut längre - Hör av dig ! Ingenting är omöjligt .. : )

0708202891