Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 971 ggr
Moheda
0

kvala - utan sällskap

…lite annorluna rubrik…. men jag undrar: har en treårig valack som vi tränar för att så småningom kvala. Vi är inte särskilt rutinerde och kusken, f ö har tagit sin licens i år, saknar tävlingsrutin. Just ingen helt lyckad kombination - men så är detFlört!

Min fråga är nu; OM vi bestämmer oss för att kvala honom i år och anmäler honom till kval - måste han gå helt ensam ett helt lopp om ingen annan anmäler till kval… fattar ni vad jag menar. Han är i dagsläget fortfarande lite osäker, utan sällskap på banan??

giffan
0

Nej han måste inte gå ensam. Ni kan ta hjälp av annat ekipage, Det viktigaste är att det ekipaget inte paserar eran kval häst utan ligger huvudet bakom. Annars blir kvalet ogiltigt.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Moheda
0

Ok, tack för snabbt svar! Vi vill så gärna kvala honom i år men är lite osäkra då vi som sagt saknar rutin i tävlingssammanhang. Men någonstans måste man ju börja….Tyst

carsbo
0

är lite undrande, varför får sällskapsekipaget inte vara före kvalande hästen? är det för att kvalhästen kan tappa gnistan och på så sätt få en sämre tid, eller? kunde inte komma på orsaken Glad

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

giffan
0

#2 Ja absolut måste man starta någonstans… Och skulle man inte klara kvalet så har man fått lite erfarenhet och kan göra ett nytt försök igen..

#3 Jag har inget bra svar på det, jag skulle kunna tänka mig att det är för att kvalhästen måste visa att den kan gå framåt själv utan att någon ligger framför och "drar"

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus